Strona 1 z 1
					
				Świeży Kierowca
				: ndz 27 maja 2012, 22:57
				autor: KALWI626
				Witam wszystkich. Potrzebuje paru wskazówek na temat kierowania samochodem Star 244 GBA 2,5/16 Ponieważ za niedługi czas zostanę pierwszym kierowcą w OSP więc chciałbym się dowiedzieć coś o tym sprzęcie co  jak  

 
			
					
				Re: Świeży Kierowca
				: pn 28 maja 2012, 20:06
				autor: strazak102
				Po swoich odczuciach, samochód ma dość duży promień skrętu. Jeździłem starszym modelem i młodszym, jeden był ze wspomaganiem, drugi bez, jeden miał synchronizację skrzyni a drugi nie. Jeżeli trochę pojeździsz to się przyzwyczaisz. Ogólnie nie ma większych problemów podczas kierowania tym samochodem.
			 
			
					
				Re: Świeży Kierowca
				: pn 28 maja 2012, 20:17
				autor: KALWI626
				Ok dzięki za radę   

 
			
					
				Re: Świeży Kierowca
				: pn 28 maja 2012, 20:34
				autor: ospglinik
				no i na zakrętach uważaj żebyś nie wypadł smigaj na drodze wolno:)
			 
			
					
				Re: Świeży Kierowca
				: pn 28 maja 2012, 20:35
				autor: KALWI626
				aha słyszałem że wywrotne są  

 
			
					
				Re: Świeży Kierowca
				: pn 28 maja 2012, 22:36
				autor: 1Radek
				Jeździłem starem 244 przez 5 lat. Tak samo jak ty wsiadłem po zdaniu prawka za kółko. Nie są wywrotne te samochody, chodź gdy ostro w zakręt wchodzisz to się nie źle wygina. Super bryka do jazdy po polu po ściernisku itp. Przez rowy też przejdziesz spokojnie.nie ma co urwać. Jeździłem starem bez wspomagania, trochę ciężko było gdy miałeś mało miejsca do zawrócenia. Uważaj na hamulce. Na początku to do 60km na godzinę a potem na maksa.
			 
			
					
				Re: Świeży Kierowca
				: pn 28 maja 2012, 22:38
				autor: KALWI626
				dzięki a jak z autopompą w tym sprzęcie?
			 
			
					
				Re: Świeży Kierowca
				: wt 29 maja 2012, 10:33
				autor: strazak102
				Ja u siebie nie mam większych problemów z autopompą, praktycznie wgl nie mam. Jedyne co, to musisz słuchać jak pracuję autopompa, bo gdy już jest końcówka wody to zaczyna się zmieniać odgłos jej pracy. Jeżeli nie leją wody to staraj się zmniejszać obroty do niższej wartości, ta autopompa nie ma przelewu( nie chłodzi się samoczynnie. tylko mieli tą samą wodę przez co ona się rozgrzewa i można przegrzać autopompę). Staraj się nie dawać też zbyt dużego ciśnienia, raczej nie przekraczaj 8 bar, są to już stare pompy i nie wiadomo jak się będą zachowywały przy takiej pracy przez dłuższą chwilę.
			 
			
					
				Re: Świeży Kierowca
				: wt 29 maja 2012, 21:18
				autor: KALWI626
				a jeszcze na co trzeba zwracać uwagę najbardziej?
			 
			
					
				Re: Świeży Kierowca
				: śr 30 maja 2012, 13:28
				autor: strazak102
				Podczas jazdy zwracaj uwagę na manometr ciśnienia układu pneumatycznego i temperaturę płynu chłodzącego. Jeżeli ciśnienie będzie się zbliżało do końca skali, to coś jest nie tak z zaworami. Można wtedy puknąć w regulator ciśnienia czymś, bo mógł się zawiesić. A temperaturę, to wiadomo ocb.
			 
			
					
				Re: Świeży Kierowca
				: śr 30 maja 2012, 18:59
				autor: karol1118
				Kolego jeżdżę 244 oraz 266 od dawna i tak jak koledzy pisali fatalny skręt wynika to z przedniego napędu . Brak mocy te samochody mają slabe silniki i w terenie od razu najlepiej wl. reduktor . Gdy zalnczasz naped lub blokadę to zawsze na postoju . I gdy byś kogoś wyciągał to uważaj na sprzeglo (latwo spalic) a i hebel wylańczac trzeba .