Star 25-1972-jak i czy warto zarejestrować jako zabytek

Wszelkie sprawy dotyczące Straży Pożarnych od strony prawnej.

Topic author
grzegorz79
Posty: 82
https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
Rejestracja: pn 02 maja 2011, 10:17
OSP (gm., woj.): Gostycyn,kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: www.gostycyn.osp.org.pl
Status: Offline

Star 25-1972-jak i czy warto zarejestrować jako zabytek

Post autor: grzegorz79 »

Witam.Pytanie jak w temacie.Posiadamy od samego początku-1972 roku Stara 25 rok produkcji 1972.Samochód w zasadzie jest sprawny technicznie na tą chwilę wyrejestrowany.Zastanawiam się czy warto i można zarejestrować go jako samochód zabytkowy(żółte tablice) i zacząć wyjeżdzać nim od święta.
1.Czy auto to ma szanse zostać zarejestrowane jako zabytkowe?
2.Jaka jest procedura?
3.Jakie są przybliżone koszty?
Z góry dziękuję za podpowiedzi.

karol1118
Posty: 501
Rejestracja: pn 26 gru 2011, 18:10
Status: Offline

Re: Star 25-1972-jak i czy warto zarejestrować jako zabytek

Post autor: karol1118 »

Można ale to ciężki temat . Ogólnie nie proponował bym Wam lepiej jeździć normalnie taniej i mniej problemów .
Piękniejszy od ciszy jest tylko dźwięk syreny
Awatar użytkownika

podymacz
Posty: 660
Rejestracja: czw 06 maja 2010, 10:24
OSP (gm., woj.): Więcławice gmina Michałowice woj. Małopolskie
Status: Offline

Re: Star 25-1972-jak i czy warto zarejestrować jako zabytek

Post autor: podymacz »

grzegorz79 pisze:Witam.Pytanie jak w temacie.Posiadamy od samego początku-1972 roku Stara 25 rok produkcji 1972.Samochód w zasadzie jest sprawny technicznie na tą chwilę wyrejestrowany.Zastanawiam się czy warto i można zarejestrować go jako samochód zabytkowy(żółte tablice) i zacząć wyjeżdzać nim od święta.
1.Czy auto to ma szanse zostać zarejestrowane jako zabytkowe?
2.Jaka jest procedura?
3.Jakie są przybliżone koszty?
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Mieliśmy tak robić z naszą tatrą, ale.... po co? I tak się w końcu tego pozbędziecie, bo kto będzie to utrzymywał? No chyba że chcecie to sobie wstawić do ogródka, albo przed remizę, ale nawet tak, to po co wam blachy?

Z tego co kiedyś tam się dowiadywałem, to o samochód chyba musi być nieprodukowany od 25 lat (tutaj chyba prosta sprawa). I chyba było coś, że tylko raz przechodzi badania techniczne. Ale podejrzewam, że o jeżdżącym zabytku w podziale bojowym można raczej zapomnieć. 8)

Topic author
grzegorz79
Posty: 82
Rejestracja: pn 02 maja 2011, 10:17
OSP (gm., woj.): Gostycyn,kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: www.gostycyn.osp.org.pl
Status: Offline

Re: Star 25-1972-jak i czy warto zarejestrować jako zabytek

Post autor: grzegorz79 »

Raczej się nie pozbędziemy-właśnie jesteśmy w trakcie budowy oszklonej wiaty-gdzie nasza babcia zostanie wyeksponowana.Samochód ten ma dla nas wartość sentymentalną-jest nagrodą za zajęcie III miejsca w krajowych zawodach pożarniczych w Krakowie w 1972 roku.
Awatar użytkownika

Artur
Posty: 702
Rejestracja: sob 11 lis 2006, 07:00
OSP (gm., woj.): Stary Brus, lubelskie
Lokalizacja: Stary Brus
Kontakt:
Status: Offline

Re: Star 25-1972-jak i czy warto zarejestrować jako zabytek

Post autor: Artur »

Jeśli chcecie dalej go mieć zarejestrowanego to takie ato musi spełniać pewne warunki:
Pojęcie „pojazd zabytkowy” zostało wprowadzone w 1997 r. w Prawie o ruchu drogowym. W myśl ustawy pojazdem zabytkowym jest: „pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub ujęty w centralnej ewidencji dóbr kultury”.
Pojazd zabytkowy powinien:
- mieć co najmniej 25 lat,
- być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
- posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły).
Rejestracja zabytkowego pojazdu nie jest tania. Za ekspertyzy rzeczoznawców samochodowych przyjdzie nam zapłacić kilkaset złotych. Droższe od zwyczajnych są również zabytkowe tablice rejestracyjne.
Opłaty za:
-sporządzenie „białej karty” — 250 zł,
- badanie techniczne — 250 zł,
- wpis do ewidencji zabytków techniki — 5,50 zł.
(źródło: motofakty.pl — stan na 29 stycznia 2007 r.)
Opłaty w wydziale komunikacji:
- za zabytkowe (żółte) tablice rejestracyjne:
samochodowe — 100 zł, motocyklowe — 50 zł;
za wydanie:
- pozwolenia czasowego — 12 zł,
- dowodu rejestracyjnego — 48 zł,
- kompletu znaków legalizacyjnych — 11 zł,
- nalepki kontrolnej na szybę — 16,50 zł;
opłata ewidencyjna za wydanie:
- pozwolenia czasowego — 1 zł,
- dowodu rejestracyjnego — 1 zł,
-nalepki kontrolnej — 1 zł,
- zalegalizowanych tablic rejestracyjnych — 1 zł,
- karty pojazdu dla pojazdu samochodowego — 1 zł.
Razem: Za rejestrację zabytkowego samochodu przyjdzie nam zapłacić prawie 700 zł:
250 zł + 250 zł + 5,50 zł + 100 zł + 92,50 zł = 698 zł

Opłata skarbowa:
pełnomocnictwo — 17 zł,
opłata nie obowiązuje, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa.
Więcej do poczytania tutaj:http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/ ... a_3045.htm Więc trzeba się zastanowić nad tym a co do pojazdów zabytkowych to przykład aut będących w pododdziale bojowym http://www.czarprlu.pl/wp-content/galle ... /zuk03.jpg i http://polskajazda.pl/db/images_large_881806.jpg
Komendant Gminny, Sekretarz Zarządu Powiatowego ZOSP RP
Zapraszam na: http://www.stary-brus.osp.org.pl/ i http://osp-starybrus.blog.onet.pl/
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat