STAR 200/244/266

Ciekawostki i nowości sprzętowe oraz problemy dotyczące sprzętu używanego w Strażach Pożarnych.

Topic author
star
Posty: 88
https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
Rejestracja: ndz 19 lut 2012, 11:28
Status: Offline

STAR 200/244/266

Post autor: star »

WITAM WSZYSTKICH.mam takie pytanie do kogoś kto się w tym orientuje.otoż słyszałem coś o wlewaniu oleju do pompy wtryskowej i do ''beczki z przodu pompy'''....do pompy wtryskowej to oczywiste ale do tej beczki to niewiem oco chodzi.to ject chyba regulator kąta wtrysku ale na pewno niewiem...czy to prawda z tą beczką???z góry dziękuje

slawek.998
Posty: 516
Rejestracja: ndz 31 gru 2006, 11:16
Status: Offline

Re: STAR 200/244/266

Post autor: slawek.998 »

Beczka z przodu pompy - niewiem o co ci chodzi. Jeżeli chodzi o regulator obrotów to powinien być w nim olej.

bogdanskarbnik
Posty: 178
Rejestracja: sob 13 lut 2010, 18:02
OSP (gm., woj.): kielnarowa podkarpackie
Status: Offline

Re: STAR 200/244/266

Post autor: bogdanskarbnik »

W każdej pompie wtryskowej tego typu jest zakręcana szabelka przeważnie oznaczona kolorem czerwonym i wystarczy ją odkręcić i sprawdzić poziom oleju.Olej można dolać od góry "tej puszki" lub pobawić się i próbować przez szabelkę.Nie zalecane jest by pompa pracowała na sucho bo to później wydatek regeneracji lub wymiany całej pompy.Olej jaki się stosuje do pompy wtryskowej może być taki jak do silnika w ostateczności.

miro61
Posty: 36
Rejestracja: śr 08 lut 2012, 18:55
OSP (gm., woj.): Skrzyszów(Godów,śląskie)
Status: Offline

Re: STAR 200/244/266

Post autor: miro61 »

star pisze:WITAM WSZYSTKICH.mam takie pytanie do kogoś kto się w tym orientuje.otoż słyszałem coś o wlewaniu oleju do pompy wtryskowej i do ''beczki z przodu pompy'''....do pompy wtryskowej to oczywiste ale do tej beczki to niewiem oco chodzi.to ject chyba regulator kąta wtrysku ale na pewno niewiem...czy to prawda z tą beczką???z góry dziękuje
Witam, masz racje ta bomba to jest regulator kąta wtrysku (przyśpieszacz zapłonu) powinien tam być olej LUX 10 lub jego odpowiednik, powinien być pełny gdy olej ma temperaturę +30 stopni, pozdrawiam

slawek.998
Posty: 516
Rejestracja: ndz 31 gru 2006, 11:16
Status: Offline

Re: STAR 200/244/266

Post autor: slawek.998 »

Lux w pompie wtryskowej? Regulator obrotów zalewa się takim samym olejem jak pompe.

Topic author
star
Posty: 88
Rejestracja: ndz 19 lut 2012, 11:28
Status: Offline

Re: STAR 200/244/266

Post autor: star »

do miro....właśnie coś takiego słyszałem z tym olejem...ale jeszcze nie patrzyłem .jest tam jakiś korek ?? i jak spotkałeś się z tą sprawą to może wiesz jakie mogą być objawy braku tego oleju....dziekuje z góry

slawek.998
Posty: 516
Rejestracja: ndz 31 gru 2006, 11:16
Status: Offline

Re: STAR 200/244/266

Post autor: slawek.998 »

Korek wlewu oleju jest na 100%. Objawy braku oleju zależa od tego jak długo regulator pracował na sucho. Najczęściej jest to nierównomierne wchodzenie na obroty i nieutrzymywanie obrotów. Gdy regulator długo pracował bez oleju uległ uszkodzeniu. Skontaktuj się z kimś kto naprawia pompy wtryskowe doradzi ci co i jak.

miro61
Posty: 36
Rejestracja: śr 08 lut 2012, 18:55
OSP (gm., woj.): Skrzyszów(Godów,śląskie)
Status: Offline

Re: STAR 200/244/266

Post autor: miro61 »

slawek.998 pisze:Korek wlewu oleju jest na 100%. Objawy braku oleju zależa od tego jak długo regulator pracował na sucho. Najczęściej jest to nierównomierne wchodzenie na obroty i nieutrzymywanie obrotów. Gdy regulator długo pracował bez oleju uległ uszkodzeniu. Skontaktuj się z kimś kto naprawia pompy wtryskowe doradzi ci co i jak.
Witaj Sławek 998 pomyliłeś regulator obrotów pompy wtryskowej z regulatorem konta wtrysku a to nie to samo, i dlatego regulator kąta wtrysku zalewa się olejem LUX. -" star " jeśli chodzi o korek w tym regulatorze to największa śruba to jest korek, jest umiejscowiona z przodu regulatora z czoła na obwodzie. A co do objawów gdy jest niesprawny to silnik wolniej wchodzi na obroty. Zasada działania polega na przyspieszaniu zapłonu względem obrotów silnika, kąt przyspieszenia zapłonu to około 12 stopni. Pozdrawiam.

Rafaix
Posty: 44
Rejestracja: sob 12 lut 2011, 20:19
Lokalizacja: Rudno
Status: Offline

Re: STAR 200/244/266

Post autor: Rafaix »

A ja mam troszkę inne pytanie. Koledzy co może być? Mamy w jednostce Stara 244 który jak zobaczy nawet najmniejszą górkę to od razu wymięka, zaczyna zwalniać i z tyłu kupa dymu.
Jak stoi odpalony to też strasznie kopci.

bogdanskarbnik
Posty: 178
Rejestracja: sob 13 lut 2010, 18:02
OSP (gm., woj.): kielnarowa podkarpackie
Status: Offline

Re: STAR 200/244/266

Post autor: bogdanskarbnik »

kolego Rafaix przeważnie takie objawy jak opisałeś to lejące wtryski , uszczelka pod głowicą albo zawory nadpalone .Diagnostykę proponuję przeprowadzić przez fachowca-silnikowca

Topic author
star
Posty: 88
Rejestracja: ndz 19 lut 2012, 11:28
Status: Offline

Re: STAR 200/244/266

Post autor: star »

do miro...czytając twoje odpowiedzi dochodzę do wniosku że jesteś w temacie mocny.....może jeszcze wiesz ile tego oleju tam wlać żeby nic nie zepsuć...dzieki za odpowiedzi

miro61
Posty: 36
Rejestracja: śr 08 lut 2012, 18:55
OSP (gm., woj.): Skrzyszów(Godów,śląskie)
Status: Offline

Re: STAR 200/244/266

Post autor: miro61 »

star pisze:do miro...czytając twoje odpowiedzi dochodzę do wniosku że jesteś w temacie mocny.....może jeszcze wiesz ile tego oleju tam wlać żeby nic nie zepsuć...dzieki za odpowiedzi
Olej powinien mieć temperaturę 30 stopni i wtedy lejemy do pełna,
ale jak wlejesz 3/4 wysokości regulatora przy zimnym oleju będzie dobrze. Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat