My pod koniec zeszłego roku dostaliśmy podobną SCANIĘ - póki co jesteśmy bardzo zadowoleni, aczkolwiek u nas przetarg wygrał Wawrzaszek. Co do tej SCANI powyżej, to zwróćcie uwagę, że tam są 2 warianty w 1 PDF'ie -> 370km i zbiornik 5tys. i 410 i zbiornik 7tys. Niestety wzrost mocy silnika i pojemności zbiornika jest za cenę miejsca na sprzęt.
My mamy coś takiego:
http://www.wiss.com.pl/oferta/ciezkie-p ... x4-v2.html
Zrezygnowaliśmy z części wyposażenia (mniej węży, bez hydrauliki itp - ogólnie wszystko co jest częścią samochodu wzięliśmy, ale to co na niego trzeba włożyć - odpuściliśmy - zawsze można to dokupić w przyszłości i dołożyć). Dzięki temu cena spadła poniżej 900tyś - no ale to było jeszcze gdy był niższy VAT...
Ogólnie obie SCANIE spełniały nasze wymagania, Wawrzaszek wygrał oferując w tej samej cenie silnik 410 zamiast 370 (nie musicie dawać 100% punktów za cenę - my daliśmy punkty również za moc silnika, bo wiadomo, że w terenie dodatkowa moc się przyda).
Radzę też, by bardzo szczegółowo opisać dodatkowe wyposażenie którego potrzebujecie, a będące stałym elementem samochodu - np. czujniki otwarcia skrytek sygnalizujące to w kabinie, ładowarki do radiostacji i latarek, solidne oświetlenie terenu wokół samochodu i skrytek i co tylko przyjdzie Wam do głowy, a może się przydać. Węże, pilarki, hydraulikę, dodatkowe pompy - to wszystko można dołożyć później, a samochodu już później tak łatwo nie doposażycie w ogrzewanie przedziału autopompy, dłuższy wąż szybkiego natarcia czy mocowania na aparaty ODO w kabinie. Sugeruję zrobić zbiórkę wszystkich aktywnych strażaków i spisywać pomysły co ma być na samochodzie (my tak zrobiliśmy).
Pomocne może też być obejrzenie takiego samochodu (lub podobnego) w jakiejś pobliskiej jednostce (my oglądaliśmy, wysłuchaliśmy uwag i dodaliśmy parę punktów do SIWZ'u, które wcześniej nie przyszły nam do głowy).