Kierowca z kat. "B"
-
Topic author - Posty: 3
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: wt 01 lis 2011, 13:20
- OSP (gm., woj.): południe śląskie
- Status: Offline
Kierowca z kat. "B"
Witam! Wiele ostatnio "dzieje" się w temacie kierowców OSP. Niestety z ich pozyskiwaniem i szkoleniem (wymaganiami) jest coraz gorzej. Jakiś czas temu wyczytałem, że w innych państwach UE (Niemcy, Austria) przygotowywane są zmiany w prawie, umożliwiające prowadzenie pojazdów tamtejszych OSP o masie do 5,5t posiadając kat. "B" prawa jazdy- czy ktoś zna temat bliżej? Jako, że jesteśmy na forum na stronie ZG ZOSP to pytanie nr 2: czy u nas w Polsce takie rozwiązanie jest brane pod uwagę, a jeśli nie, to czy nie należało by się nad nim jak najszybciej pochylić- równocześnie proszę o opinie w tej sprawie szanownych druhów forumowiczów
-
- Posty: 255
- Rejestracja: śr 23 lis 2011, 20:03
- OSP (gm., woj.): warmińsko-mazurskie
- Status: Offline
Re: Kierowca z kat. "B"
Jeśli przepisy miały by być zmieniane to wątpie, że dotyczyłoby to tylko kierowców OSP. Jak już to musiałaby być zmieniona ustawa prawo o ruchu drogowym. DMC 3,5t a 5,5 t DMC- czy w przypadku pojazdów gaśniczych robi to wielka różnicę? Prawie żadną. Volkswagenem Transporterem czy Transitem pojedziesz i dziś bez zmiany przepisów a pojazdy lekkie ze zbiornikiem wody to i tak min. ok 7 t. Według mnie bez sensu.
Re: Kierowca z kat. "B"
Dokładnie jak kolega Daniel mówi niema sensu podwyższać na 5.5t bo w przypadku ratowniczego pojazdu to nie robi różnicy.
Piękniejszy od ciszy jest tylko dźwięk syreny
-
Topic author - Posty: 3
- Rejestracja: wt 01 lis 2011, 13:20
- OSP (gm., woj.): południe śląskie
- Status: Offline
Re: Kierowca z kat. "B"
Witam! Po długiej przerwie odpowiem tak: jeśli dla was Panowie ładowność 1600kg a 2600 kg nie robi różnicy to jest to co najmniej dziwne: vw i fordy mają nie tylko 3,5t ale też i np. 5,5t. Na pojazdach o DMC ok 5t można (i buduje się) zrobić "ładnego" i funkcjonalnego SLRt na co nie zawsze pozwoli DMC 3,5t. Również GLB? może mieć zupełnie inny wymiar. Przykład: 1000l wody na "Transicie" pewnej naszej firmy (nie chcę reklamować)- czy jest to optimum, jeśli chodzi o wyposażenie, to nie chcę dyskutować, ale jednak na aucie o DMC 4,6t mieści się 1t wody, a na 3,5 nigdy (no chyba ? że bez załogi i sprzętu). A co do uprawnień kierowców powiem tak: w UE się da, a u nas nie? przecież też w UE jesteśmy (choć niestety u nas ochotnicze pożarnictwo ma zupełnie inny prestiż).