Strona 1 z 1

1 %

: śr 04 lut 2009, 12:20
autor: robak
Witam wszystkich druhów
Mam pytanie -problem. Jako Prezes OSP nie mam informacji na temat "Kto i w jakiej wysokości dokonał wpłaty na rzecz naszej jednostki z tytułu 1%". Otrzymuję tylko informacje o sumie jaka została wpłacona a dokładniej jaka jest do realizacji w Biurze Terenowym. Czy ten mechanizm działa w całym kraju czy tylko u mnie.
P.S. Takie zapytanie ustnie wnosiłem do Biura Terenowego i ponoć nie mają takich danych.
Kto jest odpowiedzialny, i jak mogę zweryfikować poprawność danych?

Re: 1 %

: śr 04 lut 2009, 12:54
autor: tomsi
W 2007 roku było wiadomo bo podatnik sam robił przelew i były jego dane. W 2008 roku przelewy robiły Urzędy Skarbowe i takich danych nie było. W tym roku w PIT-ach jest rubryka na podanie swoich danych przez podatnika oraz miejsce na wyrażenie zgody na przekazanie ich instytucji obdarowującej także będzie wiadomo, o ile ktoś wyrazi zgodę.

Re: 1 %

: śr 04 lut 2009, 14:23
autor: robak
Witam.
W 2007 roku podatnik samodzielnie robił wpłatę ale na konto Zarządu Wojewódzkiego OSP-wskazując jednostkę obdarowywaną do której trafiało 70 % (nie jestem pewien) przekazanej kwoty, pozostała część trafiała do Zarządu Głównego-(nie jestem pewien)- jednostka nie otrzymywała informacji ani o ilości osób wpłacających ani o ich danych personalnych-tylko kwotę do wykorzystania z tytułu 1%. W roku ubiegłym było podobnie tylko pieniądze przekazywał Urząd Skarbowy.
Jeżeli w roku bieżącym będzie adnotacja o wyrażeniu zgody na przekazanie danych dla potrzeb jednostki to jest krok do przodu - jeszcze gdyby pieniądze trafiały w 100% mógłbym powiedzieć ze władze wyższych szczebli dbają o jednostki na tzw. dole, (wiem koszty manipulacyjne) ale i tak trafiają pieniądze "bez wskazania" z których korzysta Zarząd Główny.

Pozdrawiam Wszystkich Druhów