AUTA BOJOWE BEZ CERTYFIKATU CNBOP
-
Topic author - Posty: 5
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: pt 22 cze 2012, 10:45
- OSP (gm., woj.): Żelewo(stare czarnowo,zachodniopomorskie)
- Status: Offline
AUTA BOJOWE BEZ CERTYFIKATU CNBOP
Czy słyszeliście o tym że od 1-go stycznia wozy bojowe sprowadzane z zagranicy naszego ''chorego'' kraju nie będą wprowadzane do podziału bojowego ponieważ nie posiadają świadectwa dopuszczenia CNBOP.Chciałbym usłyszeć wasze opinie na ten temat.
-
- Posty: 660
- Rejestracja: czw 06 maja 2010, 10:24
- OSP (gm., woj.): Więcławice gmina Michałowice woj. Małopolskie
- Status: Offline
Re: AUTA BOJOWE BEZ CERTYFIKATU CNBOP
Nie słyszałem.
Gdyby tak było, to niedobrze.
Gdyby tak było, to niedobrze.

-
Topic author - Posty: 5
- Rejestracja: pt 22 cze 2012, 10:45
- OSP (gm., woj.): Żelewo(stare czarnowo,zachodniopomorskie)
- Status: Offline
Re: AUTA BOJOWE BEZ CERTYFIKATU CNBOP
Auta sprowadzane z zagranicy nie posiadają świadectwa dopuszczenia CNBOP więc nie mogą być użytkowane przez jednostki ochrony p-poż a wykonanie takiego certyfikatu to koszt przynajmniej 50 tyś.zł więc te wszystkie oferty kupna-sprzedaży sprzętu z zagranicy lub tańszych firm karosujących podwozia można wyrzucić do tzw.kosza.Znowu związek z p.Prezesem W.P. na czele zadbał o swoje interesy i nasze bezpieczeństwo.
-
- Posty: 204
- Rejestracja: śr 30 lis 2011, 14:02
- OSP (gm., woj.): Bierna, Sulików, Dolnośląskie
- Status: Offline
Re: AUTA BOJOWE BEZ CERTYFIKATU CNBOP
Idąc tym tokiem rozumowania to trzeba też wycofać wszystkie Stary, Ify itp bo skąd one miały wziąć CNBOP ? Nie ma co popadać w paranoję.
-
- Posty: 71
- Rejestracja: pt 07 maja 2010, 18:38
- OSP (gm., woj.): Golczewo,zachpom
- Status: Offline
Re: AUTA BOJOWE BEZ CERTYFIKATU CNBOP
Też się ostatnio nad tym zastanawiałem, ciągle rozmowa na temat certyfikatu a stary i jelcze na bank ich nie mają to co teraz? z Tymi autami? Stawiam ze w Polsce co najmniej jest jeszcze z 60-70% Starów,Jelczów,If itd w remizach osp.
www.golczewo.osp.org.pl "Bo życie poświęcone innym jest warte przeżycia"- Admin Serwisu OSP Golczewo
-
- Posty: 343
- Rejestracja: ndz 06 sty 2013, 20:57
- OSP (gm., woj.): OSP BRONISŁAWOWO gm.sadlinki woj. pomorskie
- Status: Offline
Re: AUTA BOJOWE BEZ CERTYFIKATU CNBOP
zgodnie z art.7 ust.1 z dnia 24 sierpnia1991r o ochr.przeciwpożarowejdz.u.2009rnr178poz1380z póź.zm wyroby słuzące zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego itd.wyroby stanowiące podręczny sprzęt gaśniczy ,sprzet alarmowania, i inny sprzęt m.in.samochodów pozarniczych mogą być stosowane wyłącznie po uzyskaniu dopuszczenia do użytkowania .centrum naukowo -badawcze ochrony przeciwpożarowej w józefowie.dopuszczenie wydaje się po ustaleniu bezpieczeństwa wyrobu nie niższy od polskich norm .obowiązuje lista wyrobów i nie ważne czy to produkt stary czy nowy.producenci i dystrybutorzy w przypadku naruszenia zasad wprowadzenia do obrotu takich wyrobów narazają sie na karę do 100.000 zł .wiąże to sie z odmową wypłacenia odszkodowania w razie wyrządzenia szkody tym sprzętem np. wypadek drogowy ,funkcyjny który dopuscił do użycia takiego sprzętu np. hełmu moze mieć postawiony zarzut popełnienia przestepstwa z art.160 kodeksu karnego to tak w skrócie opinii prawnej z dnia 8 listopada 2012r.adwokat krzysztof miazga.....i co wy na to nie tylko samochody i to obowiązuje już latek kilka. POSTAWIĆ NA KOŁKI !!! material ten dostałem na odprawie wojewódzkiej przedstawiłem skrót
