Strona 1 z 1

Zbiórka pieniędzy

: sob 18 sty 2014, 17:41
autor: energy82
Witam
Potrzebuje pomocy a mianowicie zastanawiamy się nad zbiórką pieniędzy a dokładnie przejście się po domach i zbieraniu co łaska. Tylko nie wiem czy taka zbiórka musi być ujęta w statucie jednostki, czy po prostu zbieramy i nie musimy się przejmować żadnymi kruczkami prawnymi.

Z góry Dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam

Re: Zbiórka pieniędzy

: sob 18 sty 2014, 19:31
autor: kamil237
Jest to zbiórka publiczna więc potrzebujecie zgody. Jeżeli zbiórka nie przekroczy terenu gminy to zgodę wydaje wójt ( ma się to zmienić, zerknij: http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/950826.html ), koszt wydania decyzji to 82 zł, wniosek znajdziecie w waszym urzędzie gminy, po zakończonej zbiórce trzeba złożyć sprawozdanie i rozliczyć się z kasy, środki muszą być przeznaczone na cel społecznie użyteczny czyli np. zakup wyposażenia dla waszej OSP, dostaniecie jakiś czas na wydanie kasy np. 2 miesiące po zakończeniu zbiórki. Jednym z warunków postawionych w ustawie jest też obowiązek opublikowania wyników zbiórki w prasie o zasięgu co najmniej gminnym więc trzeba wziąć pod uwagę ile zbierzecie a jakie będą tego koszty. My robimy takie zbiórki na rzecz OSP i dobrze na tym wychodzimy. Z rozliczeniem nigdy nie miałem problemu, w internecie znajdziesz wzory takich sprawozdań. Nic trudnego, tylko zbierać :)

Re: Zbiórka pieniędzy

: sob 18 sty 2014, 20:18
autor: ospglinik
a kalendarzy nie robicie moim zdaniem to jest lepszy sposób

Re: Zbiórka pieniędzy

: sob 18 sty 2014, 21:07
autor: lciaston0Ks
Cel, na który będziecie zbierać musi być uwzględniony w statucie. Pozwolenie MAC też należy zorganizować.