Witam.Pytanie jak w temacie.Posiadamy od samego początku-1972 roku Stara 25 rok produkcji 1972.Samochód w zasadzie jest sprawny technicznie na tą chwilę wyrejestrowany.Zastanawiam się czy warto i można zarejestrować go jako samochód zabytkowy(żółte tablice) i zacząć wyjeżdzać nim od święta.
1.Czy auto to ma szanse zostać zarejestrowane jako zabytkowe?
2.Jaka jest procedura?
3.Jakie są przybliżone koszty?
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Star 25-1972-jak i czy warto zarejestrować jako zabytek
-
Topic author - Posty: 82
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: pn 02 maja 2011, 10:17
- OSP (gm., woj.): Gostycyn,kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: www.gostycyn.osp.org.pl
- Status: Offline
Re: Star 25-1972-jak i czy warto zarejestrować jako zabytek
Można ale to ciężki temat . Ogólnie nie proponował bym Wam lepiej jeździć normalnie taniej i mniej problemów .
Piękniejszy od ciszy jest tylko dźwięk syreny
-
- Posty: 660
- Rejestracja: czw 06 maja 2010, 10:24
- OSP (gm., woj.): Więcławice gmina Michałowice woj. Małopolskie
- Status: Offline
Re: Star 25-1972-jak i czy warto zarejestrować jako zabytek
Mieliśmy tak robić z naszą tatrą, ale.... po co? I tak się w końcu tego pozbędziecie, bo kto będzie to utrzymywał? No chyba że chcecie to sobie wstawić do ogródka, albo przed remizę, ale nawet tak, to po co wam blachy?grzegorz79 pisze:Witam.Pytanie jak w temacie.Posiadamy od samego początku-1972 roku Stara 25 rok produkcji 1972.Samochód w zasadzie jest sprawny technicznie na tą chwilę wyrejestrowany.Zastanawiam się czy warto i można zarejestrować go jako samochód zabytkowy(żółte tablice) i zacząć wyjeżdzać nim od święta.
1.Czy auto to ma szanse zostać zarejestrowane jako zabytkowe?
2.Jaka jest procedura?
3.Jakie są przybliżone koszty?
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Z tego co kiedyś tam się dowiadywałem, to o samochód chyba musi być nieprodukowany od 25 lat (tutaj chyba prosta sprawa). I chyba było coś, że tylko raz przechodzi badania techniczne. Ale podejrzewam, że o jeżdżącym zabytku w podziale bojowym można raczej zapomnieć.

-
Topic author - Posty: 82
- Rejestracja: pn 02 maja 2011, 10:17
- OSP (gm., woj.): Gostycyn,kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: www.gostycyn.osp.org.pl
- Status: Offline
Re: Star 25-1972-jak i czy warto zarejestrować jako zabytek
Raczej się nie pozbędziemy-właśnie jesteśmy w trakcie budowy oszklonej wiaty-gdzie nasza babcia zostanie wyeksponowana.Samochód ten ma dla nas wartość sentymentalną-jest nagrodą za zajęcie III miejsca w krajowych zawodach pożarniczych w Krakowie w 1972 roku.
-
- Posty: 702
- Rejestracja: sob 11 lis 2006, 07:00
- OSP (gm., woj.): Stary Brus, lubelskie
- Lokalizacja: Stary Brus
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Star 25-1972-jak i czy warto zarejestrować jako zabytek
Jeśli chcecie dalej go mieć zarejestrowanego to takie ato musi spełniać pewne warunki:
Pojęcie „pojazd zabytkowy” zostało wprowadzone w 1997 r. w Prawie o ruchu drogowym. W myśl ustawy pojazdem zabytkowym jest: „pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub ujęty w centralnej ewidencji dóbr kultury”.
Pojazd zabytkowy powinien:
- mieć co najmniej 25 lat,
- być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
- posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły).
Więcej do poczytania tutaj:http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/ ... a_3045.htm Więc trzeba się zastanowić nad tym a co do pojazdów zabytkowych to przykład aut będących w pododdziale bojowym http://www.czarprlu.pl/wp-content/galle ... /zuk03.jpg i http://polskajazda.pl/db/images_large_881806.jpgRejestracja zabytkowego pojazdu nie jest tania. Za ekspertyzy rzeczoznawców samochodowych przyjdzie nam zapłacić kilkaset złotych. Droższe od zwyczajnych są również zabytkowe tablice rejestracyjne.
Opłaty za:
-sporządzenie „białej karty” — 250 zł,
- badanie techniczne — 250 zł,
- wpis do ewidencji zabytków techniki — 5,50 zł.
(źródło: motofakty.pl — stan na 29 stycznia 2007 r.)
Opłaty w wydziale komunikacji:
- za zabytkowe (żółte) tablice rejestracyjne:
samochodowe — 100 zł, motocyklowe — 50 zł;
za wydanie:
- pozwolenia czasowego — 12 zł,
- dowodu rejestracyjnego — 48 zł,
- kompletu znaków legalizacyjnych — 11 zł,
- nalepki kontrolnej na szybę — 16,50 zł;
opłata ewidencyjna za wydanie:
- pozwolenia czasowego — 1 zł,
- dowodu rejestracyjnego — 1 zł,
-nalepki kontrolnej — 1 zł,
- zalegalizowanych tablic rejestracyjnych — 1 zł,
- karty pojazdu dla pojazdu samochodowego — 1 zł.
Razem: Za rejestrację zabytkowego samochodu przyjdzie nam zapłacić prawie 700 zł:
250 zł + 250 zł + 5,50 zł + 100 zł + 92,50 zł = 698 zł
Opłata skarbowa:
pełnomocnictwo — 17 zł,
opłata nie obowiązuje, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa.
Komendant Gminny, Sekretarz Zarządu Powiatowego ZOSP RP
Zapraszam na: http://www.stary-brus.osp.org.pl/ i http://osp-starybrus.blog.onet.pl/
Zapraszam na: http://www.stary-brus.osp.org.pl/ i http://osp-starybrus.blog.onet.pl/