-
- Posty: 506
- Rejestracja: czw 19 sty 2012, 18:21
- OSP (gm., woj.): glinik,podkarpackie
- Status: Offline
Re: AUTA BOJOWE BEZ CERTYFIKATU CNBOP
to w takim razie w całej naszej kochanej POLSCE w osp zostanie z 300 sprawnych samochodów a o sprzęcie nie wspominać nawet sprowadzone samochody czy inny sprzęt znajdą miejsce na złomowiskujerzy988 pisze:zgodnie z art.7 ust.1 z dnia 24 sierpnia1991r o ochr.przeciwpożarowejdz.u.2009rnr178poz1380z póź.zm wyroby słuzące zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego itd.wyroby stanowiące podręczny sprzęt gaśniczy ,sprzet alarmowania, i inny sprzęt m.in.samochodów pozarniczych mogą być stosowane wyłącznie po uzyskaniu dopuszczenia do użytkowania .centrum naukowo -badawcze ochrony przeciwpożarowej w józefowie.dopuszczenie wydaje się po ustaleniu bezpieczeństwa wyrobu nie niższy od polskich norm .obowiązuje lista wyrobów i nie ważne czy to produkt stary czy nowy.producenci i dystrybutorzy w przypadku naruszenia zasad wprowadzenia do obrotu takich wyrobów narazają sie na karę do 100.000 zł .wiąże to sie z odmową wypłacenia odszkodowania w razie wyrządzenia szkody tym sprzętem np. wypadek drogowy ,funkcyjny który dopuscił do użycia takiego sprzętu np. hełmu moze mieć postawiony zarzut popełnienia przestepstwa z art.160 kodeksu karnego to tak w skrócie opinii prawnej z dnia 8 listopada 2012r.adwokat krzysztof miazga.....i co wy na to nie tylko samochody i to obowiązuje już latek kilka. POSTAWIĆ NA KOŁKI !!! material ten dostałem na odprawie wojewódzkiej przedstawiłem skrót
Re: AUTA BOJOWE BEZ CERTYFIKATU CNBOP
Chyba Pana adwokata poniosło albo napisał opinię tak, żeby się podobało producentom naszych przewspaniałych, najlepsiejszych w całym Świecie i okolicach zabudów pojazdów pożarniczych.
Jeśli chodzi o dopuszczenia to dopuszcza się wprowadzany na rynek sprzęt. Faktycznie na siłę można się czepić sprzedawców pojazdów używanych, chociaż w większości są one już dopuszczone i zarejestrowane w krajach UE.
Nie wiem jak Wy ale moja OSP nie wprowadza na rynek żadnych pojazdów ani innego sprzętu więc czemu mam się przejmować tym rozporządzeniem? Nie zajmuję się handlem wyrobami służącymi w ochronie p.poż. więc czemu ktoś straszy mnie karami za bezprawne wprowadzanie wyrobów?
Jeszcze co do ubezpieczeń - skoro auto ma dopuszczenie do ruchu, ważne badania techniczne i ubezpieczenie to czemu ktoś miałby nie wypłacać odszkodowania? Akurat tu chyba mają znaczenie przepisy ruch drogowego?
Naciągana ta (nad)interpretacja.
Dodajmy, że ktoś chyba się zupełnie oderwał od rzeczywistości jeśli faktycznie chce wycofać auta bez CNBOP, w KM z która współpracujemy musieliby wycofać z 10 aut na 6 JRG, do tego 5 jednostek KSRG i kilkadziesiąt spoza KSRG. Wiosna niedługo - niech ministrowie trenują gaszenie trawek bo nam niewolno.
Jeśli chodzi o dopuszczenia to dopuszcza się wprowadzany na rynek sprzęt. Faktycznie na siłę można się czepić sprzedawców pojazdów używanych, chociaż w większości są one już dopuszczone i zarejestrowane w krajach UE.
Nie wiem jak Wy ale moja OSP nie wprowadza na rynek żadnych pojazdów ani innego sprzętu więc czemu mam się przejmować tym rozporządzeniem? Nie zajmuję się handlem wyrobami służącymi w ochronie p.poż. więc czemu ktoś straszy mnie karami za bezprawne wprowadzanie wyrobów?
Jeszcze co do ubezpieczeń - skoro auto ma dopuszczenie do ruchu, ważne badania techniczne i ubezpieczenie to czemu ktoś miałby nie wypłacać odszkodowania? Akurat tu chyba mają znaczenie przepisy ruch drogowego?
Naciągana ta (nad)interpretacja.
Dodajmy, że ktoś chyba się zupełnie oderwał od rzeczywistości jeśli faktycznie chce wycofać auta bez CNBOP, w KM z która współpracujemy musieliby wycofać z 10 aut na 6 JRG, do tego 5 jednostek KSRG i kilkadziesiąt spoza KSRG. Wiosna niedługo - niech ministrowie trenują gaszenie trawek bo nam niewolno.
Sylwek
www.strazak.pl
www.strazak.pl
Re: AUTA BOJOWE BEZ CERTYFIKATU CNBOP
4. POJAZDY POŻARNICZE
4.1. WYMAGANIA OGÓLNE I KLASYFIKACJA POJAZDÓW POŻARNICZYCH
Pojazd pożarniczy, zwany dalej "pojazdem", powinien spełniać wymagania normy PN-EN 1846-2.
Urządzenia i podzespoły zamontowane w pojeździe powinny spełniać wymagania odrębnych przepisów krajowych i/lub międzynarodowych.
Podział na klasy, kategorie i grupy wg normy PN-EN 1846-1.
Definicje wg normy PN-EN 1846-1 oraz normy PN-EN 1846-2.
4.2. WYMAGANIA SZCZEGÓŁOWE DLA POJAZDÓW POŻARNICZYCH
4.2.1. SPEŁNIENIE WYMAGAŃ PRZEPISÓW PRAWNYCH DLA POJAZDÓW POŻARNICZYCH
Podwozie pojazdu powinno posiadać świadectwo homologacji typu zgodnie z odrębnymi przepisami krajowymi odnoszącymi się do prawa o ruchu drogowym. W przypadku, gdy przekroczone zostały warunki zabudowy określone przez producenta podwozia, wymagane jest świadectwo homologacji typu pojazdu kompletnego oraz zgoda producenta podwozia na wykonanie zabudowy.
4.2.2. IDENTYFIKACJA POJAZDU I WYPOSAŻENIA
Zabudowa pożarnicza oraz urządzenia dodatkowe na stałe związane z pojazdem w istotny sposób decydujące o bezpieczeństwie, powinny być oznakowane w sposób pozwalający na ich jednoznaczną identyfikację (podanie przynajmniej następujących danych: pełnej nazwy i/lub znaku producenta, typu, numeru seryjnego, roku produkcji).
http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-10-85-553
4.1. WYMAGANIA OGÓLNE I KLASYFIKACJA POJAZDÓW POŻARNICZYCH
Pojazd pożarniczy, zwany dalej "pojazdem", powinien spełniać wymagania normy PN-EN 1846-2.
Urządzenia i podzespoły zamontowane w pojeździe powinny spełniać wymagania odrębnych przepisów krajowych i/lub międzynarodowych.
Podział na klasy, kategorie i grupy wg normy PN-EN 1846-1.
Definicje wg normy PN-EN 1846-1 oraz normy PN-EN 1846-2.
