Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tylko
-
- Posty: 436
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: ndz 15 maja 2011, 12:10
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Myślę ,że przed Euro mamy szanse coś ugrać .Tylko powołać przedstawicieli i przedsawić swoje postulaty : 1. dosyć utrudnień a więcej ulg dla strażaków OSP kto ma inne pomysły?
-
- Posty: 9
- Rejestracja: sob 21 sty 2012, 23:11
- OSP (gm., woj.): Nowotarski, Raba Wyżna
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Witam kolegów ,
inf.
dzisiaj dowiedziałem sie, że łaskawie posłowie w piątek przegłosowali zmianę terminu wejścia tej ustawy o rok ! no cóż uzasadnieją to tym , że Ośrodki tzw. "WORD-y" nie sa przygotowane do egzaminiwania wg. nowych zasad i dlatego przesunięto termin wejścia z 11 lutego br roku na nastepny ,
a nasza sprawa do cholery! - czy nie można było przy tej szybkiej ścieżce legislacyjnej dokonać odpowiednich zmian postulowanych przez środowiska OSP - ta zmiana to tylko odsuniecie problemu w czasie , więc druhowie nie sposzczajcie z tonu ! - trzeba działać!
Proponuje pełną mobilizacje naszych środowisk - i samorządowców gminnych !, aby teraz na zebraniach sprawozdawczych na których sa czasami obecni przedstawiciele sejmu i senatu oraz poszczególnych szczebli struktur związkowych abyśmy sie domagali inicjatywy legislacyjnej w tej sprawie przez "naszego" Prezesa W.Pawlaka - w koncu wicepremiera tego rządu ! czy parlamentarny zespół strażaków , co Wy na to!
Nasz głos musi być słyszalny we wszystkich oddziałach Wojwódzkich i Powiatowych - to w końcu "oni są dla nas , czy my dla nich?- po co te struktury związkowe...... , skoro mamy się znów organizować oddolnie ....!
lub wysyłajmy nasze żadania i proponowane zmiany na adres Zarządu Głównego ZOSP RP w Warszawie , może w końcu ktoś zrozumie że popelnił błąd i sprubuje go naprawić !
pozdrawiam
inf.
dzisiaj dowiedziałem sie, że łaskawie posłowie w piątek przegłosowali zmianę terminu wejścia tej ustawy o rok ! no cóż uzasadnieją to tym , że Ośrodki tzw. "WORD-y" nie sa przygotowane do egzaminiwania wg. nowych zasad i dlatego przesunięto termin wejścia z 11 lutego br roku na nastepny ,
a nasza sprawa do cholery! - czy nie można było przy tej szybkiej ścieżce legislacyjnej dokonać odpowiednich zmian postulowanych przez środowiska OSP - ta zmiana to tylko odsuniecie problemu w czasie , więc druhowie nie sposzczajcie z tonu ! - trzeba działać!
Proponuje pełną mobilizacje naszych środowisk - i samorządowców gminnych !, aby teraz na zebraniach sprawozdawczych na których sa czasami obecni przedstawiciele sejmu i senatu oraz poszczególnych szczebli struktur związkowych abyśmy sie domagali inicjatywy legislacyjnej w tej sprawie przez "naszego" Prezesa W.Pawlaka - w koncu wicepremiera tego rządu ! czy parlamentarny zespół strażaków , co Wy na to!
Nasz głos musi być słyszalny we wszystkich oddziałach Wojwódzkich i Powiatowych - to w końcu "oni są dla nas , czy my dla nich?- po co te struktury związkowe...... , skoro mamy się znów organizować oddolnie ....!
lub wysyłajmy nasze żadania i proponowane zmiany na adres Zarządu Głównego ZOSP RP w Warszawie , może w końcu ktoś zrozumie że popelnił błąd i sprubuje go naprawić !
