Strona 1 z 1
Artykuły biurowe w OSP
: czw 10 lut 2011, 15:24
autor: Bonk
Witam,
Ponieważ w jednostkach OSP występuje coraz więcej biurokracji, chciałbym się dowiedzieć, jak wygląda u Was sprawa zakupu artykułów biurowych. Głównie chodzi mi tutaj o drukarki, papier, tusz/toner, pieczątki itp.
Czy jakiekolwiek środki za w/w artykuły są Wam zwracane przez Urząd Gminy/Miasta ?
Pytam, gdyż wczoraj zastała mnie sytuacja, że faktura za toner do drukarki została odrzucona przez urzędniczkę, gdyż "nie podnosi to gotowości bojowej jednostki".
Co o tym sądzicie i jak wygląda to w Waszych jednostkach ? Czy jest gdzieś szczególnie wymienione, za jakie zakupy urząd ma prawo zwrócić środki, a za jakie nie ?
Re: Artykuły biurowe w OSP
: czw 10 lut 2011, 21:00
autor: JakuB
My jak już dostajemy to z puli reklamacyjnej (?), czyli notatniki, długopisy itd. Nie pamiętam jak jest z pieczątkami, bo jeszcze nie mieliśmy wyborów w tym roku.
Ustawa mówi o utrzymywaniu jednostek OSP, przecież opłacony rachunek za prąd/wodę też nie utrzymuje jednostki "w gotowości bojowej", a płacą. Moim zdaniem powinni zapłacić.
Z drugiej jednak strony: czy tego papieru i tuszu idzie aż tak dużo, aby OSP nie miała pieniędzy na to (ot chociażby ze składek). Bo gminy przecież ciągle nie mają pieniędzy

...
Zawsze można spróbować, czy nie da rady drukować odpowiednich papierów w urzędzie.
Nie wiem gdzie jest taki zapis, u nas praktycznie za większość rzeczy gmina zapłaci, pod warunkiem, ze to wcześniej uzgodnimy z komendantem OSP.
Pozdrawiam
Re: Artykuły biurowe w OSP
: pt 11 lut 2011, 00:24
autor: fireman90
Bonk pisze: jak wygląda u Was sprawa zakupu artykułów biurowych. Głównie chodzi mi tutaj o drukarki, papier, tusz/toner, pieczątki itp.
Czy jakiekolwiek środki za w/w artykuły są Wam zwracane przez Urząd Gminy/Miasta ?
Nie, no bez przesady. Na drukarkę Was stać a na cartridge już nie
Zresztą
JakuB pisze:Z drugiej jednak strony: czy tego papieru i tuszu idzie aż tak dużo, aby OSP nie miała pieniędzy na to (ot chociażby ze składek).
Poza tym nawet w Sprawozdaniu Finansowym jest specjalna rubryka do wpisywania takich kosztów, poniesionych przez OSP.
Re: Artykuły biurowe w OSP
: pt 11 lut 2011, 15:41
autor: Bonk
Owszem stać, ale coraz więcej faktur jest odrzucanych i nie mam na myśli tylko art. biurowych, dlatego też wydatków robi się coraz więcej, a przychody są tylko i wyłącznie ze składek członkowskich.
Średnio 500 arkuszy papieru starcza na ok. 2 miesiące, ale dlaczego ? Właśnie przez to, że coraz więcej wymaga od nas Urząd... Komputera też zakupić nie można, a wszystkie szkolenia odbywają się drogą e-learningową - nikt nie bierze pod uwagę tego, że nie każdy ma w domu komputer, a co dopiero internet

Re: Artykuły biurowe w OSP
: pt 18 lut 2011, 12:04
autor: osp_wolamurowana
Rzeczywiście, z roku na rok biurokracja rośnie w siłę i zaczyna to nas męczyć coraz bardziej kosztem zakupu potrzebnych rzeczy biurowych i poświęcania dużo swojego prywatnego czasu.
W Naszej OSP wszystkie materiały biurowe kupujemy sami. Jesteśmy o tyle w komfortowej sytuacji, że mamy niewielkie środki finansowe z zewnątrz (bez udziału Urzędu Gminy). Co do tego, czy gmina powinna finansować takie rzeczy to w większości zależy od podejścia urzędników a raczej ich dobrej woli.
W kwestii UTRZYMANIA GOTOWOŚCI BOJOWEJ to raczej rzeczy biurowe nic do tego nie mają tylko biurokracja wymusza na Nas.
Dużo sprzętu typu komputer czy drukarka może być załatwione np z gminy, bo tam częściej wymieniają na nowe.
Nie zaszkodzi też zajrzeć do firm gdzie też mogą sobie pozwolić na przekazanie sprzętu biurowego.
Re: Artykuły biurowe w OSP
: pt 18 lut 2011, 15:56
autor: seligow
Co do biurokracji, to faktycznie jest coraz gorzej. Rozsyłasz to po całej Polsce i komu to jest potrzebne? Można by przecież uprościć te wszystkie druki.
Bonk napisał(a):
Średnio 500 arkuszy papieru starcza na ok. 2 miesiące
Nie no chyba trochę przesadziłeś...
A co do kupna drukarki, to za szybko się nie zwróci.
Dzisiaj szukałem laserówki koszt ok. 300zl, toner 200zl (wystarcza na 1500 stron wydruku). Można w miarę szybko policzyć jaki jest koszt jednej strony.
A w punkcie xero jedna strona wydruku to koszt ok.24gr., a xero 12gr. (ceny w mojej okolicy).
Re: Artykuły biurowe w OSP
: pt 17 sie 2012, 14:49
autor: Krzysiek R
Ja prywatnie mogę polecić sklepy i hurtownie internetowe, gdzie właściwie bez problemu można nabyć wszelkiego rodzaju
artykuły do wyposażenia biura i innego rodzaju materiały, tusze, tonery, nawet meble biurowe i temu typu podobne.
Re: Artykuły biurowe w OSP
: pn 12 wrz 2016, 17:33
autor: gnuu
a czy ktos z was zamawiał moze w
http://biurwa.pl/ ? bedę robić u nich pierwsze zamówienie i zastanawiam się jak długo czeka się na przesyłkę?

