
Świeży Kierowca
-
Topic author - Posty: 50
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: ndz 27 maja 2012, 07:59
- OSP (gm., woj.): Modliszewice gm., Końskie Świętokrzyskie
- Status: Offline
Świeży Kierowca
Witam wszystkich. Potrzebuje paru wskazówek na temat kierowania samochodem Star 244 GBA 2,5/16 Ponieważ za niedługi czas zostanę pierwszym kierowcą w OSP więc chciałbym się dowiedzieć coś o tym sprzęcie co jak 

-
- Posty: 138
- Rejestracja: pn 30 maja 2011, 09:46
- OSP (gm., woj.): Strzebieszew,Domaniewice,Łódzkie
- Status: Offline
Re: Świeży Kierowca
Po swoich odczuciach, samochód ma dość duży promień skrętu. Jeździłem starszym modelem i młodszym, jeden był ze wspomaganiem, drugi bez, jeden miał synchronizację skrzyni a drugi nie. Jeżeli trochę pojeździsz to się przyzwyczaisz. Ogólnie nie ma większych problemów podczas kierowania tym samochodem.
"Bogu na chwałę, ludziom na pożytek"
"co nie uśmierci to podwójnie wzmocni mnie"
"co nie uśmierci to podwójnie wzmocni mnie"
-
Topic author - Posty: 50
- Rejestracja: ndz 27 maja 2012, 07:59
- OSP (gm., woj.): Modliszewice gm., Końskie Świętokrzyskie
- Status: Offline
Re: Świeży Kierowca
Ok dzięki za radę 

-
- Posty: 506
- Rejestracja: czw 19 sty 2012, 18:21
- OSP (gm., woj.): glinik,podkarpackie
- Status: Offline
Re: Świeży Kierowca
no i na zakrętach uważaj żebyś nie wypadł smigaj na drodze wolno:)
-
Topic author - Posty: 50
- Rejestracja: ndz 27 maja 2012, 07:59
- OSP (gm., woj.): Modliszewice gm., Końskie Świętokrzyskie
- Status: Offline
Re: Świeży Kierowca
aha słyszałem że wywrotne są 

Re: Świeży Kierowca
Jeździłem starem 244 przez 5 lat. Tak samo jak ty wsiadłem po zdaniu prawka za kółko. Nie są wywrotne te samochody, chodź gdy ostro w zakręt wchodzisz to się nie źle wygina. Super bryka do jazdy po polu po ściernisku itp. Przez rowy też przejdziesz spokojnie.nie ma co urwać. Jeździłem starem bez wspomagania, trochę ciężko było gdy miałeś mało miejsca do zawrócenia. Uważaj na hamulce. Na początku to do 60km na godzinę a potem na maksa.
-
Topic author - Posty: 50
- Rejestracja: ndz 27 maja 2012, 07:59
- OSP (gm., woj.): Modliszewice gm., Końskie Świętokrzyskie
- Status: Offline
Re: Świeży Kierowca
dzięki a jak z autopompą w tym sprzęcie?
-
- Posty: 138
- Rejestracja: pn 30 maja 2011, 09:46
- OSP (gm., woj.): Strzebieszew,Domaniewice,Łódzkie
- Status: Offline
Re: Świeży Kierowca
Ja u siebie nie mam większych problemów z autopompą, praktycznie wgl nie mam. Jedyne co, to musisz słuchać jak pracuję autopompa, bo gdy już jest końcówka wody to zaczyna się zmieniać odgłos jej pracy. Jeżeli nie leją wody to staraj się zmniejszać obroty do niższej wartości, ta autopompa nie ma przelewu( nie chłodzi się samoczynnie. tylko mieli tą samą wodę przez co ona się rozgrzewa i można przegrzać autopompę). Staraj się nie dawać też zbyt dużego ciśnienia, raczej nie przekraczaj 8 bar, są to już stare pompy i nie wiadomo jak się będą zachowywały przy takiej pracy przez dłuższą chwilę.
"Bogu na chwałę, ludziom na pożytek"
"co nie uśmierci to podwójnie wzmocni mnie"
"co nie uśmierci to podwójnie wzmocni mnie"
-
Topic author - Posty: 50
- Rejestracja: ndz 27 maja 2012, 07:59
- OSP (gm., woj.): Modliszewice gm., Końskie Świętokrzyskie
- Status: Offline
Re: Świeży Kierowca
a jeszcze na co trzeba zwracać uwagę najbardziej?
-
- Posty: 138
- Rejestracja: pn 30 maja 2011, 09:46
- OSP (gm., woj.): Strzebieszew,Domaniewice,Łódzkie
- Status: Offline
Re: Świeży Kierowca
Podczas jazdy zwracaj uwagę na manometr ciśnienia układu pneumatycznego i temperaturę płynu chłodzącego. Jeżeli ciśnienie będzie się zbliżało do końca skali, to coś jest nie tak z zaworami. Można wtedy puknąć w regulator ciśnienia czymś, bo mógł się zawiesić. A temperaturę, to wiadomo ocb.
"Bogu na chwałę, ludziom na pożytek"
"co nie uśmierci to podwójnie wzmocni mnie"
"co nie uśmierci to podwójnie wzmocni mnie"
Re: Świeży Kierowca
Kolego jeżdżę 244 oraz 266 od dawna i tak jak koledzy pisali fatalny skręt wynika to z przedniego napędu . Brak mocy te samochody mają slabe silniki i w terenie od razu najlepiej wl. reduktor . Gdy zalnczasz naped lub blokadę to zawsze na postoju . I gdy byś kogoś wyciągał to uważaj na sprzeglo (latwo spalic) a i hebel wylańczac trzeba .
Piękniejszy od ciszy jest tylko dźwięk syreny