Zauważyłem, że wiele jednostek OSP postanowiło zmienić swój status stowarzyszenia i zarejestrować się jako organizacja pożytku publicznego. Śledziłem kiedyś ten temat (procedury rejestracji), ale nigdy tak poważnie o tym nie myślałem. Zawsze odstraszały mnie związane z tym koszty np. wpisy do ewidencji oraz ogłoszenia w monitorze gospodarczym. Dlatego też w ubiegłym roku moja OSP wykorzystała możliwośc udziału w akcji " 1 % " za pośrednictwem ZG (wpłata za konto ZW). Udało nam się zebrać 4.600 zł. co pozwoliło zająć nam 1 miejsce w woj. pomorskim.
W związku z powyższym mam pytanie do tych OSP, które są już org. pozytku publicznego. Ile rocznie musicie wydać, aby spełnić i opłacić wszystkie koszty z tego tytułu? Czy jest to dla Was opłacalne? Przecież trzeba dodatkowo płacić i prowadzić pełną księgowość?
Czekam na Wasze odpowiedzi i rady

Krzysztof