4.2. WYMAGANIA SZCZEGÓŁOWE DLA POJAZDÓW POŻARNICZYCH
4.2.1. SPEŁNIENIE WYMAGAŃ PRZEPISÓW PRAWNYCH DLA POJAZDÓW POŻARNICZYCH
Podwozie pojazdu powinno posiadać świadectwo homologacji typu zgodnie z odrębnymi przepisami krajowymi odnoszącymi się do prawa o ruchu drogowym. W przypadku, gdy przekroczone zostały warunki zabudowy określone przez producenta podwozia, wymagane jest świadectwo homologacji typu pojazdu kompletnego oraz zgoda producenta podwozia na wykonanie zabudowy.
4.2.2. IDENTYFIKACJA POJAZDU I WYPOSAŻENIA
Zabudowa pożarnicza oraz urządzenia dodatkowe na stałe związane z pojazdem w istotny sposób decydujące o bezpieczeństwie, powinny być oznakowane w sposób pozwalający na ich jednoznaczną identyfikację (podanie przynajmniej następujących danych: pełnej nazwy i/lub znaku producenta, typu, numeru seryjnego, roku produkcji).
http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-10-85-553
-
- Posty: 16
- Rejestracja: wt 16 sie 2011, 14:01
- OSP (gm., woj.): Lichnowy/pomorskie
- Status: Offline
Re: AUTA BOJOWE BEZ CERTYFIKATU CNBOP
W związku z wymogami CNBOP będzie duży problem z utrzymaniem gotowości bojowej
w jednostkach OSP na terenie całego kraju. Nikt z Zarządu OSP, kto rozsądnie myśli
nie będzie sie narażał na konsekwencje karne. Jeżeli OSP bedą wyłączać pojazdy pożarnicze
z podziału bojowego nie posiadające ważnego certyfikatu CNBOP to jednostki PSP zostaną
bez wsparcia ze strony OSP. Tylko nieliczne OSP posiadają nowe pojazdy pożarnicze z ważnymi
certyfikatami CNBOP. Samorządów nie jest stać na bardzo wysokie opłaty od 50 do 80 tys, zł.
za wydanie certyfikatów CNBOP na używane pojady pożarnicze wyprodukowane w kraju lub
sprowadzonych z krajów UE. Opłacenie przeglądu używanego 10,20 czy 30 letniego
pojazdu pożarniczego produkcji krajowej lub sprowadzonego z zagranicy niestety nie gwarantuje
uzyskania certyfikatu CNBOP. Do kosztów utrzymania OSP dla samorządów dochodzą jeszcze
dodatkowe koszty badania sprzętu i wyposażenia przeciwpożarowego czy ratowniczego, które
zgodnie z zapisem ustawy powinny być przepowadzane okresowo co 5 lat.
Niewiele samorządow będzie na to stać. Wprowadzjąc kilka lat temu zmiany w art. 7
ustawy o ochronie przeciwpozarowej ktoś myślał, że samorządy bedą kupować tylko nowe
pojazdy pożarnicze wyprodukowane w kraju, których cena średniego pojazdu obecnie wynosi
od 600.000 do 800.000 zl. Na zakup nowych pojazdów niestety większość samorzadów nie ma
pieniędzy. Z tej sytuacji nasuwają się wnioski, stare i używane pojazdy pożarnicze bez ważnych
certyfikatów CNOBP w Józefowie będziemy zmuszeni w bardzo krótkim terminie wyłączać
z podziału bojowego. Skutek zapisu ustawowego będzie taki, że tylko nieliczne jednostki OSP
będą udzielać w działaniach ratowniczych wsparcia dla PSP.
Ograniczona będzie pomoc jednostek OSP w działaniach ratowniczych podczas wystapienia klęsk
żywiołowych, katastrof budowlanych czy drogowych.
Jeżeli, nie zostaną dokonane zmiany w zapisie ustawy o ochronie przeciwpożarowej lub nie
zostanie wydane Rozporzadzenie MSW w temacie, to ktoś obudzi się z ręką w nocniku.