pozdrawiam
-
- Posty: 22
- Rejestracja: wt 24 sty 2012, 12:19
- OSP (gm., woj.): skawa raba wyżna małopolskie
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Witam
Coraz więcej obowiązków spływa oraz coraz większe są wymagania wobec Strażaka Ochotnika a za tym nie płyną żadne profity dla samego strażaka. Z roku na rok zakres szkoleń i uprawnień, które strażak musi posiadać, aby mógł uczestniczyć w akcji zgodnie z litera prawa jest coraz większy. Co za tym idzie obciążenia finansowe podmiotów odpowiedzialnych za wyszkolenie strażaka jest coraz większe. W dobie kryzysu gdzie praktycznie we wszystkich dziedzinach realizowane są cięcia budżetowe i plan oszczędnościowy ustawodawca funduje prezent dla ośrodków realizujących szkolenia, które notabene na braki w budżecie powodów do narzekań nie mają. Każdy kierowca przed uzyskaniem dokumentu uprawniającego do kierowania pojazdami musiał potwierdzić swoje kwalifikacje zdając egzamin w WORD. Prawo o ruchu drogowym wyraźnie mówi w jaki sposób ma zachowywać się uczestnik ruchu drogowego poruszającym się samochodem uprzywilejowanym. Jakie ma obowiązki i uprawnienia wynikające z tego tytułu. Czy nowa ustawa nie jest stworzona tylko w jednym celu napychania budżetu określonym instytucjom. Czy ktoś nie zapomniał o samych strażakach. Przecież gminy tez mają określone budżety i jeśli wydadzą krocie na kierowców może zabraknąć na inne może nawet ważniejsze sprawy np. remonty sprzętu, którym się poruszają. Przecież wszyscy pracujemy staramy się utrzymać rodziny i państwo. Pracodawca nic nie powie, kiedy jedziemy do akcji natomiast pojawia się problem, kiedy prosimy o wolne na szkolenia na badania, przecież pracodawca potrzebuje nas na stanowisku pracy a nie na wolnym. Ile jest takich strażaków, którzy rezygnują, ponieważ względy ekonomiczne biorą górę nad pasją. Za szkolenia nie płacimy za czas poświecony dostajemy ekwiwalent, tylko to wszystko pokrywa gmina. Skoro tyle pieniędzy wypływa z budżetu, z czego gminy będą pokrywać bieżące potrzeby utrzymania jednostek OSP w gotowości bojowej. Gdzie są nasi przedstawiciele w parlamencie i co oni robią skoro takie niekorzystne dla nas zapisy ustaw im umykają. Dlaczego znów zamiast pierwsi reagować my musimy ich zmuszać do działań. Niestety dalej musimy monitować, aby te niekorzystne zapisy został zmienione. Żeby ta służba dla społeczeństwa przynosiła nam więcej przyjemności niż goryczy fundowanej przez państwo
Coraz więcej obowiązków spływa oraz coraz większe są wymagania wobec Strażaka Ochotnika a za tym nie płyną żadne profity dla samego strażaka. Z roku na rok zakres szkoleń i uprawnień, które strażak musi posiadać, aby mógł uczestniczyć w akcji zgodnie z litera prawa jest coraz większy. Co za tym idzie obciążenia finansowe podmiotów odpowiedzialnych za wyszkolenie strażaka jest coraz większe. W dobie kryzysu gdzie praktycznie we wszystkich dziedzinach realizowane są cięcia budżetowe i plan oszczędnościowy ustawodawca funduje prezent dla ośrodków realizujących szkolenia, które notabene na braki w budżecie powodów do narzekań nie mają. Każdy kierowca przed uzyskaniem dokumentu uprawniającego do kierowania pojazdami musiał potwierdzić swoje kwalifikacje zdając egzamin w WORD. Prawo o ruchu drogowym wyraźnie mówi w jaki sposób ma zachowywać się uczestnik ruchu drogowego poruszającym się samochodem uprzywilejowanym. Jakie ma obowiązki i uprawnienia wynikające z tego tytułu. Czy nowa ustawa nie jest stworzona tylko w jednym celu napychania budżetu określonym instytucjom. Czy ktoś nie zapomniał o samych strażakach. Przecież gminy tez mają określone budżety i jeśli wydadzą krocie na kierowców może zabraknąć na inne może nawet ważniejsze sprawy np. remonty sprzętu, którym się poruszają. Przecież wszyscy pracujemy staramy się utrzymać rodziny i państwo. Pracodawca nic nie powie, kiedy jedziemy do akcji natomiast pojawia się problem, kiedy prosimy o wolne na szkolenia na badania, przecież pracodawca potrzebuje nas na stanowisku pracy a nie na wolnym. Ile jest takich strażaków, którzy rezygnują, ponieważ względy ekonomiczne