temat wałkowany...
do tych co zalecają biegać.... gość nie pyta o bieganie, wiec na *** takie rady. bo co im z biegania jak pompa będzie ssała 10 sekund
poprawianie fabryki to od razu przeróbka ? to jest usprawnienie sprzętu. Nikt tu turba lub wstawianie innego silnika nie robi.
Kolego powiem Ci na własnym przykładzie, jak we własnym zakresie i z pomocą zaprzyjaźnionego tokarza z pompy na której podanie wody trzeba było czekać i czekać, zrobiliśmy taką co nas ściga.
- węże, minimalna długość 19,5m, większość ma 20m, wiec na całej linii do urwania jest ok 2m.
- rozdzielacz z obrotową nasadą W75, zapobiega rozpięciu jak skręcisz węża.
- dopracowanie łączników, nauczenie się skręcać ssawną razem z kluczami, dobrze jest się zaopatrzyć w silikonowe uszczelki
- dopracowanie nasady tłocznej, można bez problemu uzyskać większe otwarcie, czyli zwiększyć przepływ przez nasadę.
silnik:
- elektroniczny zapłon, koszt nie mały, ale po zamontowaniu skończyły się problemy, typu wczoraj świece dawały iskrę, a dziś już nie i strzelanie z gaźnika.
- na "alledrogo" można trafić na nowe gaźniki, więc też warto kupić.
- odpowiednio zrobiony szlif pod motopompę i prawidłowe dotarcie.
- polerka i dopasowanie kanałów.
- zostały zmniejszone komory w głowicy, nie przez planowanie ale przez nadlanie, redukcje na świece M14 z długim gwintem.
- szlif wału, poskładany na dobrych jakościowo łożyskach.
- wymiana tłumika na wersje "poprawioną" - wydech w 2T ma duże znaczenie.
- poprawienie zasysacza, nowy grzybek i jednocześnie dopasowanie go, że by dobrze przylegał przy zassysaniu, zamontowanie o-ringów na stożku w celu uszczelnienia, poprawienie kanału na stożku. zrobienie nowej,poprawionej dyszy w dzióbku zasysacza.
- dobry olej do mieszanki, od zrobienia szlifu leje Valvoline 2T SYNPower
- założony kranik od simsona
pompa:
- podstawa to prosty wał, jak jest krzywy to trzeba kupić lub utoczyć nowy.
- dobre uszczelnienie, nowy sznur grafitowy i szczeliwo plastyczne.
- z toczenie wirników ( eliminacja garbów, nierówności itp.) lub kupno nowych
- pierścienie uszczelniające wirniki zrobione z fosforobrązu,
zmniejszenie prześwitu pierścień - wirnik, ale musi być prosty wał i "okrąglutki" wirnik że by go nie blokowało
- pusta chłodnica, jedni mówią ze pomaga drudzy ze niema znaczenia, nasza była do remontu więc została pozbawiona rurek.
- zrobienie zaślepek na zasysaczu pianowym
Podsumowując nasze koszty ( za część z nich płaciła gmina)
- elektroniczny zapłon półtora roku temu kosztował 800 zł netto, nie wiem jak teraz. ( na zakup przeznaczyłem roczny ekwiwalent za konserwatora).
- szlif 80 zł
- tłoki ze sworzniami 100 zł
- zrobienie wału z łożyskami 300 zł
- udało się kupić na allegro nową, zakonserwowaną pompę z autopompy (korpus,wał wirniki, kierownice, nasady tłoczne, ssawna) 800 zł
gaźnik 130 zł
- świece 30 zł
- tłumik 250 zł
- rozdzielacz około 650 zł
- materiał i robocizna tokarza - 0 zł (warunek było 1 miejsce

ale myślę, że jak by było 3 to też by nic nie wziął),
dla wyjaśnienia zaraz jak się zaczną głosy że wygrywamy bo mamy pompę "po tuningu" to do zawodów zaczynamy przygotowania na blisko 1,5 miesiąca przed, zrobiliśmy regulaminowy tor przeszkód, mimo traktowania zawodów jako dobrą zabawę, każdy podchodzi do treningów na serio i dzięki temu uzyskujemy w sztafecie kilka sekund przewagi nad kolejną drużyną.
podsumowując trening + dopieszczona motopompa daje sukces.