Strona 1 z 1

zbiorniki powietrza star 244

: pn 24 cze 2013, 12:30
autor: marcin_op
Chciałem zapytać, może ktoś bardziej zna STARA od środka.
Są 3 zbiorniki powietrza, moje pytanie: czy wszystkie 3 są potrzebne ?
Ktoś mi kiedyś powiedział że np. jeden może być od hamulca przyczepy, a że nic się nie ciągnie to może możnaby go wyeliminować.?
Głownie chodzi o to żeby nie nabijać niepotrzebnie zbiornika powietrza który nie jest do niczego używany a tylko wydłuża czas.

Re: zbiorniki powietrza star 244

: pn 24 cze 2013, 17:22
autor: dzidzi998
Kolego - Jak fabryka obliczyła , że mają być trzy zbiorniki to mają być trzy zbiorniki, a jak chcesz skrócić czas wyjazdy do minimum to proponuję wymontować wszystkie drzwi z pojazdu to podobno ktoś kiedyś powiedział, że jak nie ma drzwi to się szybciej do auta wsiada.A jeżeli chodzi o przyspieszenie wyjazdu to mały kompresor 50 l, przewód spiralny podłączony do zaworu zwrotnego i wyjazd natychmiastowy.

Re: zbiorniki powietrza star 244

: pn 24 cze 2013, 18:35
autor: marcin_op
Kolego, zgodzę się, ale.... jeśli jeden zbiornik jest przewidziany np. tylko do hamulca przyczepy której samochód nigdy nie będzie ciągnął to jest on zbędny.
Pytam kogoś kto zna od środka konstrukcję tego samochodu.

Re: zbiorniki powietrza star 244

: pn 24 cze 2013, 20:55
autor: dzidzi998
Kolego - to co w aucie to w aucie a to co w przyczepie to w przyczepie więc nie martw się zbytnio nadmiarem powietrza w butlach bo w razie jakiejkolwiek awarii układy hamulcowego ostatnią deską ratunku jest zaciągnięcie ręcznego hamulca, a ten działa na powietrze. Jak schodzi powietrze to przepatrzcie gdzie są ubytki, uszczelnijcie je i w przypadku szczelnego układu powietrze trzyma jakieś 7 dni. Mieliśmy stara i 6 dni leciutko trzymał, Jeżeli kompresor zbyt wielki koszt to można również zastosować butle z aparatu powietrznego 200 bar i w tym przypadku ta butla wystarczy na jakieś dwukrotne nabicie układu.

Re: zbiorniki powietrza star 244

: pn 24 cze 2013, 21:54
autor: marcin_op
Mamy kompresor podłączony na stałe, a co do hamulców, to akurat ręczny w staże działa na brak powietrza....

Re: zbiorniki powietrza star 244

: pn 24 cze 2013, 22:49
autor: dzidzi998
No w starze 244 ręczny jest na powietrze. Zasada działania ręcznego opiera się na siłowniku pneumatycznym i jest ściśle uzależniony od powietrza. To, że mimo braku powietrza trzyma hamulec ręczny to jest spowodowane budową siłownika hamulcowego, a dosłownie mówiąc sprężyną zamontowaną w siłowniku, która w przypadku braku powietrza działa jak powietrze i powoduje nacisk na dźwignię rozpieraczy szczękowych i blokuje bębny tylnego mostu poprzez dociśnięcie szczęk hamulcowych do bębnów. Inaczej jest w Starze 266, ale to insza inszość.

Re: zbiorniki powietrza star 244

: pn 24 cze 2013, 22:49
autor: dzidzi998
No w starze 244 ręczny jest na powietrze. Zasada działania ręcznego opiera się na siłowniku pneumatycznym i jest ściśle uzależniony od powietrza. To, że mimo braku powietrza trzyma hamulec ręczny to jest spowodowane budową siłownika hamulcowego, a dosłownie mówiąc sprężyną zamontowaną w siłowniku, która w przypadku braku powietrza działa jak powietrze i powoduje nacisk na dźwignię rozpieraczy szczękowych i blokuje bębny tylnego mostu poprzez dociśnięcie szczęk hamulcowych do bębnów. Inaczej jest w Starze 266, ale to insza inszość.

Re: zbiorniki powietrza star 244

: wt 25 cze 2013, 12:47
autor: marcin_op
Czyli tak krócej mówiąc - nie ma powietrza w siłowniku = jest ręczny, jest powietrze = nie ma ręcznego.
Ale to akurat nie w temacie o który pytałem.

Re: zbiorniki powietrza star 244

: wt 25 cze 2013, 13:58
autor: dzidzi998
No w skrócie to tak i nie. Nie ma powietrza w układzie(w tych twoich butlach)=szczęki dociskają bęben i blokują koła i auto stoi,
A jak jest powietrze w układzie = zaciągasz ręczny to stoisz , spuszczasz ręczny to jedziesz - więc butle z powietrzem potrzebne