Przygotowanie motopompy do Zawodów
-
Topic author - Posty: 31
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: śr 25 lut 2004, 20:08
- Status: Offline
Przygotowanie motopompy do Zawodów
Mo¿e porozmawiamy o Motopompach szykowanych do zawodów, ka¿dy ma jakie¶ w³asne pomys³y i innowacje dajmy wszystkim równe szanse??
kolt
kolt
-
- Posty: 81
- Rejestracja: czw 04 gru 2003, 18:25
- Lokalizacja: Konieczkowa (woj. podkarpackie)
- Kontakt:
- Status: Offline
mogê siê za³o¿yæ, ¿e nikt Ci sowjego tuningu nie przedstawi tutaj, na forum publicznym ani na pw. Ka¿dy chce, ¿eby jego motopompa zasysa³a jak najszybciej - wiêc w±tpiê ¿eby Ci kto¶ poda³ swoje triki. JAk chcesz przerobiæ motopompê to musisz daæ do odpowiedniej firmy za $$$ to wówczas bêdziesz mia³ takow±, chyba ¿e sam ulepszy³e¶ j±, tylko szukasz jeszcze jakich¶ drobiazgów które pomog³yby do jak znajdziesz to daj znaæ 

pozdrawiam
druh Marek
zapraszam na stronê konieczkowskich stra¿aków.
druh Marek
zapraszam na stronê konieczkowskich stra¿aków.
Motopompa
My walczymy na PO 3 mamy przerobion± ch³odnicê i odchudzone ko³o zamachowe.
W tym roku popracujê nad strumienic± tzn. zmier¿ê ci¶nienie w pierwszy t³oku i ustawiê sprê¿ynê dociskow± zaworka tak aby otwiera³a siê na jedn± atmosferê przed wskazan± wcze¶niej warto¶ci±.
Mo¿e nawet nie wy³±czê zap³onu i przepuszczê spaliny z pierwszego cylindra przez strumienicê.
Pamiêtajcie ¿e temperatura wody ma wp³yw na czas ssania tak¿e kto startuje pierwszy niech j± wymiesza.
W tym roku popracujê nad strumienic± tzn. zmier¿ê ci¶nienie w pierwszy t³oku i ustawiê sprê¿ynê dociskow± zaworka tak aby otwiera³a siê na jedn± atmosferê przed wskazan± wcze¶niej warto¶ci±.
Mo¿e nawet nie wy³±czê zap³onu i przepuszczê spaliny z pierwszego cylindra przez strumienicê.
Pamiêtajcie ¿e temperatura wody ma wp³yw na czas ssania tak¿e kto startuje pierwszy niech j± wymiesza.
pompy
My walczymy na PO5 nic nie przerobiona - naprawdê - jest tylko jadno ale.
pompa taka nie mo¿y byæ u¿ywana do innego celu, i nie mo¿y byæ przegrzana. a noi zap³on ma byæ OK" maprawde to wystarcza
TAK POZATYM PRZECIERZ CHODZI O ZABAWÊ A NIE TYLKO O MIEJSCA
Pozdrawiam wszystkich "konstruktorów"
Marcin
pompa taka nie mo¿y byæ u¿ywana do innego celu, i nie mo¿y byæ przegrzana. a noi zap³on ma byæ OK" maprawde to wystarcza
TAK POZATYM PRZECIERZ CHODZI O ZABAWÊ A NIE TYLKO O MIEJSCA
Pozdrawiam wszystkich "konstruktorów"
Marcin
Zap³on w PO 5
W przednie pokrywie gdzie s± przykrêcone cewki zap³onowe masz w górnej lewej czê¶ci otwór o ¶rednicy oko³o 20mm i przewa¿nie jest zas³oniêty korkiem z gumy wyci±gnij ten korek i obróæ starterem zobaczysz w tym otworze na kole zamachowym dwa punkty pomalowane na czerwono.
S± to punkty które odpowiadaj± za pozycje t³oka do ustawienia zap³onu.
Ustaw jeden z punktów centralnie w tym otworze i sprawd¼ który t³ok jest w tym momencie w górnej pozycji po to aby¶ w przysz³o¶ci wiedzia³ który przerywacz przypisaæ do odpowiedniego t³oka.
¦ci±gnij gumê z aparatu zap³onowego i zobacz na pozycjê krzywki na pewno bêdzie bardzo blisko którego¶ z przerywaczy.
Zanim to wszystko zrobisz to najpierw ustaw przerwy na przerywaczach na 0,35 mm.
Zap³on zaczniesz ustawiaæ na przerywaczu, który odpowiada temu t³okowi tzn. bêdzie to przerywacz najbli¿ej krzywki w danym momencie.
We¼ sobie prostownik albo akumulator i jeden przewód pod³±cz do sprê¿yny w tym przerywaczu a drugi przez ¿arówkê do masy motopompy.
Dla prawid³owego ustawienia zap³onu w tym momencie musi nast±piæ pocz±tek rozwarcia styków na przerywaczu jak to nast±pi ¿arówka ci przyga¶nie i us³yszysz lekkie buczenie cewki, to samo zrób z drugim przerywaczem.
pozdrawiam Kolt
S± to punkty które odpowiadaj± za pozycje t³oka do ustawienia zap³onu.
Ustaw jeden z punktów centralnie w tym otworze i sprawd¼ który t³ok jest w tym momencie w górnej pozycji po to aby¶ w przysz³o¶ci wiedzia³ który przerywacz przypisaæ do odpowiedniego t³oka.
¦ci±gnij gumê z aparatu zap³onowego i zobacz na pozycjê krzywki na pewno bêdzie bardzo blisko którego¶ z przerywaczy.
Zanim to wszystko zrobisz to najpierw ustaw przerwy na przerywaczach na 0,35 mm.
Zap³on zaczniesz ustawiaæ na przerywaczu, który odpowiada temu t³okowi tzn. bêdzie to przerywacz najbli¿ej krzywki w danym momencie.
We¼ sobie prostownik albo akumulator i jeden przewód pod³±cz do sprê¿yny w tym przerywaczu a drugi przez ¿arówkê do masy motopompy.
Dla prawid³owego ustawienia zap³onu w tym momencie musi nast±piæ pocz±tek rozwarcia styków na przerywaczu jak to nast±pi ¿arówka ci przyga¶nie i us³yszysz lekkie buczenie cewki, to samo zrób z drugim przerywaczem.
pozdrawiam Kolt
Re: Przygotowanie motopompy do Zawodów
PRZECZYTAJCIE SOBIE PUNKT 2.4 REGULAMINU ZAWODÓW SPORTOWO - PO¯ARNICZYCH
Re: Przygotowanie motopompy do Zawodów
I co z tego? Po pierwsze - przygotowanie nie znaczy przerobienie, a po drugie 90% pomp na zawodach jest właśnie przerobionastrażak pisze:PRZECZYTAJCIE SOBIE PUNKT 2.4 REGULAMINU ZAWODÓW SPORTOWO - POŻARNICZYCH
O!polskie ratownictwo - http://ratownictwo.opole.pl
-
- Posty: 81
- Rejestracja: czw 04 gru 2003, 18:25
- Lokalizacja: Konieczkowa (woj. podkarpackie)
- Kontakt:
- Status: Offline
'druh Marek pisze:jak od nas byli¶my na zawodach wojewódzkich to uwierzcie mi, wszystkie motopompy ssa³y z czasem 3 do 4 sekund. Na pewno w baku znalaz³o siê dodaktowo paliwo lotnicze
Marku czy paliwo lotnicze to nie tak do konca .. sprawa tkwi raczej w ukladach zaplonowych i pompach (beton itp) ... silnik jak jest dobrze zrobiony chocbys co wla³ jak masz standardowa pompe to nic nie na wojujesz . przy ssaniu liczy sie rowniez kolniez ( tylejka zasysacza - nie znam prawdziwej nazwy)
sadze ze juz niedlugo nasze "stare" motopompy zamiact gaznikow beda mialy wtrysk paliwa bo ludzie dlubia w nich non stop

pozdrawaim heeej
-
- Posty: 81
- Rejestracja: czw 04 gru 2003, 18:25
- Lokalizacja: Konieczkowa (woj. podkarpackie)
- Kontakt:
- Status: Offline
wiem wiem, sam pomaga³em przy modernizacji pompy
i chod¼ mechanikiem nie jestem to wiem mniej wiêcej jakie siê kruczki stosuje
, ale na pewno dolewaj± paliwo lotnicze, mo¿e nie 100% tylko jaka¶ mieszanka, wiêcej oktanów czy co¶. Z moich przygl±dniêæ prawie wszystkie 3-4 sekund i dawa³y wodê. Jak wiadomo pompa jest najlepsza jak jest na pierwszym starcie, bo je¶li na niej startuje parê dru¿yn to zasysanie wody przed³u¿a siê. ¯yczê powodzenia na zawodach
Jak kto¶ chce to mogê przes³aæ filmik, na której mo¿e nie widaæ pompy ale s³ychaæ, jak chodzi i w ile sekund podaje wodê 
Czo³em!




