Mam pytanie czy ktoś może używa automatycznych łańcuchów śniegowych RUD ROTOGRIP w pojeżdzie pożarniczym i jak się sprawdzają ???
http://rud.com/de/produkte/schneeketten/rotogrip.html
http://www.youtube.com/watch?v=KKHuSxvnbpk
automatyczne łancuchy RUD ROTOGRIP
-
Topic author - Posty: 54
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: ndz 18 maja 2008, 23:52
- Lokalizacja: MYSŁOWICE - JANÓW
- Status: Offline
-
- Posty: 702
- Rejestracja: sob 11 lis 2006, 07:00
- OSP (gm., woj.): Stary Brus, lubelskie
- Lokalizacja: Stary Brus
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: automatyczne łancuchy RUD ROTOGRIP
Fajna sprawa widziałem coś takiego na samochodzie pożarniczym w Austrii na nowszych samochodach, po wioskach jak tylko spadnie śnieg to zakładają normalne łańcuchy na koła bo inaczej by nie wyjechali teren górzysty. Ciekawe ile to kosztuje u nas wraz z montażem???
Komendant Gminny, Sekretarz Zarządu Powiatowego ZOSP RP
Zapraszam na: http://www.stary-brus.osp.org.pl/ i http://osp-starybrus.blog.onet.pl/
Zapraszam na: http://www.stary-brus.osp.org.pl/ i http://osp-starybrus.blog.onet.pl/
Re: automatyczne łancuchy RUD ROTOGRIP
Mieliśmy takie łańcuchy na samochodzie sprowadzonym z Holandii. Nasz teren działania jest jednak taki, że akurat nigdy nie mieliśmy okazji przetestować w boju.
W naszym przypadku układ łańcuchów był zamontowany dość nisko nad powierzchnią drogi (ok 10 cm) i chyba tak będzie zawsze.
Na pewno jest to zdecydowanie wygodniejsze i szybsze niż zakładanie łańcuchów ręcznie. W przypadku naszych prędkość dopuszczalna byłą jakieś 10 km na godzinę i raczej działały tylko przy jeździe do przodu - były wyrzucane przed koła. Na filmie widać, że te są lepsze i można na nich dużo więcej.
Wydaje mi się, że w przypadku nowego samochodu do miasta można sobie takie coś napisać w SIWZ. W przypadku już posiadanego lepiej kupić zakładane na kola i ewentualnie poćwiczyć ich szybkie zakładanie (w nowym samochodzie stosujemy to drugie rozwiązanie).
Ciekawy artykuł do przeczytania jest tu: http://www.truck.pl/pl/article/670/rzuc ... wek,lb_694
W naszym przypadku układ łańcuchów był zamontowany dość nisko nad powierzchnią drogi (ok 10 cm) i chyba tak będzie zawsze.
Na pewno jest to zdecydowanie wygodniejsze i szybsze niż zakładanie łańcuchów ręcznie. W przypadku naszych prędkość dopuszczalna byłą jakieś 10 km na godzinę i raczej działały tylko przy jeździe do przodu - były wyrzucane przed koła. Na filmie widać, że te są lepsze i można na nich dużo więcej.
Wydaje mi się, że w przypadku nowego samochodu do miasta można sobie takie coś napisać w SIWZ. W przypadku już posiadanego lepiej kupić zakładane na kola i ewentualnie poćwiczyć ich szybkie zakładanie (w nowym samochodzie stosujemy to drugie rozwiązanie).
Ciekawy artykuł do przeczytania jest tu: http://www.truck.pl/pl/article/670/rzuc ... wek,lb_694
Sylwek
www.strazak.pl
www.strazak.pl