mam do zamówienia tonery, zapas długopisów i ryzę papieru bo wychodzi u nas na pniu

Re: Artykuły biurowe w OSP
: czw 13 paź 2016, 16:59
autor: rkantor
My kupowaliśmy u nich, kontakt jest sprawy przesyłka też w miarę szybko doszła także mogę polecić
Re: Artykuły biurowe w OSP
: wt 08 sie 2017, 14:29
autor: araszka
tutaj
http://drukpolska.pl/ zamówicie artykuły biurowe
Re: Artykuły biurowe w OSP
: wt 08 sie 2017, 18:44
autor: Feniks
A w klopie zrobisz kupę i co? Czy ja zaśmiecam forum dając link do klopa? Na dodatek w niezwiązanym z nim temacie, który wykopuje z zeszłego roku? NIE! Gdzie do jasnej ciasnej jest admin i moderatorzy? W ogóle istnieje coś takiego na tym forum?
Re: Artykuły biurowe w OSP
: pt 19 kwie 2019, 12:16
autor: Stworek
A ja ciekawa jestem, czy w biurach OSP korzystają np
z takich czytników tekstu. Bo jeżeli jest sporo papierkowej roboty, tego rodzaju narzędzie jest super pomocą!
Re: Artykuły biurowe w OSP
: wt 03 mar 2020, 13:12
autor: bartosz
Szeroki wybór artykułów biurowych spokojnie znajdziesz tutaj
https://www.biurodrukserwis.com.pl Sporo moich znajomych robi tam właśnie biurowe zakupy i szczerze to nigdy nie słyszałam złego słowa na ich temat, ludzie bardzo sobie chwalą same ceny jak i jakość produktów.
Re: Artykuły biurowe w OSP
: czw 20 paź 2022, 07:23
autor: adrian34
Bonk pisze: ↑czw 10 lut 2011, 15:24
Witam,
Ponieważ w jednostkach OSP występuje coraz więcej biurokracji, chciałbym się dowiedzieć, jak wygląda u Was sprawa zakupu artykułów biurowych. Głównie chodzi mi tutaj o drukarki, papier, tusz/toner, pieczątki itp.
Czy jakiekolwiek środki za w/w artykuły są Wam zwracane przez Urząd Gminy/Miasta ?
Pytam, gdyż wczoraj zastała mnie sytuacja, że faktura za toner do drukarki została odrzucona przez urzędniczkę, gdyż "nie podnosi to gotowości bojowej jednostki".
Co o tym sądzicie i jak wygląda to w Waszych jednostkach ? Czy jest gdzieś szczególnie wymienione, za jakie zakupy urząd ma prawo zwrócić środki, a za jakie nie ?
Jak najbardziej powinni płacić. Przecież nie będziecie samodzielnie tego kupowali. Ekiwalent powinien tutaj iść z puli reklamacyjnej. Urzędniczka nie powinna absolutnie odrzucić takiej faktury bo jednak w jednostce musicie tworzyc dokumentację. A do tworzenia takiej dokumentacji jest wymagane wyposażenie biurowe, podstawowe. A takim jest toner.
Od siebie mogę polecic również to miejsce:
https://biurpap.pl/
Aktualnie mają dobre ceny na artykuły biurowe, warto jest się rozejrzeć.
Re: Artykuły biurowe w OSP
: śr 30 lis 2022, 07:36
autor: otylia
A co z salą konferencyjną? Wiecie juz, jak ją urządzić oraz wyposażyć? Gdybyście szukali cennych wskazówek na ten temat, to polecam odwiedzić stronę
https://meble.lobos.pl/blog/sala-konfer ... y-poradnik - Ten poradnik na pewno was zaciekawi.