Strona 1 z 1
Iveco Turbo Daily-tachograf
: śr 09 lis 2011, 11:04
autor: grzegorz79
Witam!W związku z problemami z rozładowującym się akumulatorem zastanawiamy się nad odłączeniem tachografu w naszym Iveco.Chcemy po prostu wypiąć wtyczkę.
Czy po odłączeniu wszystko będzie działać-np.licznik,czy koś wie jak wyciagnać ten tachograf.Dzięki za podpowiedzi.Iveco jak na linku
http://www.gostycyn.osp.org.pl/index.php?pid=4
Re: Iveco Turbo Daily-tachograf
: śr 09 lis 2011, 16:18
autor: fireman90
Tachograf to raczej nie przyczyna rozładowania aku. Poza tym wtyczki są plombowane i choć strażackich aut raczej nikt nie skontroluje, po ingerencji w połączenia, tacho może nałapać błędów i bez pomocy serwisu się nie obędzie. Nie lepiej zainwestować w specjalną ładowarkę ? Do wyjmania tacho musisz mieć specjalne "widełki".
Re: Iveco Turbo Daily-tachograf
: śr 09 lis 2011, 18:23
autor: grzegorz79
Tachograf pracuje cały czas-także,gdy samochód stoi w garażu.To prawie tak jak w osobówce zostawić włączone radio.Po prostu o ile jest to możliwe chcemy je odłaczyć aby nie pobierało prądu.
Re: Iveco Turbo Daily-tachograf
: śr 09 lis 2011, 23:11
autor: Darek-Naczelnik
Ja bym zastanowił się nad założeniem "hebla" (głównego wyłącznika prądu na przewodach wychodzących od akumulatora) jeżeli auto takiego nie posiada.
Re: Iveco Turbo Daily-tachograf
: czw 10 lis 2011, 13:35
autor: pietruch
Popieram Darka, dla auta które stoi przez dłuższy czas hebel to najlepsze rozwiązanie no i najszybsze chyba.
A jak wam coś pije prąd a nie wiecie co to miernik pomiędzy klemę + a akku i wyciągamy bezpieczniki po kolei.
Re: Iveco Turbo Daily-tachograf
: czw 10 lis 2011, 21:54
autor: Jorg66
Witam . Ja miałem podobne problemy z rozładowywaniem akumulatora w Fordzie , po dwukrotnej wymianie gwarancyjnej baterii postanowiłem zakupić prostownik 12V z funkcją bufora , funkcja ta pozwala utrzymywać akumulator w pełnej gotowości rozruchowej,nie przeładowując go tzw. konserwacja. Od tej pory problem z rozruchem samochodu zniknął a mam to już w zastosowaniu 7lat .
Re: Iveco Turbo Daily-tachograf
: pt 11 lis 2011, 10:28
autor: misiek16
Witam tak jak koledzy pisali wyżej zrobić główny wyłącznik prądu. Lecz może być to wina alternatora. Jak wiemy działa on na zasadzie prostownika. Czyli ładuje akumulator podczas pracy silnika. Może być takie coś że mogła paść dioda prostownicza, i gdy silnik jest wyłączony alternator "ciągnie" prąd z powrotem z akumulatora do alternatora i następnie mamy problem z odpaleniem.

Re: Iveco Turbo Daily-tachograf
: pt 11 lis 2011, 13:29
autor: grzegorz79
Dzięki za wszystkie sugestie.
Re: Iveco Turbo Daily-tachograf
: sob 19 lis 2011, 21:50
autor: darek1726
witam przerabiałem juz to nic nie zrobisz w tym temacie:) tachografu nie da sie wypiąć bo prędkościomierz będzie szwankował a głównego wyłącznika nie zakładaj bo rozkodujesz komputer a nowe oprogramowanie sporo kosztuje byłem z tym problemem w salonie i to jest ich odpowieć od czasu do czasu doładować akumulator albo cześciej przepalać:) pozdrawiam
Re: Iveco Turbo Daily-tachograf
: ndz 20 lis 2011, 10:03
autor: Józek22
mi znajomy elektryk powiedział że w lecie niejeżdżone auto ma prawo nie odpalic po 2 tygodniach a w zimie to nawet po 5-6dniach może już mu brakować prądu bo teraz tam tyle jest napchane elektroniki,
Re: Iveco Turbo Daily-tachograf
: pn 21 lis 2011, 17:31
autor: siekiera
pewnie, moje auto nie odpalało zimą nawet po 4 dniach, więc w tym roku zamierzam używać go regularniej.
Re: Iveco Turbo Daily-tachograf
: wt 27 gru 2011, 21:01
autor: szyszka21
WITAM . MY MAMY IVECO I WYLACZNIK GŁOWNY ALE NIE ODLANCZA ON TACHOGRAFU , ROZLADOWYWAL SIE NAM AKUMULATOR I ODLACZYLISMY KONTRAOLKE W TACHO I PO KLOPOCIE PRZEZ TYDZIEN POTRAFIL ROZLADOWAC 2 BATERIE POZDRAWIAM
Re: Iveco Turbo Daily-tachograf
: śr 28 gru 2011, 08:57
autor: grzegorz79
Szyszka-możesz rozwinąć o jaką kontrolkę chodzi?
Re: Iveco Turbo Daily-tachograf
: śr 28 gru 2011, 15:05
autor: szyszka21
grzegorz79 pisze:Szyszka-możesz rozwinąć o jaką kontrolkę chodzi?
witam , W tachografie u nas na dole swiecila czerwona kontrolka dioda i to ona rozladowywala akumulatory.Niewiem jak jest u was alu tu byla przyczyna