Strona 1 z 1
"świeży" kierowca
: pt 15 lut 2008, 15:11
autor: marcin_op
Witam
Niedawno zdałem prawo jazdy na kat.C .
Teraz dostałem propozycję zostać 1-wszym kierowcą w naszej OSP (Star 244) i w zwiazku z tym mam pytania.
Jakie są obowiązki 1-wszego kierowcy (może i przywileje), za co on odpowiada, z czego się rozlicza ??.
A drugie ptanie, czy można np. zgłosić się do PSP w celu jakiegoś przeszkolenia na "koguty", bo z tego co czytałem to wystarczą badania lekarskie i upoważnienie żeby jechać na sygnałach, ale.... wydaje mi się że troszkę porad praktycznych z techniki jazdy uprzywilejowanej też by się przydało...
: pt 15 lut 2008, 19:27
autor: fajerman-1
U nas jestv tak
- obowiazki ustala Burmistrz które sa dołaczone do Umowy tzn.obsługa ogólna eksploatacyjna / stan paliwa czystosc stan płynów eksploatacyjnych umocowanie sprzetu itp /
- badania psychotechniczne
- okulista
- laryngolog
- krew
- neurolog
i z tymi wszystkimi badaniami do lekarza uprawnionego do badan kierowców na pojazdy uprzywilejowane strazy pozrnej
Gdy wynik jest pozytywny Burmistrz wydaje Zaswiadczenie o prawie do kozystania z pojazdów rat-gas bedących we władaniu gminy naturalnie na okreslonych zasadach.
Jezeli jest na pojezdzie motopompa lub automotopompa nalezy przejsc szkolenie obsługi sprzetu a takze szkolenie odnosnie obsługi np zdarzen na drogach
Pozdrawiam i zycze zadowolenia
: pt 15 lut 2008, 21:29
autor: marcin_op
Dzięki za odpowiedź.... może jeszcze inni napiszą jak to jest u was ? bo co gmina to pewnie troszke ineczej to jest zorganizowane...
: wt 19 lut 2008, 18:10
autor: kaziu1
panowie u nas jest troche inaczej.
jeżeli dostałeś ofere 1-go kierowcy to znaczy że jesteś w straży od pewnego czasu awięc wiesz gdzie znajduje się sprzęt na twim aucie {wujta,burmistrza nic to nie obchodzi on jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo awięc za to aby odpowiedni sprzęt był} i jak go obslugiwać.
robisz sobie badania psychologiczne i lekarskie wtedy dajesz pismo naczelnikowi on idzie z tym pismem do burmistrza ktory to wyraża zgode {albo nie wyraża}na prowadzenie takiego i takiego pojazdu oczywiście musi zrobić to na piśmie,którego kopia powinna znajdować się w samochodzie który możesz prowadzić.
co do obowiązków to wójt nie ma nic do gadania od tego jest naczelnik,który to jest odpowiedzialny za cały sprzęt w jednostce.
Unas jest to tak rozwiązane że mamy 3 auta i do każdego auta jest przypisany konserwator{kierowca}który to pobiera za to pieniądze.
pobiera w "cudzysłowiu" poniewarz zawsze jest tak że sprzęt naprawiamy,konserwujemy wszyscy a tą kase mamy na drobne wydatki dla całej jednostki.
co do szkoleń jeżeli jest na aucie autopompa przeszkolić cię może naczelnik,jeżeli jest motopompa od obsługi jest mechanik,który ma na ten sprzęt papier {kurs robiony przez psp}.
p.s
tak to jest u nas ale panowie nie czarujmy się przepisy swoją drogą a życie codzienne swoją drogą,brak ludzi,szkoleń,kursów często prowadzi do tego że więksość ludzi podczs akcji robi to co niepowinna.
: wt 19 lut 2008, 20:34
autor: marcin_op
U mnie naczelnik powiedział, że płacą za to, że auto jest w stanie gotowości do wyjazdu. Czyli żeby zawsze było pełno paliwa w baku + zapas w beczce w remizie, żeby akumulatory były naładowane, żeby oświetlenie, koguty, sygnały działały, żeby auto było czyste (po akcji w terenie umyć). Zobowiązuje mnie też do tego, że conajmniej raz w tygodniu muszę odpalić auto (tak na 5 minut), a 2 razy w tygodniu być w remizie i zobaczyć czy wszystko jest OK.
: czw 27 mar 2008, 18:54
autor: arczi
MUSISZ UKONCZYC KURS....SZKOLENIE
KIEROWCÓW – KONSERWATORÓW SPRZĘTU RATOWNICZEGO OSP
.POZDRAWIAM!!