Strona 1 z 1
					
				Jak u was jest z paliwem "na samochodzie"
				: pn 14 kwie 2008, 12:51
				autor: marcin_op
				Chciałem zapytać, jak to u was wygląda.
My mamy na samochodzie motopompe, agregat prądotwórczy, piłe łańcuchową no i sam samochód.
Jak to jest u was ? macie każde urządzenie zatankowane do pełna + kanister z zapasowym paliwem do każdego urządzenia ? jak tak to jaki zapas macie ??
			 
			
					
				Paliwo
				: pt 18 kwie 2008, 21:33
				autor: OSP  Żarnowiec
				Samochody do pełna, z pozostały sprzęt silnikowy do pełna i dodatkowo kanister 5 L. Po obniżeniu stanu o 30% jedziemy do tankownicy. Pozdrawiam K -nt Gminny.
			 
			
					
				
				: pt 18 kwie 2008, 22:31
				autor: Sylwek
				Pilarki z silnikami dwusuwowymi też? 
Szczerze odradzam - u nas dwie tak zostały zatarte - droga naprawa. 
Paliwko do pilarek po rozrobieniu powinno być zużyte maksymalnie w ciągu miesiąca - potem traci swoje właściwości no i nie nadaje się do niczego (no może można do kosiarki go po trochu dolewać).
Druga sprawa z pilarkami jest taka, że jak w gaźniku zostaje paliwo to wydziela się olej i twardnieją membrany - jest kłopot z odpalaniem i później z obrotami, trzeba naprawiać gaźnik.
Nie musicie mi wierzyć - sprawdźcie w instrukcji obsługi albo zapytajcie serwisanta, ja widziałem jak wygląda tłok po pracy na zwietrzałym paliwie dlatego przestrzegam.
			 
			
					
				
				: pt 18 kwie 2008, 23:21
				autor: marcin_op
				a wiec jak moacie rozwiazoany problem z pilarkami ?? mieszacie paliwo dopiero przed wyjazdem ??
A co z PO5 ??
			 
			
					
				
				: sob 19 kwie 2008, 06:28
				autor: Sylwek
				PO5 używamy na zawody i jak trzeba gdzieś coś wypompować ale też nie często bo używamy Niagary albo elektrycznej - stoi bez paliwa. Do gaszenia na szczęście mamy autopompę. Nie wiem co Ci doradzić z motopompą na samochodzie, wiadomo, że jeśli używacie jej do gaszenia to musi być z paliwem bo po przyjeździe nie będziecie mieli czasu się bawić. Wypadałoby to paliwo co miesiąc wymienić ale jak to formalnie załatwić to nie wiem.
Jeśli chodzi o pilarki to też nie często pracują - kilka razy do roku jakaś nawałnica i powalone drzewo na drogę. Mamy kanister z paliwem (5 l) i dawkę oleju do mieszanki w buteleczkach 100 ml czyli akurat na zalecaną mieszankę do pilarek 1:50. Jak sprawa jest drobna i jest czas, to, żeby nie marnować paliwa mamy możliwość odmierzenia 1 l i  strzykawką 20 ml oleju. Przygotowanie mieszanki zajmuje minutę, dwie i  na pewno mniej niż zabezpieczenie drogi przed działaniami. 
Może to i wydaje się śmieszne ale naprawa pilarki kosztowała nas pół roku temu 500 PLN tylko dlatego, że udało się wypolerować cylinder i skończyło się na wymianie "tylko" tłoka i pierścienie. Na szczęści pilarka odmówiła posłuszeństwa w czasie przepalania w remizie - boje się pomyśleć co byśmy zrobili ja by przestała chodzić na akcji.
Jak facet zobaczył poopisywaną pilarkę że ze straż to od razu wiedział co będzie i dlaczego - w serwisach znają te nasze nawyki, że wszystkie zbiorniki mają być zawsze na full... może to i dobre w jednostkach, które przepalają sprzęt codziennie (PSP) ale w naszym przypadku gdzie mamy z gminy narzucona normę na rozruchy raz na miesiąc i nie mamy możliwości wymienić paliwa zwietrzałego (nie ma tego jak rozpisać) to kończy się to tak jak napisałem.
			 
			
					
				
				: sob 19 kwie 2008, 13:56
				autor: marcin_op
				No ale  z tego co piszesz wychodzi że mieszanka w pilarce - ma przydatnośc 30 dni a  te które stoi nie zmieszane w kanistrze 5l obok już się nie psuje ?? 
My mamy agregat firmy Briggs Strattion i w jego instrukcji pisze, że paliwo ma przydatność 30 dni po tym czasie należe je wymienić. A do agregatu leje się czyste paliwo...
Piszą też, że jest specjalny stabilizator który się dolewa do paliwa i wtedy paliwo ma przydatność 24miesiące. Więc może taki stabilizator lać do wszystkiego i po kłopocie, a co 2 lata zrobić wymianke paliwa....
Doładnie chodzi o ten preparat: 
http://sklepagora.pl/dodatekdopaliwafre ... 4dea0462be , cena 5,90 nie jest źle. Jak sądzicie ? To chyba rozwiązuje nasz problem....
 
			
					
				
				: sob 26 kwie 2008, 23:16
				autor: Sylwek
				...o czystym paliwie to słyszałem, że się starzeje ale nie że aż tak szybko, no i nie ma takiego ryzyka zatarcia bo silnik czterosuwowy jest smarowany o ile sprawdzamy poziom oleju regularnie. W silniku dwusuwowym smarowanie robi sie kiepskie i to jest groźne.  
Co do tego preparatu to dzięki za info - nie słyszałem o czymś takim. Przy okazji popytam w serwisie co o tym myślą spece.
dodano:
na razie to co piszą spece z Shella nie potwierdza do końca, żemożna sobie przechowywać paliwo tak długo: 
http://shell-advance.romiko.pl/?p=shell/5/3/1 pytanko o stabilizatorze paliwa przedostatnie
 
			
					
				
				: sob 26 kwie 2008, 23:40
				autor: dawid_a
				może dlatego nie warto lac baków do pełna?
tak wiem - musi byc pod korek choc w razie kontroli jak kontrolujący normalny i kierowca/konserator sprzętu wyjasni czemu nie jest pod korek a w kanistrze jest zapas to nie ma problemow 

sprawdzone.
 
			
					
				
				: pn 28 kwie 2008, 07:39
				autor: marcin_op
				no każdy pisze coś innego.
U mnie w instrukcji silnika Briggs Strattion pisze wlaśnie o tym stabilizatorze i że z nim to można przechowywac paliwo do 24 miesięcy.
Ale z tego co piszecie, to paliwo w kanistrze się nie starzeje ??