Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tylko
-
- Posty: 153
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: pt 19 sie 2011, 20:30
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Ja tylko mówię to co mi przekazali .
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Witam
Znalazłem firme która zajmuje się szkoleniem kierowców. Powiedziano mi że szkolenie na nowych zasadach dotyczy TYLKO NOWYCH kierowców którzy robią pierwsze uprawnienia po 19 stycznia. Kurs trwa dwa wekendy koszt to okolo 2500 zł. (oczywiście płaci gmina)
www.odtj.opole.pl
Znalazłem firme która zajmuje się szkoleniem kierowców. Powiedziano mi że szkolenie na nowych zasadach dotyczy TYLKO NOWYCH kierowców którzy robią pierwsze uprawnienia po 19 stycznia. Kurs trwa dwa wekendy koszt to okolo 2500 zł. (oczywiście płaci gmina)
www.odtj.opole.pl
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
tak jak kolega mowi nam tez powiedziano ze dotyczy tych ktorzy pierwszy raz robia
Piękniejszy od ciszy jest tylko dźwięk syreny
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Cena za kurs dla nowych kierowców powala z nóg. Który włodarz miasta lub gminy będzie skory na taki wydatek. Jeszcze dla KSRG może sfinansuje taki kurs ale dla pozostałych raczej nie. Przecież tym sposobem, za kilka lat, OSP z poza KSRG zostaną unieruchomione i będziemy otwierać w remizach muzea.fire998 pisze:Witam
Znalazłem firme która zajmuje się szkoleniem kierowców. Powiedziano mi że szkolenie na nowych zasadach dotyczy TYLKO NOWYCH kierowców którzy robią pierwsze uprawnienia po 19 stycznia. Kurs trwa dwa wekendy koszt to okolo 2500 zł. (oczywiście płaci gmina)
http://www.odtj.opole.pl
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Pewnie o to komuś chodzi
mniej jednostek
większe oszczędności , ale czyim kosztem 



-
- Posty: 43
- Rejestracja: pt 03 sie 2012, 15:15
- OSP (gm., woj.): Dzierżoniów,woj Dolnośląskie
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Wejdz na stronę ZOSP Wrocław tam masz napisane co i jak,nie umie tego skopiować więc podałem stronę.
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Witam
Co sądzicie (jak rozumiecie) dodany ten zapis ustawy:
Art. 135b. W stosunku do jednostek o których mowa w art. 109 ust. 5, warunek określony w art. 109 ust. 1 pkt 3
oraz ust. 4 stosuje się od dnia 4 stycznia 2016 r.”;
Czy strażacy ochotnicy w intencji ustawodawcy mają być w tym przypadku traktowani tak samo jak funkcjonariusze Państwowej Straży Pożarnej?
Mam duże wątpliwości.
Jeśli tak samo, to problem mamy do 2016 z głowy, ale jeśli nie to klapa.
Pozdrawiam
Miek
Co sądzicie (jak rozumiecie) dodany ten zapis ustawy:
Art. 135b. W stosunku do jednostek o których mowa w art. 109 ust. 5, warunek określony w art. 109 ust. 1 pkt 3
oraz ust. 4 stosuje się od dnia 4 stycznia 2016 r.”;
Czy strażacy ochotnicy w intencji ustawodawcy mają być w tym przypadku traktowani tak samo jak funkcjonariusze Państwowej Straży Pożarnej?
Mam duże wątpliwości.
Jeśli tak samo, to problem mamy do 2016 z głowy, ale jeśli nie to klapa.
Pozdrawiam
Miek
-
- Posty: 40
- Rejestracja: sob 21 lut 2009, 16:53
- OSP (gm., woj.): gm. Golina woj.wielkopolskie
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
A niby dlaczego funkcjonariusze PSP i OSP mieli by być tak samo traktowani? skoro Ustawa wyraźnie te służby oddziela. Skąd te pomysły?
