moja jednostka jest niewielka, powstała 30 lat temu, nie należymy do KSRG,
nie posiadamy samochodu, nie jesteśmy OPP, nawet nie mamy NIP-u,
kilka lat temu zapisało się kilku młodych strażaków,
a w ubiegłym roku weszliśmy do zarządu,
chcielibyśmy coś zacząć działać,
ale z powodu braku numeru NIP wiele spraw
jak choćby nawet zakup umundurowania na straż jest niemożliwy,
do tej pory skarbnik prowadził tzw. książkę skarbnika
tzn. wpisywał datę, na co zostały wydane pieniądze/bądź skąd pozyskane, ilość pieniędzy i ogólny stan kasy
pieniądze były przechowywane u niego ponieważ nie posiadamy konta bankowego
doszliśmy do wniosku że nadeszła pora założyć sobie NIP
czy moglibyście powiedzieć co jest potrzebne do złożenia wniosku o NIP
wiem że NIP-2 ale macie może jakieś wzory wypełnienia, czy jakieś inne dokumenty również są potrzebne?
czy skarbnik nadal może prowadzić księgowość w podany sposób
czy potrzebne będzie konto bankowe
jak będą wyglądały rozliczenia, słyszałem że trzeba się rozliczać co miesiąc
chyba że złoży się odpowiedni wniosek, jak on ma wyglądać?
nasze dochody to głównie składki, organizacja zabaw,
trochę pieniędzy wpłynie z 1%
w tym roku chcielibyśmy pozyskać jakiegoś sponsora,
jeśli się uda chcielibyśmy wyremontować salę w remizie, a następnie ją wynajmować,
co łapie się pod działalność gospodarczą? i jak się z tego rozliczać?
a może jakoś ominąć?
jak rozliczają się OPP?
wiem że podobne tematy były już poruszane,
zawsze się jednak czymś różniły, poza tym są one sprzed kilku lat, a być może się coś zmieniło?
liczę na wiele odpowiedzi,
jeśli możecie to załączajcie jakieś przykłady wypełnienia dokumentów
łatwiej będzie nam się w tym połapać

pozdrawiam Tomek