Strona 1 z 1
					
				PILNE!!!! Jakie dokumenty ma przekazać stary zarząd nowemu
				: ndz 20 lut 2011, 10:55
				autor: klakson1988
				Sprawa wygląda tak że odbyło sie u nas zebranie sprawozdawczo wyborcze i został wybrany nowy zarzad. Stary zarzad był od x lat i wszystkimi dokumentami zajmował sie naczelnik decydował o wszystkim i za kazdego za prezesa sekretarza gospodarza itp. On jeden ma wszystkie dokumenty  z OSP i nie chce oddać połowy dokumentacji bo uważa że "to jest jego" Fakt faktem za jego kadencji powstała remiza i został przekazany nam samochód a kakretnie chodzi mi o:
- jakie dokumenty (chodzi mi o wszystko) ma nam on oddać czyli nowemu zarzadowi 
- projekty budowy wszystkie zaswiadczenia itp.
- jezeli remiza jest wybudowana na gruncie wiejskim (wspólnoty wiejskiej) czy on powinien mieć jakieś dokumenty??? akta przekazania lub cos w tym stylu?????
- i co mamy robić do kogo sie kierować i jak jezeli nie bedzie chciał nam tego przekazać bo mamy problem 
sprawa jest powazna i prosze o pomoc 
Z góry dziekuje OSP
			 
			
					
				Re: PILNE!!!! Jakie dokumenty ma przekazać stary zarząd nowe
				: śr 22 cze 2011, 15:55
				autor: OSP GLUCHOW
				No widzimy,że nie tylko my mamy taki problem. Wg nas trzeba się przede wszystkim zabezpieczyć przed ewentualnymi problemami w przyszłosci w ten sposób,że przygować protokół zdawczo-odbiorczy, skontaktować ze starym zarządem i prosić o przekazanie wszelkiej dokumentacji dotyczącej OSP. Jeżeli nic nie przekażą, to na tym protokóle umieścic zapis, że nic nie zostało przekazane w obecności świadków XYZ i niech swiadkowie się podpiszą.Pod kątem prawnym będzie  OK.Nastepna sprawa to że nic nie zostało przekazane powinno byc przyczyną do pociągnięcia do odpowiedzialności starego zarządu , tylko nie wiadomo przed kim mieliby odpowiadać.
			 
			
					
				Re: PILNE!!!! Jakie dokumenty ma przekazać stary zarząd nowe
				: pt 29 lip 2011, 01:07
				autor: druchna
				Witam  druhów . Z  całym  szacunkiem  dla  starego  zarządu  ale  powinni przekazać  wszelką  dokumentację  dotyczącą  OSP  nowemu  zarządowi . Jeśli w  danej  jednostce  są  takie  dokumenty  jak : 
1. Sprawozdanie  z  zebrań i protokoły ,a zwłaszcza te z ostatniego zebrania  sprawozdawczo - wyborczego z listą  obecności  członków  OSP
 2. Dokumenty  sądowe , 
 3.  Bankowe o ile jednostka  posiada  konto bankowe .
Te  dokumenty  są najważniejsze  .Jeżeli  nastąpiły  zmiany  w  zarządzie po wyborach  musicie  to samo zrobić  w  dokumentach  w  sądzie , a potem w banku .
Nie wiem jak jest u was , ale u nas remiza strażacka kiedyś była wiejska , ale teraz jest własnością  gminy  pomimo że została wybudowana 45 lat temu  czynem  społecznym przez mieszkańców naszej miejscowości . Więc utrzymanie całego budynku należy w tej chwili do gminy. 
Jeśli chodzi o dokument przekazania samochodu waszej jednostce to czegoś  nie rozumie ,  my też posiadamy akt przekazanie samochodu który otrzymaliśmy od innej jednostki i  u nas taki dokument jest w ramce i stoi w gablocie ze sztandarem. 
Spróbujcie na spokojnie porozmawiać jeszcze raz ze starym zarządem , naczelnikiem . Jeżeli to nie pomoże zwrócicie się do  Zarządu Gminnego OSP, do wójta Gminy. Trzeba komuś wreszcie uświadomić że OSP to nie jest prywatny folwark że każdy robi co chce . Panie Naczelniku  ja wiem że ciężko jest odejść , ale powinien  mieć pan pełną satysfakcję że  za pana kadencji  zostało zrobione bardzo dużo (nowa remiza , samochód )i odejść z honorem i  podniesioną głową .Proszę dać  szansę innym niech się wykażą  niech  zobaczą jaka to  ciężka  służba społeczna  , a na koniec  kadencji obecnego zarządu  będzie pan mógł się wtedy wypowiedzieć jak działali . 
                                                                         Ze  Strażackim  Pozdrowieniem 
                                                                                       Druhna B.
			 
			
					
				Re: PILNE!!!! Jakie dokumenty ma przekazać stary zarząd nowe
				: pt 29 lip 2011, 08:27
				autor: TadekB
				Ja bym zaczął od własnej komisji rewizyjnej. Być może wszystko uda się załatwić "we własnym sosie." A potem w górę: Zarząd Oddziału Gminnego, gminna komisja rewizyjna, ewentualnie władze gminne (wójt/burmistrz) lub komendant powiatowy. Piszę "ewentualnie", bo oba te organy wbrew obiegowej opinii nie mają formalnie żadnego wpływu na naszą działalność organizacyjną.
Później starosta, który prowadzi nadzór nad funkcjonowaniem stowarzyszeń na terenie powiatu. On ma obowiązek zająć się nieprawidłowościami. Potem pozostaje już tylko sąd cywilny.