Witam Kolegów , chciałbym poradzić się w kwestii słabego pompowania ukladu hamulcowego.
Mój "Staruszek" nie nabija powietrza do maksimum, tylko na czerwone pole chocaż jest możliwość wyjazdu obawiam się żeby sytułacja się nie pogorszyła . Dodam że powietrze wcześniej uciekało serwem hamulców ale zawsze dobijało do końca.Może macie podobne doświadczenia i coś doradzicie. Pewnie kolejny raz będę musiał obciążyć budżet Gminy
mieliśmy coś takiego w naszym Starze i okazało się że poluzowała się nakrętka na przewodzie metalowym który wychodzi ze sprężarki bodajże nakrętka 30 lub 32. Po dokręceniu wszystko wróciło do normy. Sprawdzić jeszcze pasowało by pasek klinowy od napędu sprężarki czy nie jest za luźny. Serwo wymieniliście??? bo jeśli nie i dalej tamtędy ucieka to może być problem z nabiciem i szybkim uciekaniem powietrza z układu na allegro coś takiego kosztuje 100zł używane.
U mnie uciekało powietrze przy sprężarce. Raz gumowy wąż się przetarł i tamtędy uciekało i też nie dobijało do 6 atm. Sprawdź na słuch czy przewód nie jest gdzieś dziurawy. Ja miałem też przypadek, że płytka z zaworami w sprężarce już się wyrobiła i wgl nie podawała powietrza na zbiorniki.
Dzięki za podpowiedzi wody w układzie nie ma bo sprawdzałem , powietrze ucieka serwem . Słychać i czuć jak przystawi sie ręke tam gdzie z przodu jest guma Myslę że szkoda kasy na części używane,musimy jeszcze sie z nim parę lat pomęczyć.Pozdrawiam
Ta guma to tylko jest taka osłona jak na przegubie w samochodzie , a powietrze ucieka gdzieś z środka(brak dostępu bez wymontowania serwa). Na razie jestem na etapie organizowania finansów na remont z gminy , auto na razie jeszcze śmiga .Nie nabija powietrza na zielone pole. Dzięki koledzy za rady
wujo2010 pisze:Dzięki za podpowiedzi wody w układzie nie ma bo sprawdzałem , powietrze ucieka serwem . Słychać i czuć jak przystawi sie ręke tam gdzie z przodu jest guma Myslę że szkoda kasy na części używane,musimy jeszcze sie z nim parę lat pomęczyć.Pozdrawiam
Kolego, problem w Starach polegał na tym że nie miały one osuszacza powietrza i cały układ pneumatyczny jest w przewodach metalowych i zbiornikach pokryty rdzawym nalotem który odpadając osadza się na membranach zaworów pneumatycznych i powoduje ich nieszczelności. Wymiana serwa na używane może pomóc lub nie ( zależy co się trafi, nowe lub regenerowane mogą pomóc ale nie wiadomo na jak długo). Sposobem na uratowanie tego auta na kilka jeszcze lat jest naprawa jego instalacji pneumatycznej z zamontowaniem osuszacza najlepiej z funkcją podgrzewania. Dziś Wam syczy z serwa , za tydzień z jakiegoś zaworu albo z siłowników hamulcowych. To już niestety tak jest w autach które od nowości nie miały ulepszeń.
Pozdrawiam