Problem z Magirusem TLF 16.

Ciekawostki i nowości sprzętowe oraz problemy dotyczące sprzętu używanego w Strażach Pożarnych.

Topic author
Niestrażak
Posty: 2
https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
Rejestracja: czw 06 cze 2013, 21:48
OSP (gm., woj.): Janowica (Cyców,Lubelskie)
Status: Offline

Problem z Magirusem TLF 16.

Post autor: Niestrażak »

Witam wszystkich, i w imieniu OSP Janowica proszę o pomoc.
Otóż straż miejscowa użytkuje samochód Magirus Deutz TLF 16, rok prod. 1974, silnik Deutz F6L 413V - tyle o nim wiem, o szczegóły mogę popytać. Ostatnio uległ awarii - próba dołączenia autopompy powoduje niemal zatrzymanie silnika, jakby ją coś blokowało. Czy ktoś sie z tym spotkał i może pomóc, lub posiada materiały serwisowe n/t Magirusów i mógłby w nie zerknąć (pompa i jej napęd)? Z góry dziekuje w imieniu strażaków.

ospglinik
Posty: 506
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 18:21
OSP (gm., woj.): glinik,podkarpackie
Status: Offline

Re: Problem z Magirusem TLF 16.

Post autor: ospglinik »

przeglądnijcie wszystkie zawory powietrzne i elektrykę ,czujniki ,u nas jest inny samochodzik steyr 791 mieliśmy problemy z masa i elektryka p paru przejazdach po wodzie zawiodła po jakimś czasie autopompa

Topic author
Niestrażak
Posty: 2
Rejestracja: czw 06 cze 2013, 21:48
OSP (gm., woj.): Janowica (Cyców,Lubelskie)
Status: Offline

Re: Problem z Magirusem TLF 16.

Post autor: Niestrażak »

Dzięki, przekażę, ale ta pompa iest podobno mechanicznie załączana.

ospglinik
Posty: 506
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 18:21
OSP (gm., woj.): glinik,podkarpackie
Status: Offline

Re: Problem z Magirusem TLF 16.

Post autor: ospglinik »

u nas też jest załączana tak samo albo z przedziału asuto pompy albo z kabiny kierowcy,tylko inne opbiawy były ,z tego co pamiętam podcisnienie nie działało ,niby załączała a nie startowała

Sylwek
Posty: 684
Rejestracja: czw 14 kwie 2005, 08:26
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problem z Magirusem TLF 16.

Post autor: Sylwek »

Może się autopompa zatarła?
Olej regularnie kontrolowany i wymieniany w autopompie?

dzidzi998
Posty: 172
Rejestracja: wt 11 lis 2008, 11:30
Status: Offline

Re: Problem z Magirusem TLF 16.

Post autor: dzidzi998 »

Mieliśmy taki sam objaw , ale w GBA 2,5/16 STAR i powodem było to, że na wirnik autopompy dostał się duży kamień i blokował obroty silnika więc moja rada taka: odkręćcie wał napędu autopompy na krzyżaku do wejśćia autopompy i następnie załączcie autopompę i delikatnie puszczać sprzęgło obserwując czy będzie dławiło silnik czy nie. Jak nie będzie oporów znaczy to, że autopompa uszkodzona (zatarta albo na łopaty wirnika coś wpadło i zablokowało), natomiast jak mimo odkręconego wału od autopompy dalej będzie silnik gasnął to wtedy należy szukać w przystawce załączającej autopompę.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat