Witam,
w mojej jednostce posiadamy Stara 266 wcześniej GBM obecnie GBA. Mamy problem z regulacją obrotów silnika po załączeniu autopompy. Nie można płynnie regulować obrotów, silnik po załączeniu autopompy pracuje na wolnych obrotach lub po dodaniu gazu wkręca się na bardzo wysokie obroty. Doczytałem się że może to być spowodowane tym jaka jest zamontowana pompa wtryskowa, jedno lub dwuzakresowa? Czy dobrze kombinuje z tą pompą wtryskową, czy jest ona faktycznie odpowiedzialna za płynne regulowanie obrotów w czasie pracy autopompy?
Proszę o pomoc i ewentualną podpowiedź gdzie i w jakiej cenie można kupić pompę dwuzakresową, ewentualnie czy można przerobić jednozakresową na dwuzakresową?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Star 266 - regulator obrotów
-
Topic author - Posty: 6
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: czw 11 lut 2010, 15:07
- Status: Offline
Re: Star 266 - regulator obrotów
Witam,
Pompa w samochodach strażackich ma inny regulator obrotów niż w zwykłych, ale istnieje możliwość zmiany regulatora w zakładzie gdzie naprawiają pompy wtryskowe.
Pozdrawiam
Pompa w samochodach strażackich ma inny regulator obrotów niż w zwykłych, ale istnieje możliwość zmiany regulatora w zakładzie gdzie naprawiają pompy wtryskowe.
Pozdrawiam
-
- Posty: 660
- Rejestracja: czw 06 maja 2010, 10:24
- OSP (gm., woj.): Więcławice gmina Michałowice woj. Małopolskie
- Status: Offline
Re: Star 266 - regulator obrotów
Ja dostałem od szpeca takie wyjaśnienia: Stary tak mają.
Sytuacja jest beznadziejna, wyjątkiem są wersje z silnikami Leylanda.
Sytuacja jest beznadziejna, wyjątkiem są wersje z silnikami Leylanda.
Re: Star 266 - regulator obrotów
Owszem Stary tak mają, ale...?podymacz pisze:Ja dostałem od szpeca takie wyjaśnienia: Stary tak mają.
Sytuacja jest beznadziejna, wyjątkiem są wersje z silnikami Leylanda.
Wystarczy pompę paliwa odesłać do zakładu, który się takimi sprawami zajmuje ( w moim przypadku był to zakład Pana Kiliana z Mielca ) na wymianę regulatora obrotów z dwuzakresowego na wielozakresowy ( lub na odwrót już nie pamiętam ). Pozwoli to na płynne sterowanie gazem, co wyeliminuje tzw. skoki obrotów silnika i pozwoli na ustawienie obrotów autopompy na zadanym poziomie. Nas cała ta operacja wyniosła 1500 zł, w tym pompa paliwa została przy okazji zregerenowana. Przy robocie trzeba powiedzieć, że to do straży, wtedy na maszynie podkręcą dawkę na pompie, żeby lepiej działała/
Pozdrawiam,