marcin murlowski pisze:A jeżeli chodzi o samą kwestię wykonawcy zabudowy, czyli Osiny? Macie jakieś doświadczenia z tą firmą? Chodzi mi głównie o jakość zabudowy, materiały, wykonanie, współpraca z zamawiającym itd. Z góry dziękuję za pomoc!
Witam kolegę
Jeśli mogę Ci w czymś pomóc to my posiadamy auto po karosażu w ,,Osinach" http://www.czerwonesamochody.com/detail ... ode=search
Ogólnie wrażenia mieszane, wykonanie oraz funkcjonalność pozostawia wiele do życzenia. Materiały oraz rozwiązania z jednej strony trochę z tamtej epoki, z drugiej strony proste toporne i mało awaryjne My kilka lat temu za karosaż tego Mercedesa (była tylko rama i pojedyncza kabina) zapłaciliśmy 100tys zł -cena obejmowała dorobienie przedziału dla załogi, zbiornika na wodę 2 tys litrów reszty zabudowy, masztu z najaśnicami i agregatem prądotwórczym oraz całkowitym przemalowaniem (kabina pierwotnie była biała) Nie wiem czy to dużo czy mało? Na przebudowę rozpisany był przetarg który wygrała ta firma Reasumując moim zdaniem jak kasa taka robota Jeśli masz jakieś szczegółowe pytania pisz na PRIV
My mamy coś takiego - też jest na 5 osób więc z tym nie ma problemu. DMC jest na pewno powyżej 3,5 bo trzeba mieć prawko na C.
Problem z samochodem jest taki, że ma agregat wysokociśnieniowy 75l/min i niekorzystny stosunek zbiornik do wydajności agregatu. Ponadto jest mało miejsca w skrytkach. Hamulce są zbyt słabe w stosunku do masy auta i trzeba uważać.
Jak coś to pisz.
Możesz pi przesłać zdjęcia rozmieszczenia sprzętu w skrytkach? Podejrzewam, że trochę ciasno może być...
Panowie-pytanie do posiadaczy lekkich samochodów z 200-300l wody i agregatem z możliwością podania piany gaśniczej-czy tą ilościa wody -pianą da się ugasić chociaż samochód osobowy?
grzegorz79 pisze:Panowie-pytanie do posiadaczy lekkich samochodów z 200-300l wody i agregatem z możliwością podania piany gaśniczej-czy tą ilościa wody -pianą da się ugasić chociaż samochód osobowy?
To zależy jak się pali (coś się tli czy ogień na 5m), co było w nim przewożone, czy było LPG/CNG, czy są wycieki paliwa czy auto odjeżdża (poprzez zwarcie) itd. itp. więc trudno odpowiedzieć na to pytanie nie znając szczegółów dotyczących pożaru.
Jedno jest pewne jak się skończy paliwo bo się wypali to pożar sam zgaśnie.
Ponawiam pytanie-zależy mi na odpowiedzi od osób które użytkują samochody z 200-300l wody agregatem wysokociśnieniowym z możliwością podania piany gaśniczej -co można zrobić z tą ilościa wody?
Kolego. Nie uzyskasz jednoznaczenj odpowiedzi. Fistach ci dokładnie odpowiedział - zależy co się pali i jak jest rozwinięty pożar. Uzywamy samochód ze zbiornikiem 300 litrowym i AWP 65 l/min przy 40 barach, linia 60 mb. Głównie trawy, ale też kilka razy udało się uratowac budynki mieszkalne przy pomocy tego urządzenia, ale były to pożary konstrukcji dachowej oraz drewnianej powały we wczesnej fazie rozwoju powstałe od pożaru sadzy w kominie. Jest to bardzo dobra metoda żeby nie zniszczyc budynku przez niepotrzebne zalanie zwłaszcza w czasie mroźnej zimy, jednak na miejscu były także samochody GBA, które mogły natychmiast działac w razie konieczności. Co do gaszenia pianą samochodu to robiliśmy to tylko na pokazach na wraku malucha i poszło bardzo dobrze, ale to był "pożar" reżyserowany. Gdy już pali się cały samochód wraz z paliwem to nawet GBA moze nie wystarczyc.
Na stronie https://www.brykizameryki.pl/ znajdziecie ofertę firmy Bryki z Ameryki, która zajmuje się importem samochodów z Kanady oraz USA. Jak zależy Ci na czymś, czego nie ma co drugi sąsiad, to serio warto pomyśleć o imporcie z USA.