straze.eu pisze:PJ ma rację. Zresztą całe rozporządzenie dotyczy wyrobów i producentów.
Moim zdaniem nie tylko bo w przypadku używanych samochodów z zagranicy producent nie będzie miał interesu aby występować z wnioskiem o ustalenie poziomu bezpieczeństwa wyrobu za które też zapewne trzeba zapłacić.
Art. 7 ustęp 6 ustawy: "W przypadku, gdy wyrób został:
1) zgodnie z prawem wyprodukowany lub dopuszczony do obrotu w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej albo w Republice Turcji,
2) zgodnie z prawem wyprodukowany w innym państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) będącym stroną umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym
– dopuszczenie wydaje się po ustaleniu, że poziom bezpieczeństwa wyrobu nie jest niższy od określonego w Polskich Normach lub wymaganiach techniczno-użytkowych.
straze.eu pisze: Może być sprzedawane do innych OSP i wprowadzane do podziału bojowego w innym powiecie, województwie czy kraju UE bez ponownego dopuszczenia......................Informuję także, że po to mamy zharmonizowane normy europejskie (czyli z indeksem EN) by Niemiec, który wyprodukuje auto zgodnie z DIN-EN miał pewność, że wyprodukował je także zgodnie z PN-EN.
Moim zdaniem troszkę się rozpędziłeś bo w przypadku pojazdów sprowadzanych i raz dopuszczonych za granicą to w Polsce muszą przejść procedurę ustalenia poziomu bezpieczeństwa za którą to zapewne trzeba również słono zapłacić.
I właśnie na tym się większość jednostek wyłoży bo sprowadzanych modeli jest całą masa i praktycznie każda z osobna musi oddzielnie wystąpić, ponadto znaczna część na dzień dobry była remontowana i samo ustalenie poziomu bezpieczeństwa na podstawie normy może już wystarczyć.
straze.eu pisze:Jest to smutne, że ktoś nagina prawo, pisze i publikuje bzdurne opinie prawne nasączone zastraszaniem i zajadliwością względem społeczników poświęcających swój czas dla innych i jedyną motywacją tych osób jest wykończenie inicjatywy społecznej i uczciwej konkurencji. Jestem jak najbardziej za wycowaniem z dniem dzisiejszym wszystkich Starów, Jelczy, Żuków i zabronienie zakupu tanich samochód z zachodu. Tylko trzeba dać coś w zamian. Nowe auta? Jeżeli któraś gmina ma kupić nowy samochód to go kupi. Wprowadzony ewentualny zakaz nie przymusi biednej gminy do zakupu nowego. Skutek raczej będzie taki, ze wiele OSP ulegnie likwidacji a młodzież ze wsi znajdzie inne zajęcie. Może o to chodzi.
Powtarzam: cytowane przepisy dotyczą tyko wyrobów wprowadzanych do jednostek ochrony pożarowej. Pojazd, który był wprowadzony zgodnie z prawem do jakiejkolwiej jednostki na terenie UE ma prawo służyć w jakiejkolwiek jednostce UE do momentu aż ma aktualne badania technicznie i nie dokonano w nim żadnych przeróbek. System ratowniczy w UE ma być spójny - widziałem już czeskie wozy strażackie gaszące pożary w Polsce. Oczywiście możemy dziś wycofać wszystkie pojazdy, które nie spełniają dziś obowiązujących wymagań ale potrzebna jest do tego odpowiednia ustawa i rozporządzenie. Nie wystarczy tylko bzdurna opinia prawna. W przypadku gdyby ktoś miałby problemy z tym związane chętnie służę pomocą.
Teraz zastanów się kto próbuje nagiąć prawo i wmówić Jednostkom że mogą spać spokojnie bo kupili pojazd z UE który był za granicą dopuszczony.
A przy okazji to wykończeniu naszej społecznej inicjatywy strażackiej zależy chyba tylko naszym posłom i Zarządowi Głównemu który to pozwala aby uchwalano tak bzdurne uchwały utrudniające nam działalność i powodujące że tylko wyciaga się kasę z i tak biednych jednostek oraz zniechęca do jakiegokolwiek działania.(patrz np. nowe wymogi dla kierowców przedłużono wszystkim oprócz OSP czyżby znowu przypadek???, szkolenia które zajmują w miesiącu wszystkie soboty i niedziele - wiem że są niezbędne a wręcz konieczne ale już teraz widać w wielu jednostkach przynajmniej na moim terenie że brakuje chętnych do takiej działalność bo ważniejsza jest rodzina i praca