Strona 1 z 1
Motorola gm 360
: ndz 10 mar 2013, 10:50
autor: Chuchro83
Witam wszystkich mamy problem z radiostacja w naszym starze ktora czasami jak chcemy nadawac to "spina" czyli po nacisnieciu gruszki zegar od obrotomierza pompy wskazuwka idzie do gory i slychac dzwiek z glosnika i nic nie mozna nadac mamy radiostacje podlaczona bezposrednio z akumulatora moze to w tym jest problem?
Re: Motorola gm 360
: ndz 10 mar 2013, 12:00
autor: kamyk01
Witam.
1) czy przewody od plusa i masy od radiostacji doprowadzone są do akumulatorów, czy tylko plus, a masa podłączona do nadwozia ?
2)radiostacja jest podłączona przez przetwornicę napięcia, czy bezpośredno z akumulatora? ( zakładam, że macie instalację 24 voltową w aucie, bo były też stary z 12 voltową instalacją).
3) jakiej grubości przewodami zasilana jest radiostacja?
4) sprawdzcie wszystkie połączenia radiostacji (czy gdzieś coś nie zaśniedziało) szczególnie przewody masowe.
i po 5) chyba najważniejsze od kiedy pojawiły się zakłócenia (samoistnie, po jakiejś naprawie,czy może w jeszcze innych okolicznościach)?
Na początek to tyle
Pozdrawiam.
Re: Motorola gm 360
: ndz 10 mar 2013, 12:07
autor: Chuchro83
1.przewody sa doprowadzone do akumulatora
2. bezposrednio do akumulatora
3.przewody sa dosyc grube tak mi sie zdaje
4.wszystko bylo sprawdzane i przewody byly odkrecane i czyszczone
5. samoistnie
wedlug mnie to gdzies masuje i chyba powinna byc przetywornica ale lepiej sie dowiedziec niz kupowac i okaze sie ze to nie jest to
Re: Motorola gm 360
: ndz 10 mar 2013, 13:14
autor: kamyk01
1) radiostacja podłączona do akumulatorów to najwłaściwsze połączenie, ale przekrój przewodów przedłużających powinien być taki sam jak oryginalna instalacja radiostacji ( my mamy zamontowany przewód o przekroju 2,5 kwadrat i musi być dobrze, tak zalecił servisant firmy montującej radiostacje w psp i osp)
2) przetwornica powinna być zamontowana z kilku powodów, a najważniejsze to właściwe napięcie akumulatorów zasilających(jeśli nie ma przetwornicy radiostacja podłączona jest pod jeden akumulator, który jest bardziej obciążony, przez co mniej naładowany, a skutki niedoładowanego akumulatora są różne, włącznie z brakiem możliwości uruchomienia pojazdu)
3) najlepiej gdyby wszystkie połączenia instalacji elektrycznej były lutowane( z wiadomych względów).
4) sprawdzcie naładowanie akumulatorów( osobno tego bez podłączenia radiostacji i osobno tego z podłączoną radiostacją, porównajcie stan rozładowania obu akumulatorów), naładujcie jeden i drugi wszystko zmontujce i sprawdzcie czy jest jakaś zmiana, czy nie.
5) macie problem z uruchomienie samochodu po dłuższym postoju(radiostacja podłączona jest przez główny wyłącznik masy, czy bezpośredno do akumulatora)?
Mimo wszystko zalecił bym zamontowanie przetwornicy. Koszt używanej na szrocie z ciężarówkami nie jest wygórowany.
Pozdrawiam.
Re: Motorola gm 360
: ndz 10 mar 2013, 13:18
autor: Bonk
Mam podobny problem w naszym gba, tyle, że po naciśnięciu nadawania na gruszce włącza się lewa strona sygnałów świetlnych

Re: Motorola gm 360
: ndz 10 mar 2013, 19:55
autor: Chuchro83
I jeszcze jeden mankament jak jest wlaczona belka sygnalizacyjna to zawsze spina