Sprzedaż samochodu

Wszelkie sprawy dotyczące Straży Pożarnych od strony prawnej.

Topic author
mariuszskarbnik
Posty: 90
https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
Rejestracja: pn 13 lip 2009, 23:45
Status: Offline

Sprzedaż samochodu

Post autor: mariuszskarbnik »

Witam,
chciałbym poprosić o poradę druhów, którzy mają doświadczenie w podobnych sprawach.

W ostatnim czasie dostaliśmy nowe auto (WV T4). W związku z tym planujemy sprzedaż wysłużonego Żuczka.

Moje pytanie jest nastepujące:
Jakie kroki musimy poczynić, żeby móc sprzedać auto?
Nadmieniam, że samochód znajduje się na stanie jednostki, a potencjalny kupiec również się znalazł.
Czy konieczne jest zwołanie walnego zebrania, stosowny protokół i uchwała..?
Czy przy sprzedaży wystarczy sporządzenie zwykłej umowy..?
Czy sprzedaż należy zgłosić w Urzędzie Skarbowym, czy wiąże się to z dodatkowymi podatkami..?

Proszę o wszelkie porady i instrukcje postepowania...

Sylwek
Posty: 684
Rejestracja: czw 14 kwie 2005, 08:26
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sprzedaż samochodu

Post autor: Sylwek »

Najważniejsze pytanie - co znaczy samochód znajduje się na stanie jednostki? Czy oznacza to, że jednostka jest właścicielem samochodu czy może właścicielem jest gmina a samochód tylko jest u Was. Innymi słowy kto jest wpisany w dowodzie rejestracyjnym jako właściciel pojazdu?

Jeżeli właścicielem jest gmina to właściwie oni muszą się wszystkim zająć. Możliwe, że zechcą przekazać samochód innej jednostce z terenu gminy. Decyzję podejmuje Rada Gminy i upoważnia wójta do sprzedaży.

Jeżeli Wy jesteście właścicielem to moim chyba wystarczy uchwała zarządu jednostki i upoważnienie prezesa i skarbnika do sprzedaży. Jak macie możliwość i podejrzewacie, że może być jakiś ferment i zarzuty ze którejś strony to możecie zrobić nadzwyczajne walne zebranie członków i możecie podjąć uchwałę na tym zebraniu. Pomimo, że formalnie nie macie takiego obowiązku to warto skonsultować sprawę z wójtem i zarządem gminnym związku - może w zamian za przekazanie potrzebującej jednostce z terenu gminy dostaniecie jakąś ekstra dotację i będzie to dla Was korzystne.

Sama sprzedaż, żeby była czysta może być w formie przetargu nieograniczonego. Jeżeli prowadzicie działalność i jesteście płatnikiem VAT to sprzedaż robicie na podstawie faktury VAT, jeśli nie to na podstawie umowy, rachunku oraz protokołu zdawczo-odbiorczego. U nas przynajmniej tak to się odbywało dotychczas.

PS: z naszych doświadczeń wynika, że sprzedaż na kilka miesięcy przed wyborami jest dużo bardziej korzystna niż w innym okresie :)
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat