Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tylko
-
- Posty: 58
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: sob 30 maja 2009, 08:06
- OSP (gm., woj.): _____________woj.lubelskie_____________
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
w gminie powiedzieli mi że to właśnie jest świadectwo kwalifikacji !
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Nie jest to żadne świadectwo, ani zezwolenie jak ktoś wcześniej pisał. Jest to zaświadczenie wydane przez wójta/burmistrza na podstawie art. 95a ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym (zaświadczenie potwierdza, że kierowca spełnienia wymagania w zakresie badań lekarskich i psychologicznych).Tomi112 pisze:w gminie powiedzieli mi że to właśnie jest świadectwo kwalifikacji !
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
czyli wygląda na to że może zostanie conieco uproszczona forma wydawania pozwoleń na jeżdżenie samochodami straży z kategorią C po odbyciu owego kursu zamiast iśc na kurs dla kierowców zawodowych ( świadectwo kwalifikacji tzw. za ok.8tys.) ,zobaczymy jak to będzie wyglądało w praktyce i obym miał rację 
a co do płatności za te kursy przez gminy to czaro to widzę,same gminy już się borykają z niedostatkiem kasy,dlaczego OSP nie może byc traktowane podobnie jak PSP,czyżbysmy robili coś innego w czasie akcji czy jak,no chyba że chodzi o pozbycie się konkurencji, "jak nie będą mieli kierowców to nie dojadą"

a co do płatności za te kursy przez gminy to czaro to widzę,same gminy już się borykają z niedostatkiem kasy,dlaczego OSP nie może byc traktowane podobnie jak PSP,czyżbysmy robili coś innego w czasie akcji czy jak,no chyba że chodzi o pozbycie się konkurencji, "jak nie będą mieli kierowców to nie dojadą"
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
mikele
Właśnie zaświadczenie:) brakło mi tego słowa:):)
Właśnie zaświadczenie:) brakło mi tego słowa:):)
-
- Posty: 12
- Rejestracja: pn 21 lut 2011, 11:39
- OSP (gm., woj.): OSP Bojszów gm.Rudziniec , woj.Śląskie
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Niestety druhowie jak dla mnie te artykuły i paragrafy nic nie mówią o świadectwie kwalifikacji ponieważ OSP niejest zakładem pracy a prywatnie mogę miec i sto aut ciężarowych którymi mogę prywatnie jezdzić do woli byle by tylko nie swiadczyć usług zarobkowych i tu jest pytanie
czy kierowca podstawowy czyli ten jeden jedyny na auto który ma umowę z np. gminą i dostaje kase za utrzymanie i prowadzenie wozu musi mieć owe świadectwo bo pozostali kierowcy którzy nie czerpią korzyści finansowych to niby poco ???- tylko badania i zaświadczenie od wójta albo starosty albo...
Czyżbym się mylił ???

Czyżbym się mylił ???
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Tak, mylisz się.
Dodatkowe wymagania odnośnie zaświadczeń nie są związane w przypadku straży z tym, że ktoś zarabia za to lub nie a z tym, że ktoś bardzo szybko jeździ dużym czerwonym samochodem błyskającym i robiącym łyjy łyjy. Dlatego więc musi być co 5 lat sprawdzony, na tę okoliczność czy jest wystarczająco zdrowy na ciele (badania lekarskie) i umyśle (badania psychotechniczne).
Wystarczy troszkę chęci na przeczytanie i wszystko będziesz wiedział - nie ma sensu, żeby ktoś tu to kolejny raz pisał.
Dodatkowe wymagania odnośnie zaświadczeń nie są związane w przypadku straży z tym, że ktoś zarabia za to lub nie a z tym, że ktoś bardzo szybko jeździ dużym czerwonym samochodem błyskającym i robiącym łyjy łyjy. Dlatego więc musi być co 5 lat sprawdzony, na tę okoliczność czy jest wystarczająco zdrowy na ciele (badania lekarskie) i umyśle (badania psychotechniczne).
Wystarczy troszkę chęci na przeczytanie i wszystko będziesz wiedział - nie ma sensu, żeby ktoś tu to kolejny raz pisał.
Sylwek
www.strazak.pl
www.strazak.pl
-
- Posty: 12
- Rejestracja: pn 21 lut 2011, 11:39
- OSP (gm., woj.): OSP Bojszów gm.Rudziniec , woj.Śląskie
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
wszystko fajnie tylko ja widze ze tak naprawde nikt tu niewie od czego jest prawdziwe świadectwo kwalifikacji a wkładka to jest w bucie pozdrawiam i wyłanczam sie z dyskusji.
-
- Posty: 138
- Rejestracja: pn 30 maja 2011, 09:46
- OSP (gm., woj.): Strzebieszew,Domaniewice,Łódzkie
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
W ramach wyjaśnienia trochę was uzmysłowię co jest co.
Świadectwo kwalifikacji jest to dokument pozwalający Ci podjąć pracę w firmie transportowej(mało który pracodawca zatrudni Cię bez tego papierka), w którym to jest zaznaczone, że brałeś udział w kursie na temat czysto związany z transportem mienia pod każdym tego słowa znaczeniem(tj. czas pracy kierowcy, jak układać ładunki w przedziałach transportowych itp.). Dane świadectwo również nie nazywa się WKŁADKĄ! kto wam taki kit wcisnął?
Zaświadczenie o zdolności do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi musi posiadać KAŻDY kierowca który chce jeździć do pożaru bądź innego miejscowego zdarzenia na sygnałach. Jeżeli ktoś chce jechać a nie ma uprawnień - może ale bez sygnałów. To zaświadczenie właśnie nazywane jest WKŁADKĄ.
Świadectwo kwalifikacji jest to dokument pozwalający Ci podjąć pracę w firmie transportowej(mało który pracodawca zatrudni Cię bez tego papierka), w którym to jest zaznaczone, że brałeś udział w kursie na temat czysto związany z transportem mienia pod każdym tego słowa znaczeniem(tj. czas pracy kierowcy, jak układać ładunki w przedziałach transportowych itp.). Dane świadectwo również nie nazywa się WKŁADKĄ! kto wam taki kit wcisnął?
Zaświadczenie o zdolności do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi musi posiadać KAŻDY kierowca który chce jeździć do pożaru bądź innego miejscowego zdarzenia na sygnałach. Jeżeli ktoś chce jechać a nie ma uprawnień - może ale bez sygnałów. To zaświadczenie właśnie nazywane jest WKŁADKĄ.
"Bogu na chwałę, ludziom na pożytek"
"co nie uśmierci to podwójnie wzmocni mnie"
"co nie uśmierci to podwójnie wzmocni mnie"
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Posiedziałem trochę nad nowymi wymaganiami dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych i doszedłem do wniosku , że chodzi tylko o kasę. Więc tak:
Nowe przepisy wchodzą w życie 11.02.2012 r - każdy kto do tego dnia zrobi uprawnienia na starych zasadach będzie je miał ważne przez następne 5 lat - warunkiem jest wymiana zaświadczenia w ciągu 6 miesięcy po wejściu w życie przepisu. Na dzień dzisiejszy nie ma ośrodka który miałby odpowiedni tabor pojazdów do nauki jazdy pojazdem uprzywilejowanym ( strażackim ).Wg nowych przepisów wymagania są ta duże,że wolę nie myśleć ile taki kurs będzie kosztował. Koszty będzie ponosić gmina ale nie do końca. My jesteśmy utrzymywani z pieniędzy gminnych i po wejściu przepisów będziemy płacić za to z środków przeznaczonych na ochronę przeciwpożarową.Nie sądzę , że wojt,burmistrz czy prezydent miasta dołoży z 2000 zł na jednego kierowcę z OSP. W mojej jednostce uprawnionych jest 10 , a w skali gminy około 88 druhów - wolę nie myśleć ilu jest w skali kraju. Sposób jest jeden aby ten nikomu nie potrzebny twór obalić : WSZYSCY JUŻ OD TERAZ INFORMUJEMY ZWIĄZKI GMINNE,MIEJSKIE,POWIATOWE ,ŻE Z DN.11.02.2012 W OSP NIE BĘDZIE KIEROWCÓW Z UPRAWNIENIAMI I DO AKCJI BĘDZIEMY JEŹDZIĆ JAK ZWYKLI URZYTKOWNICY DRÓG.