Przez takie działanie mogą rozłożyć KSRG i PSP może sama praktycznie pozostać
w swych działaniach. Wkrótce nadejdzie wiosna i jeżeli się nic nie zmieni to obserwować
będziemy jak PSP przy zmniejszonych obsadach podzialu bojowego radzić sobie będzie
z sezonowym wzrostem zagrożeń i innych zdarzeń.
w jednostkach OSP na terenie całego kraju. Nikt z Zarządu OSP, kto rozsądnie myśli
nie będzie sie narażał na konsekwencje karne. Jeżeli OSP bedą wyłączać pojazdy pożarnicze
z podziału bojowego nie posiadające ważnego certyfikatu CNBOP to jednostki PSP zostaną
bez wsparcia ze strony OSP. Tylko nieliczne OSP posiadają nowe pojazdy pożarnicze z ważnymi
certyfikatami CNBOP. Samorządów nie jest stać na bardzo wysokie opłaty od 50 do 80 tys, zł.
za wydanie certyfikatów CNBOP na używane pojady pożarnicze wyprodukowane w kraju lub
sprowadzonych z krajów UE. Opłacenie przeglądu używanego 10,20 czy 30 letniego
pojazdu pożarniczego produkcji krajowej lub sprowadzonego z zagranicy niestety nie gwarantuje
uzyskania certyfikatu CNBOP. Do kosztów utrzymania OSP dla samorządów dochodzą jeszcze
dodatkowe koszty badania sprzętu i wyposażenia przeciwpożarowego czy ratowniczego, które
zgodnie z zapisem ustawy powinny być przepowadzane okresowo co 5 lat.
Niewiele samorządow będzie na to stać. Wprowadzjąc kilka lat temu zmiany w art. 7
ustawy o ochronie przeciwpozarowej ktoś myślał, że samorządy bedą kupować tylko nowe
pojazdy pożarnicze wyprodukowane w kraju, których cena średniego pojazdu obecnie wynosi
od 600.000 do 800.000 zl. Na zakup nowych pojazdów niestety większość samorzadów nie ma
pieniędzy. Z tej sytuacji nasuwają się wnioski, stare i używane pojazdy pożarnicze bez ważnych
certyfikatów CNOBP w Józefowie będziemy zmuszeni w bardzo krótkim terminie wyłączać
z podziału bojowego. Skutek zapisu ustawowego będzie taki, że tylko nieliczne jednostki OSP
będą udzielać w działaniach ratowniczych wsparcia dla PSP.
Ograniczona będzie pomoc jednostek OSP w działaniach ratowniczych podczas wystapienia klęsk
żywiołowych, katastrof budowlanych czy drogowych.
Jeżeli, nie zostaną dokonane zmiany w zapisie ustawy o ochronie przeciwpożarowej lub nie
zostanie wydane Rozporzadzenie MSW w temacie, to ktoś obudzi się z ręką w nocniku.
Przez takie działanie mogą rozłożyć KSRG i PSP może sama praktycznie pozostać
w swych działaniach. Wkrótce nadejdzie wiosna i jeżeli się nic nie zmieni to obserwować
będziemy jak PSP przy zmniejszonych obsadach podzialu bojowego radzić sobie będzie
z sezonowym wzrostem zagrożeń i innych zdarzeń.
-
- Posty: 82
- Rejestracja: czw 19 sie 2010, 19:28
- Status: Offline
Re: AUTA BOJOWE BEZ CERTYFIKATU CNBOP
Jest nas tylu to piszmy do prezesa pawlaka niech cos w tym temacje zmieni
Re: AUTA BOJOWE BEZ CERTYFIKATU CNBOP
Popieram , napiszmy może jeszcze do czasopisma Strażak o tym . Niech wkońcu napiszą co nas boli ,a nie tylko jak to jest pieknie 

-
- Posty: 43
- Rejestracja: pt 03 sie 2012, 15:15
- OSP (gm., woj.): Dzierżoniów,woj Dolnośląskie
- Status: Offline
Re: AUTA BOJOWE BEZ CERTYFIKATU CNBOP
Szkoda pisać DO STRAŻAKA nie wiadoma czy to się ukaże bo wiadomo kto to wydaje,to tak jak TRYBUNA LUDU,trzeba to nagłośnić w ogólno Polskiej gazecie lub telewizji,na pewno pomoże i nie odpuszczać bo jak teraz odpuścimy to będzie po nas.