Intercooler pisze:Panowie jakie formalności i u kogo trzeba załatwić aby przeprowadzić próbną ewakuacje na którejś ze szkół w gminie? Tylko z dyrektorem czy też KM/KP i gmina?
Ja coś takiego robiłem w zeszłym roku w Zespole Szkół i sprawa wygląda tak:
Wg. ustawy o ochronie p. poż. ćwiczenia z zakresu ewakuacji powinien robić zarządca budynku użyteczności publicznej.
O planach takich ćwiczeń on musi w swoim imieniu powiadomić odpowiednią KP PSP, nie później niż 7 dni przed przewidywanym terminem.
Zarządca/Dyrektor może poprosić do pomocy, obserwacji miejscową OSP (nie możecie jednak wydawać żadnych opinii ani zaświadczeń na temat odbywających się ćwiczeń) lub kogoś z PSP.
I teraz tak:
U mnie to OSP było organizatorem ćwiczenia z zakresu działań ratowniczo gaśniczych w budynku szkoły. Pisałem:
Pismo do sąsiedniej OSP z zaproszeniem do udziału w ćwiczeniach.
pismo do UG z info że ich pojazdy będące w naszej dyspozycji w tym i tym dniu będą brały udział w ćwiczeniach.
Pismo do KP PSP żeby wiedzieli że takowe ćwiczenia się odbywają, gdzie i kiedy, jakie pojazdy z podziału bojowego będą brały udział (do pisma załączono cały scenariusz ćwiczeń) oraz prośba o przysłanie delegacji z KP PSP w celu oceny wykonania ćwiczenia.
Jako że ćwiczenie odbywało się w szkole to oczywiście wypadałoby napisać kwit do dyrekcji szkoły (u mnie było o tyle łatwiej że dyrektor jest naszym Prezesem ZOG)
Dalej dyrektor nasze ćwiczenie mógł wykorzystać jako ćwiczenie z ewakuacji obiektu i tak się udało zadowolić wszystkich.
ulan02 pisze:jesli by ktos miał proszę o podanie tutaj lub na e maila adrianek0202wp.pl
EDIT:
Wysłał bym Ci ale źle mail podałeś napisz jeszcze raz.