ZWIĄZKI POINFORMUJĄ ZWIĄZKI WOJEWÓDZKIE , A ONE MOŻE NASZEGO SZEFA WALDKA. NADCHODZĄ WYBORY , GŁOSY SĄ POTRZEBNE I MAM NADZIEJĘ , ŻE ON OBALI TEN PRZEPIS.
Nowe przepisy wchodzą w życie 11.02.2012 r - każdy kto do tego dnia zrobi uprawnienia na starych zasadach będzie je miał ważne przez następne 5 lat - warunkiem jest wymiana zaświadczenia w ciągu 6 miesięcy po wejściu w życie przepisu. Na dzień dzisiejszy nie ma ośrodka który miałby odpowiedni tabor pojazdów do nauki jazdy pojazdem uprzywilejowanym ( strażackim ).Wg nowych przepisów wymagania są ta duże,że wolę nie myśleć ile taki kurs będzie kosztował. Koszty będzie ponosić gmina ale nie do końca. My jesteśmy utrzymywani z pieniędzy gminnych i po wejściu przepisów będziemy płacić za to z środków przeznaczonych na ochronę przeciwpożarową.Nie sądzę , że wojt,burmistrz czy prezydent miasta dołoży z 2000 zł na jednego kierowcę z OSP. W mojej jednostce uprawnionych jest 10 , a w skali gminy około 88 druhów - wolę nie myśleć ilu jest w skali kraju. Sposób jest jeden aby ten nikomu nie potrzebny twór obalić : WSZYSCY JUŻ OD TERAZ INFORMUJEMY ZWIĄZKI GMINNE,MIEJSKIE,POWIATOWE ,ŻE Z DN.11.02.2012 W OSP NIE BĘDZIE KIEROWCÓW Z UPRAWNIENIAMI I DO AKCJI BĘDZIEMY JEŹDZIĆ JAK ZWYKLI URZYTKOWNICY DRÓG.
ZWIĄZKI POINFORMUJĄ ZWIĄZKI WOJEWÓDZKIE , A ONE MOŻE NASZEGO SZEFA WALDKA. NADCHODZĄ WYBORY , GŁOSY SĄ POTRZEBNE I MAM NADZIEJĘ , ŻE ON OBALI TEN PRZEPIS.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: sob 21 lut 2009, 16:53
- OSP (gm., woj.): gm. Golina woj.wielkopolskie
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Świetnie kolego czester0, że analizujesz akty prawne. W meritum sprawy masz rację, tylko skąd te 5 lat i skąd wiesz o dużych wymaganiach dla szkolących się na samochody uprzywilejowane, czy są jakieś rozporządzenia czy wytyczne w tej sprawie? czyżby coś mi umkło uwadze?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Pozdrawiam:
Komendant Gminny ZOSP RP
Komendant Gminny ZOSP RP
-
- Posty: 138
- Rejestracja: pn 30 maja 2011, 09:46
- OSP (gm., woj.): Strzebieszew,Domaniewice,Łódzkie
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
5 lat masz ważne takie zaświadczenie o możliwości kierowania pojazdem uprzywilejowanym. Tak jest w przepisach określone. A jeżeli masz bodajże powyżej 60 lat to chyba co roku obowiązują czynności związane u uzyskaniem takiego zaświadczenia
"Bogu na chwałę, ludziom na pożytek"
"co nie uśmierci to podwójnie wzmocni mnie"
"co nie uśmierci to podwójnie wzmocni mnie"
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami, która jest już podpisana ale zacznie obowiązywać 11.02.2012 . Panie komendancie nie zaglądało się do przepisów nie zaglądało.