biorą górę nad pasją. Za szkolenia nie płacimy za czas poświecony dostajemy ekwiwalent, tylko to wszystko pokrywa gmina. Skoro tyle pieniędzy wypływa z budżetu, z czego gminy będą pokrywać bieżące potrzeby utrzymania jednostek OSP w gotowości bojowej. Gdzie są nasi przedstawiciele w parlamencie i co oni robią skoro takie niekorzystne dla nas zapisy ustaw im umykają. Dlaczego znów zamiast pierwsi reagować my musimy ich zmuszać do działań. Niestety dalej musimy monitować, aby te niekorzystne zapisy został zmienione. Żeby ta służba dla społeczeństwa przynosiła nam więcej przyjemności niż goryczy fundowanej przez państwo
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Zgadzam się w 100% z postem druha kom.gminny, również odnoszę wrażenie, że ustawodawca zapomniał o strażakach OSP (a może tak miało być) pisząc i przyjmując ustawę o kierujących pojazdami, której zapisy dotyczą kierowców pojazdów uprzywilejowanych. Przecież przed przygotowaniem projektu ustawy, jej główne założenia objął etap konsultacji społecznych, lecz na liście organizacji, z którymi konsultowano nowe przepisy próżno szukać ZOSP RP. Nasuwa się zatem pytanie w jaki sposób reprezentuje nas ZG ZOSP, w jaki sposób reprezentują nas parlamentarzyści identyfikujący się z OSP (Poselski Zespół Strażaków). Niekorzystne zapisy zostały przyjęte rok temu, a w „temacie” praktycznie panuje cisza. Wielkim „osiągnięciem” naszych reprezentantów zdaje się być fakt, iż nowe przepisy (szkolenia) nie obejmą kierowców, którzy do dnia wejścia w życie ustawy będą posiadali uprawnienia do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi.
Moim zdaniem pozostawienie tej sprawy bez zmian w dłuższym okresie może przynieść bardzo negatywne następstwa dla ogółu ochotniczych straży. Kolejne środki będą ”wyciągane” z i tak już obciążonych budżetów gmin. W wyniku zmiany przepisów pojawi się nowe obowiązkowe szkolenie ( i to chyba objętościowo niemałe). Pojawia się też następne pytanie czy druhowie znajdą wolny czas na uczestniczenie w owym szkoleniu, przecież większość z nas pracuje zawodowo. Co prawda wejście w życie otawy zostało przesunięte o kolejny rok. Zwłoka ta nastąpiła jednak przyczyn nie interesujących strażaków…
Moim zdaniem pozostawienie tej sprawy bez zmian w dłuższym okresie może przynieść bardzo negatywne następstwa dla ogółu ochotniczych straży. Kolejne środki będą ”wyciągane” z i tak już obciążonych budżetów gmin. W wyniku zmiany przepisów pojawi się nowe obowiązkowe szkolenie ( i to chyba objętościowo niemałe). Pojawia się też następne pytanie czy druhowie znajdą wolny czas na uczestniczenie w owym szkoleniu, przecież większość z nas pracuje zawodowo. Co prawda wejście w życie otawy zostało przesunięte o kolejny rok. Zwłoka ta nastąpiła jednak przyczyn nie interesujących strażaków…
-
- Posty: 3
- Rejestracja: czw 12 sty 2012, 17:01
- OSP (gm., woj.): Belsk Duży woj. Mazowieckie
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Witam
U nie w jednostce naczelnik się nie zgodził żebym jezdźił samochodem strażackim do akcji bo mam tylko 19 lat, chociaż mam wszystkie badania i prawo jazdy
Ale były juz dwa wyjazdy i musiałem wyjechać II rzutem bo nie było kierowcy(chociaż jest w jednostce 4 kierowców) Powinni zmienić ograniczenie wiekowe w tej ustawie.

U nie w jednostce naczelnik się nie zgodził żebym jezdźił samochodem strażackim do akcji bo mam tylko 19 lat, chociaż mam wszystkie badania i prawo jazdy

Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Popieram zmianę przepisów. Ale wątpię że kiedyś to nastąpi. Zaraz ktoś napisze że młodzi się nie nadają ale decyzję czy taki 19-latek będzie kierowcą podejmie naczelnik który go zna, jeżeli się nie nadaje to proste że nie jeździł by autem.Fresher112 pisze:Witam![]()
U nie w jednostce naczelnik się nie zgodził żebym jezdźił samochodem strażackim do akcji bo mam tylko 19 lat, chociaż mam wszystkie badania i prawo jazdyAle były juz dwa wyjazdy i musiałem wyjechać II rzutem bo nie było kierowcy(chociaż jest w jednostce 4 kierowców) Powinni zmienić ograniczenie wiekowe w tej ustawie.
