Strona 1 z 1
Tabletw kabinie jako nawigacja
: czw 20 kwie 2017, 22:31
autor: Luis
Witam
Jak wiemy terminale statusów są drogie i nie zawsze działają tak jak byśmy chcieli (nawigacja).
Ostatnimi czasy zastanawiałem się nad rozwiązaniem takim jak Tablet (Android) z mapami OSM + zewnętrzna antena GPS (gdyby wbudowana w tablet antena była za słaba).
Takie rozwiązanie pozwalało by na posiadanie dokładnych mapa z numerami mieszkań oraz pobliskich hydrantów po zainstalowaniu nakładki. Aplikacja darmowa nie trzeba dostępu do internetu.
Może ma ktoś już tak zrobione u siebie w jednostce i jak taki zestaw sprawuje się w terenie ?
Re: Tabletw kabinie jako nawigacja
: pt 21 kwie 2017, 10:36
autor: Echo
Mamy tablet Yoga 10". Przydatna nawigacja na drogach asfaltowych bo jeździmy na drugie województwo. Nawigacja w terenie (las, nieużytki,pole) słabo bo niedokładnie bez dróg polnych.Z tego co się orientuje może działać jak w samochodach PSP. Trzeba wykupić system za około 700 zł i dodać, pozmieniać porty com na 32 w urządzeniu (nie mam wiedzy jak ale podobno nie jest to trudne). Pozdrawiam «***
Re: Tabletw kabinie jako nawigacja
: pt 21 kwie 2017, 12:15
autor: Luis
Mapy OSM są jedne z najdokładniejszych i posiadają drogi polne, a jeśli ich nie ma to zawsze można dodać.
Wiem że występują problemy z zasięgiem w lasach i gęstej zabudowie dlatego chce tez zamontować antenę GPS na USB koszt to jakieś 130 zł.
Jest też możliwość w przyszłości wykupienia aplikacji (Terminal-ST) ale oczywiście generuje to dodatkowe koszta.
Re: Tabletw kabinie jako nawigacja
: pt 21 kwie 2017, 13:00
autor: artur43
to jest na pewno dobry pomysł
Re: Tabletw kabinie jako nawigacja
: pt 21 kwie 2017, 18:28
autor: Luis
Jakie tablety posiadacie u siebie i jak się sprawują ?
Re: Tabletw kabinie jako nawigacja
: wt 21 lut 2023, 23:26
autor: Fryderyk
Kwestia tego, jakie systemy mogłyby okazać się najkorzystniejsze w ramach usprawnienia przejazdów w ramach zaplanowanych tras w firmach spedycyjnych. Nie dziwi mnie to, że coraz częściej wykorzystywane bywają różne systemy wspierające, takie jak OBU e-TOLLgps. myślę, że przy dłuższych trasach może być to bardzo korzystną opcją. W końcu możliwość przejazdu przez bramki autostradowe dzięki płatnościom bezkontaktowym, może mieć spory wpływ na oszczędność czasu. Ktoś z Was orientuje się, jak wygląda to w praktyce?