Czo³em!
pozdrawiam
druh Marek
zapraszam na stronê konieczkowskich stra¿aków.
druh Marek
zapraszam na stronê konieczkowskich stra¿aków.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: śr 27 wrz 2006, 20:05
- Lokalizacja: Skotniki
- Status: Offline
Witam. Ja moze dodam cos od Siebie na temat przerobki motopompy:)
otóz w strazy ktorej jestem członkiem posiadamy dwie motopompy po-5 z tym że tylko jedna jest nie przerobiona a druga przerobiona lecz niestety zawiodła:(. Otóz z tego co wiem była w niej przerabiana pompa, ma zmniejszona komore spalania (scieta o 0.5 cm głowica) nie ma odpreżników ( znaczy sie sa lecz tylko prowizorka:P) są uszczelnione, na tłoki załozone 3 pierscienie. nie wiem co jeszcze było w niej przerabiane ale po modyfikacjach ssała 3-3.5 sek. a wode pchała na pyszczek prądownicy około 13-14 sek. Wiec według mnie jest to bardzo dobry wynik. Linie ssawna robie z kolegą ok. 16 sek. wiec realne było dla nas robienie bojówki w czasie do 38 sek. tak jak zrobiło to OSP Brudzów na ostatnich zawodach w Jędrzejowie jednoczesnie zajmując 1 miejsce. ale nie o tym mowa:). Niestety nasza pompe szlag trafił na cwiczeniach przed zawodami powiatowymi:( nie wiem jakim cudem podczas zasysania grzybek dostał sie na tłoka, ktory potem uderzał i o tłoka i o głowice. Moglo to tez spowodowac minimalne skrzywienie korbowodu a nawet wału korbowego:/ Bo podczas pracy na wysokich obrotach tlok puchł i tarł o cylinder a takze scierał powłoke tłoka na pierscienie, wtedy silnik słabł a nastepnie gasł. po rozkreceniu silnika było widac otarcia tłoka i głowicy po stronie wydechowej cylindra i tłoka.
Teraz mam takie pytanie... Czy ktos z urzytkowników forum jest w stanie odpowiedziec co naprawde moze teraz dolegac naszej pompie? czy mogło dojsc do ukrzywienia pewnych elementów podczas rozkruszenia grzybka na tłoku i czy zacieranie tłoka moze byc przyczyna złej mieszanki paliwa? Bardzo prosze o jakąs konkretna odpowiedź kogos w miare znajacego sie na temacie. Moze nie opisałem tego profesjonalnie no ale jeśli ktos chciał by jeszcze bardziej dokładnie podyskutowac to zapraszam na GG, numer mój widnieje w podpisie:)
Pozdrawiam:)
otóz w strazy ktorej jestem członkiem posiadamy dwie motopompy po-5 z tym że tylko jedna jest nie przerobiona a druga przerobiona lecz niestety zawiodła:(. Otóz z tego co wiem była w niej przerabiana pompa, ma zmniejszona komore spalania (scieta o 0.5 cm głowica) nie ma odpreżników ( znaczy sie sa lecz tylko prowizorka:P) są uszczelnione, na tłoki załozone 3 pierscienie. nie wiem co jeszcze było w niej przerabiane ale po modyfikacjach ssała 3-3.5 sek. a wode pchała na pyszczek prądownicy około 13-14 sek. Wiec według mnie jest to bardzo dobry wynik. Linie ssawna robie z kolegą ok. 16 sek. wiec realne było dla nas robienie bojówki w czasie do 38 sek. tak jak zrobiło to OSP Brudzów na ostatnich zawodach w Jędrzejowie jednoczesnie zajmując 1 miejsce. ale nie o tym mowa:). Niestety nasza pompe szlag trafił na cwiczeniach przed zawodami powiatowymi:( nie wiem jakim cudem podczas zasysania grzybek dostał sie na tłoka, ktory potem uderzał i o tłoka i o głowice. Moglo to tez spowodowac minimalne skrzywienie korbowodu a nawet wału korbowego:/ Bo podczas pracy na wysokich obrotach tlok puchł i tarł o cylinder a takze scierał powłoke tłoka na pierscienie, wtedy silnik słabł a nastepnie gasł. po rozkreceniu silnika było widac otarcia tłoka i głowicy po stronie wydechowej cylindra i tłoka.
Teraz mam takie pytanie... Czy ktos z urzytkowników forum jest w stanie odpowiedziec co naprawde moze teraz dolegac naszej pompie? czy mogło dojsc do ukrzywienia pewnych elementów podczas rozkruszenia grzybka na tłoku i czy zacieranie tłoka moze byc przyczyna złej mieszanki paliwa? Bardzo prosze o jakąs konkretna odpowiedź kogos w miare znajacego sie na temacie. Moze nie opisałem tego profesjonalnie no ale jeśli ktos chciał by jeszcze bardziej dokładnie podyskutowac to zapraszam na GG, numer mój widnieje w podpisie:)
Pozdrawiam:)
GG: 3856025