Uprawnienia kierowcy na pojazdy uprzywilejowane wydawane są na 5 lat na podstawie opini lekarskiej i badań psychologicznych. Zgodnie z ustawą przepis dotyczy wszystkich kierowców pojazdów uprzywilejowanych(Osp , Psp , karetki itd. )
Art. 107.
1. Kursy dla kierujących pojazdami uprzywilejowanymi prowadzi ośrodek doskonalenia
techniki jazdy, o którym mowa w art. 112 ust. 1 pkt 2 lit. c.
2. Kurs dla kierujących pojazdami uprzywilejowanymi jest prowadzony w zakresie kierowania
pojazdami określonymi w prawie jazdy kategorii:
1) A1, A2 i A;
2) B1, B i B+E;
3) C1, C1+E, C, C+E;
4) D1, D1+E, D i D+E.
Aby odwlec nowe przepisy proponuję zrobić uprawnienia do 10.02.2012
Pozdrawiam
Uprawnienia kierowcy na pojazdy uprzywilejowane wydawane są na 5 lat na podstawie opini lekarskiej i badań psychologicznych. Zgodnie z ustawą przepis dotyczy wszystkich kierowców pojazdów uprzywilejowanych(Osp , Psp , karetki itd. )
Art. 107.
1. Kursy dla kierujących pojazdami uprzywilejowanymi prowadzi ośrodek doskonalenia
techniki jazdy, o którym mowa w art. 112 ust. 1 pkt 2 lit. c.
2. Kurs dla kierujących pojazdami uprzywilejowanymi jest prowadzony w zakresie kierowania
pojazdami określonymi w prawie jazdy kategorii:
1) A1, A2 i A;
2) B1, B i B+E;
3) C1, C1+E, C, C+E;
4) D1, D1+E, D i D+E.
Aby odwlec nowe przepisy proponuję zrobić uprawnienia do 10.02.2012
Pozdrawiam
-
- Posty: 12
- Rejestracja: śr 04 sie 2010, 18:45
- OSP (gm., woj.): Pólko, gm. Żelazków ,wlkp
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
1) posiadać zaświadczenie wydane w trybie określonym w art. 95a ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia
20 czerwca 1997 r. — Prawo o ruchu drogowym, przez okres 6 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy i okazywać je na żądanie uprawnionych organów;
Zastanawiam się nad tym, czy autorowi ustawy chodziło o 6 miesięcy od dnia wejścia ustawy o "Kierowaniu..." czyli od 11 lutego 2012 czy o ustawę z 1997?
20 czerwca 1997 r. — Prawo o ruchu drogowym, przez okres 6 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy i okazywać je na żądanie uprawnionych organów;
Zastanawiam się nad tym, czy autorowi ustawy chodziło o 6 miesięcy od dnia wejścia ustawy o "Kierowaniu..." czyli od 11 lutego 2012 czy o ustawę z 1997?
nowa strona ----> www.osppolko.kalisz.pl
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
szkoda że trzeba mieć ukończone 21 lat ;/
-
- Posty: 3
- Rejestracja: czw 13 paź 2011, 16:03
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
niedawno rozmawiałem na akcji z kolesiem z pogotowia i mówił że wezwali go na komisariat celem złożenia wyjaśnień bo fotoradar złapał go za prędkość gdy jechał na wezwanie
mimo że na zdjęciu ewidentnie było widać że jechał na sygnale ale stawić się musiał
paranoja
mimo że na zdjęciu ewidentnie było widać że jechał na sygnale ale stawić się musiał
paranoja
Coraz więcej rzeczy rozumiem, lecz coraz trudniej mi przychodzi wyrazić to w słowach.
paski do pralek
paski do pralek