Dzierżawa terenu OSP
-
Topic author - Posty: 660
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: czw 06 maja 2010, 10:24
- OSP (gm., woj.): Więcławice gmina Michałowice woj. Małopolskie
- Status: Offline
Dzierżawa terenu OSP
Dzisiaj liczę na pomoc kolegów w takiej sprawie:
Nasza OSP chce wydzierżawić około 3-4 arów z terenu naszej działki (na której stoi remiza) pod plac zabaw dla dzieci. Dzierżawa była by dla Urzędu Gminy.
W związku z tym nasuwa się pytanie: Jak to zrobić prawnie, aby to miało moc:
1. Czy wystarczy zwykła umowa dzierżawy zawarta przez Prezesa OSP z UG?
2. Czy może musi być na to uchwałą Zarządu OSP?
3. A może Uchwałą Walnego zebrania?
W mojej OSP funkcjonuje statut wzorcowy i doszukałem się tyle:
§ 18
1. Uchwały władz OSP zapadają zwykłą większością głosów oddanych, chyba że przepisy niniejszego statutu stanowią inaczej.
2. Uchwały dotyczące zmian we władzach OSP, wystąpienia ze Związku OSP RP oraz w sprawach nabycia i zbycia nieruchomości powinny być podjęte w obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
Tylko że my nie chce4my zbywać, ani nabywać, tylko tak to zrobić, aby Gmina mogła wykonać plac zabaw, z zachowaniem przez nas własności tego terenu. (może jakaś inna forma umowy, niż dzierżawa?)
Nasza OSP chce wydzierżawić około 3-4 arów z terenu naszej działki (na której stoi remiza) pod plac zabaw dla dzieci. Dzierżawa była by dla Urzędu Gminy.
W związku z tym nasuwa się pytanie: Jak to zrobić prawnie, aby to miało moc:
1. Czy wystarczy zwykła umowa dzierżawy zawarta przez Prezesa OSP z UG?
2. Czy może musi być na to uchwałą Zarządu OSP?
3. A może Uchwałą Walnego zebrania?
W mojej OSP funkcjonuje statut wzorcowy i doszukałem się tyle:
§ 18
1. Uchwały władz OSP zapadają zwykłą większością głosów oddanych, chyba że przepisy niniejszego statutu stanowią inaczej.
2. Uchwały dotyczące zmian we władzach OSP, wystąpienia ze Związku OSP RP oraz w sprawach nabycia i zbycia nieruchomości powinny być podjęte w obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
Tylko że my nie chce4my zbywać, ani nabywać, tylko tak to zrobić, aby Gmina mogła wykonać plac zabaw, z zachowaniem przez nas własności tego terenu. (może jakaś inna forma umowy, niż dzierżawa?)
-
- Posty: 230
- Rejestracja: śr 24 cze 2009, 14:27
- OSP (gm., woj.): Nowa Wieś woj Pomorskie
- Lokalizacja: Nowa Wieś /Gdańsk
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Dzierżawa terenu OSP
Moim zdaniem to jest po prostu umowa - czyli podpisuje ją tylko prezes i skarbnik (chyba, że w krs masz napisane inaczej).
Za przykład mogę podać moją umowę z sąsiednią firmą - bez kłopotania walnego. Nie pamiętam też, aby była podejmowana uchwała zarządu.
Za przykład mogę podać moją umowę z sąsiednią firmą - bez kłopotania walnego. Nie pamiętam też, aby była podejmowana uchwała zarządu.
-
- Posty: 679
- Rejestracja: pn 15 mar 2010, 13:31
- OSP (gm., woj.): Seligów woj.Łódzkie
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Dzierżawa terenu OSP
Co do dzierżawy, to chyba potrzebny byłby geodeta, wydzielanie działki itd. (aczkolwiek mogę się mylić)
Może da radę na podstawie umowy użyczenia tak, jak wiele OSP robi z remizami (remiza jest gminna, ale użytkuje ją OSP)
Najlepiej dowiedzieć się u jakiegoś notariusza.
Może da radę na podstawie umowy użyczenia tak, jak wiele OSP robi z remizami (remiza jest gminna, ale użytkuje ją OSP)
Najlepiej dowiedzieć się u jakiegoś notariusza.
Starszy sikawkowy
-
Topic author - Posty: 660
- Rejestracja: czw 06 maja 2010, 10:24
- OSP (gm., woj.): Więcławice gmina Michałowice woj. Małopolskie
- Status: Offline
Re: Dzierżawa terenu OSP
W naszym przypadku jest odwrotnie: OSP Jest właścicielem działki oraz remizy, no i właśnie to ma zadziałać w drugą stronę.seligow pisze:Co do dzierżawy, to chyba potrzebny byłby geodeta, wydzielanie działki itd. (aczkolwiek mogę się mylić)
Może da radę na podstawie umowy użyczenia tak, jak wiele OSP robi z remizami (remiza jest gminna, ale użytkuje ją OSP)
Najlepiej dowiedzieć się u jakiegoś notariusza.
Hmmm, umowa użyczenia.... wydaje się najfajniejsze dla nas rozwiązanie. Może ktoś szerzej coś o tym napisać?
Może znajomy prawnik, Pan Dariusz coś podpowie....

-
Topic author - Posty: 660
- Rejestracja: czw 06 maja 2010, 10:24
- OSP (gm., woj.): Więcławice gmina Michałowice woj. Małopolskie
- Status: Offline
Re: Dzierżawa terenu OSP
Ponawiam prośbę o pomoc. Pilnie potrzebuję jednoznacznej odpowiedzi.
Osobiście uważam, że wystarczy umowa Prezesa z UG - przecież reprezentuje on OSP. Niestety pewna osoba z poza OSP robi szum, że MUSIMY mieć uchwałę walnego zebrania.
No więc jak to ma być?
Zrobiliśmy uchwałę Zarządu naszej OSP, która upoważnia Prezesa do podpisania umowy, jednak sam Wójt się zastanawia czy nie trzeba będzie robić walnego.
Osobiście uważam, że wystarczy umowa Prezesa z UG - przecież reprezentuje on OSP. Niestety pewna osoba z poza OSP robi szum, że MUSIMY mieć uchwałę walnego zebrania.
No więc jak to ma być?
Zrobiliśmy uchwałę Zarządu naszej OSP, która upoważnia Prezesa do podpisania umowy, jednak sam Wójt się zastanawia czy nie trzeba będzie robić walnego.

-
- Posty: 90
- Rejestracja: pn 13 lip 2009, 23:45
- Status: Offline
Re: Dzierżawa terenu OSP
Witam,
my robiliśmy ostatnio "ten sam manewr". Zwołaliśmy walne, tam podjęto uchwałę o wydzierżawieniu fragmentu działki gminie. Umowę podpisywał Prezes i Skarbnik, bo to oni z urzędu reprezentują jednostkę.
Co do pytania, czy walne jest konieczne... Nikt w gminie (ani w Zarządzie Powiatowym) nie potrafił jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie... Więc, żeby ktoś kiedyś się nie czepiał sprawa stnęła na walnym..! I tyle... Mi osobiście wydaje się, że w temacie decyzji dotyczących nieruchomości, pojazdów, czy sprzętu wysokocennego należy zwołać walne "dla świętego spokoju", żeby jeden z drugim co ze strażą mają niewiele wspólnego nie robili później fermentu...
my robiliśmy ostatnio "ten sam manewr". Zwołaliśmy walne, tam podjęto uchwałę o wydzierżawieniu fragmentu działki gminie. Umowę podpisywał Prezes i Skarbnik, bo to oni z urzędu reprezentują jednostkę.
Co do pytania, czy walne jest konieczne... Nikt w gminie (ani w Zarządzie Powiatowym) nie potrafił jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie... Więc, żeby ktoś kiedyś się nie czepiał sprawa stnęła na walnym..! I tyle... Mi osobiście wydaje się, że w temacie decyzji dotyczących nieruchomości, pojazdów, czy sprzętu wysokocennego należy zwołać walne "dla świętego spokoju", żeby jeden z drugim co ze strażą mają niewiele wspólnego nie robili później fermentu...
Re: Dzierżawa terenu OSP
Najlepiej poradzić się prawnika, żeby później nie było problemów.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: sob 03 sie 2013, 15:03
- OSP (gm., woj.): baligród, podkarpackie
- Status: Offline
Re: Dzierżawa terenu OSP
Mariuszskarbnik chyba najlepiej opisał jak to powinno wyglądać.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pt 09 sie 2013, 18:47
- OSP (gm., woj.): gmina bochnia, województwo małopolskie
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Dzierżawa terenu OSP
Ja też miałem przypadek gdzie OSP było właścicielem działki, remizy... no i ta umowa..
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pt 09 sie 2013, 19:09
- OSP (gm., woj.): gmina limanowa, województwo małopolskie
- Status: Offline
Re: Dzierżawa terenu OSP
Dokładnie według mnie tak samo "Moim zdaniem to jest po prostu umowa - czyli podpisuje ją tylko prezes i skarbnik (chyba, że w krs masz napisane inaczej)."
Re: Dzierżawa terenu OSP
Witam,
czyli co bym musiał zrobić gdybym chciał podpisać porozumienie o dzierżawie ziemi z lokalnym kierownictwem OSP, wystarczy jedynie dobra wola i podpisanie umowy? Bardzo proszę o informacje w tej kwestii
czyli co bym musiał zrobić gdybym chciał podpisać porozumienie o dzierżawie ziemi z lokalnym kierownictwem OSP, wystarczy jedynie dobra wola i podpisanie umowy? Bardzo proszę o informacje w tej kwestii

-
- Posty: 5
- Rejestracja: pt 30 sie 2013, 17:52
- Status: Offline
Re: Dzierżawa terenu OSP
Ale o jakie porozumienie chodzi ?
Re: Dzierżawa terenu OSP
tez mi sie tak wydaje że daje ją Prezes
Re: Dzierżawa terenu OSP
A gdyby ktoś szukał usług geodezyjnych na terenie Krakowa, to mogę polecić tę firmę: http://www.mtgeodezja.pl/ofertaseligow pisze: ↑pt 01 cze 2012, 12:12 Co do dzierżawy, to chyba potrzebny byłby geodeta, wydzielanie działki itd. (aczkolwiek mogę się mylić)
Może da radę na podstawie umowy użyczenia tak, jak wiele OSP robi z remizami (remiza jest gminna, ale użytkuje ją OSP)
Najlepiej dowiedzieć się u jakiegoś notariusza.
Re: Dzierżawa terenu OSP
U nas w okolicy jest geodeta http://www.complexgeo.pl/ i też wiele osób korzysta z ich usług. Wiele lat są w tej branży, więc posiadają odpowiednie doświadczenie.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że mój wpis okazał się dla Was pomocny.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że mój wpis okazał się dla Was pomocny.