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
witam
mam jedno pytanie od kiedy wchodzi ta ustawa odnośnie kierowców pojazdów uprzywilejowanych?
bo w jednym poście przeczytałem że przesunęli posłowie za rok tj od 1102 2013.
jeżeli ktoś wie niech odpowie
pozdrawiam
mam jedno pytanie od kiedy wchodzi ta ustawa odnośnie kierowców pojazdów uprzywilejowanych?
bo w jednym poście przeczytałem że przesunęli posłowie za rok tj od 1102 2013.
jeżeli ktoś wie niech odpowie
pozdrawiam
-
- Posty: 2
- Rejestracja: pt 03 lut 2012, 20:36
- OSP (gm., woj.): Brok, Mazowieckie
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Witam
Nowelizacja ustawy o kierujących pojazdami z 5.01.2011 r. - przedłużenie terminu wejścia w życie do 19.01.2013 r.
http://www.zosprp.poznan.pl/aktualnosci.php/778
Nowelizacja ustawy o kierujących pojazdami z 5.01.2011 r. - przedłużenie terminu wejścia w życie do 19.01.2013 r.
http://www.zosprp.poznan.pl/aktualnosci.php/778
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Witam. Moje pytanie brzmi:
Jakie są teraz przepisy? Od ilu lat można zrobić uprawnienia?
Czy to prawda że potrzebne są badania lekarskie oraz tzw psychotesty?
Pamiętajcie pytam jak jest w tej chwili a nie jak będzie
Jakie są teraz przepisy? Od ilu lat można zrobić uprawnienia?
Czy to prawda że potrzebne są badania lekarskie oraz tzw psychotesty?
Pamiętajcie pytam jak jest w tej chwili a nie jak będzie
-
- Posty: 919
- Rejestracja: pn 06 cze 2011, 17:21
- OSP (gm., woj.): Kraków, Małopolska
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Na razie nic się nie zmieniło.machines pisze:Witam. Moje pytanie brzmi:
Jakie są teraz przepisy? Od ilu lat można zrobić uprawnienia?
Czy to prawda że potrzebne są badania lekarskie oraz tzw psychotesty?
Pamiętajcie pytam jak jest w tej chwili a nie jak będzie
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Dlatego proponuje robić do końca roku uprawnienia , bo pózniej koszty dla gminy będą napewno większe ,mam teraz u siebie trzech kierowców 

Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
no ale jaki wiek jest wymagany ?
-
- Posty: 111
- Rejestracja: pn 28 maja 2012, 20:49
- OSP (gm., woj.): MOSP Kowal gm. Kowal woj. kuj-pom
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
wymagany wiek 21 lat
potrzebne badania: psychtesty i badanie lekarskie na pojazd uprzywilejowany no i badania osp
i z tym udajesz sie do gminy i wystawiaja ci wkladke ze mozesz jezdzic pojazdem osp i jednoczejnie nie swoim pojazdem tylko wlasnoscia gminy
potrzebne badania: psychtesty i badanie lekarskie na pojazd uprzywilejowany no i badania osp
i z tym udajesz sie do gminy i wystawiaja ci wkladke ze mozesz jezdzic pojazdem osp i jednoczejnie nie swoim pojazdem tylko wlasnoscia gminy
-
- Posty: 101
- Rejestracja: wt 26 sty 2010, 19:37
- OSP (gm., woj.): Złożeniec gmina Pilica
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
Witam, czy te nowe przepisy wchodzą od stycznia?
-
- Posty: 272
- Rejestracja: wt 10 sty 2012, 16:30
- OSP (gm., woj.): OSP Wyszonki Kościelne (gm. Klukowo woj. podlaskie)
- Lokalizacja: Wyszonki Kościelne (Podlaskie)
- Status: Offline
Re: Nowe wymagania dot. kierowcy uprzywilejowanego i nie tyl
wiek 18 lat...bobson pisze:wymagany wiek 21 lat
potrzebne badania: psychtesty i badanie lekarskie na pojazd uprzywilejowany no i badania osp
i z tym udajesz sie do gminy i wystawiaja ci wkladke ze mozesz jezdzic pojazdem osp i jednoczejnie nie swoim pojazdem tylko wlasnoscia gminy
Zapraszam na http://ospwyszonkikoscielne.blog.onet.pl/ 