Pozdrawiam:
Komendant Gminny ZOSP RP
Komendant Gminny ZOSP RP
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
W tym problem, że w pewnych sprawach traktuje się ich jednakowo, a w tym konkretnym przypadku "gorzej" - bardziej rygorystycznie traktuje się ochotników. Zawodowym daje się jeszcze 3 lata, a ochotnikom nie?
To normalne?
Podpisujesz się "Komendant Gminny", więc myślę że zwiększone wydatki z budżetu Gminy nie powinny Cię cieszyć. W takim układzie każda gmina będzie musiała zaoszczędzić na innych wydatkach (oczywiście na OSP).
Pozdrawiam
Mirek
To normalne?
Podpisujesz się "Komendant Gminny", więc myślę że zwiększone wydatki z budżetu Gminy nie powinny Cię cieszyć. W takim układzie każda gmina będzie musiała zaoszczędzić na innych wydatkach (oczywiście na OSP).
Pozdrawiam
Mirek
Ostatnio zmieniony śr 20 lut 2013, 19:38 przez Mirek__K, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Bo niektórzy na siłę chcą się doszukać czegoś, zinterpretować coś tak, aby byłoby jakimś ratunkiem dla nas OSP.maro_71 pisze:A niby dlaczego funkcjonariusze PSP i OSP mieli by być tak samo traktowani? skoro Ustawa wyraźnie te służby oddziela. Skąd te pomysły?
Ale niestety. Nie ma dla nas żadnej deski ratunku. Ustawa pod którą my (OSP) podlegamy już obowiązuje i jest na etapie okresu przejściowego. Nie ma się co doszukiwać drugiego dna.
Temat jest wyczerpany....
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
tylko na podstawie czego ten kurs jest realizowany skoro nie ma rozporzadzenia MSW /jest tylko projekt/ okreslajacego zakres i tryb szkolenia oraz egazaminu, ale również wzoru wniosku o wydanie zezwolenia i wzoru samego zezwoleniafire998 pisze:Witam
Znalazłem firme która zajmuje się szkoleniem kierowców. Powiedziano mi że szkolenie na nowych zasadach dotyczy TYLKO NOWYCH kierowców którzy robią pierwsze uprawnienia po 19 stycznia. Kurs trwa dwa wekendy koszt to okolo 2500 zł. (oczywiście płaci gmina)
http://www.odtj.opole.pl
wiec nawet gdyby ukończyć taki kurs to starosta nie wyda zezwolenia bo nie ma wzoru druku
dzis akie szkolenia mozna traktować jako szkolenie doskonalace techniki jazy i tyle
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
5. Żołnierzom Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, funkcjonariuszom oraz pracownikom: Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Biura Ochrony Rządu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Inspekcji Transportu Drogowego, Służby Więziennej, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celnej i organów kontroli skarbowej, a także pracownikom wojska zezwolenie na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym wydaje nieodpłatnie odpowiedni organ jednostki, w której osoby te pełnią służbę lub są zatrudnione. Przepisy ust. 1-4 stosuje się odpowiednio.Mirek__K pisze:Witam
Co sądzicie (jak rozumiecie) dodany ten zapis ustawy:
Art. 135b. W stosunku do jednostek o których mowa w art. 109 ust. 5, warunek określony w art. 109 ust. 1 pkt 3
oraz ust. 4 stosuje się od dnia 4 stycznia 2016 r.”;
Pozdrawiam
Miek
to tylko służby mundurowe - państwowe, nie OSP
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
I niech mnie ktoś uświadomi że nie chodziło o wyprowadzenie kasy z samorządów w prywatne ręce. Koszt szacunkowy (w/g ministra) szkolenia tylko jednostek z KSRG to 16 milionów zł . A gdzie pozostałe jednostki z poza systemu. Ręce opadają.
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
sami niewiedzą co mówią....wymóg krajowego systemu jest 3 kierowców.a nie "przyimijmy że dwóch" bo to przyimijmy to dużo zmienia,,z 19 milionów robi się 28,5 mil.mała rużnica..sami wymyślili 3 a liczą 2.chore