Auto pożarnicze sprowadzone z zagranicy.
- 
				
manfred
 Topic author
- Posty: 37
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: śr 15 gru 2010, 20:51
- OSP (gm., woj.): Południowa Wielkopolska
- Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
- Status: Offline
Auto pożarnicze sprowadzone z zagranicy.
Czołem Druhowie!
Jak w tej chwili wygląda sprawa sprowadzenia auta pożarniczego z zagranicy? Jakie są opłaty i procedura przerejestrowania?
Pozdrawiam!
			
			
									
									
						Jak w tej chwili wygląda sprawa sprowadzenia auta pożarniczego z zagranicy? Jakie są opłaty i procedura przerejestrowania?
Pozdrawiam!
- 
				fajerman-1
 
- Posty: 193
- Rejestracja: ndz 30 kwie 2006, 11:15
- Status: Offline
Re: Auto pożarnicze sprowadzone z zagranicy.
Należy zacząć od tego ze taki sprowadzony przed wprowadzeniem do podziału bojowego musi posiadać......... Świadectwo dopuszczenia CNBOP..................... BO TO JEST Polska UE nie wystarcza
			
			
									
									
						Re: Auto pożarnicze sprowadzone z zagranicy.
Nie jest tak z tym tworem CNBOP. Przejdź się kolego do swojej komendy i się spytaj komendanta jakie papiery potrzebują do włączenie takiego auta, bo z tego co się orientuje to tylko podkarpacki komendant dzicał z tym CNBOP a inni tego nie wymagali. Podejdz do wydziału komunikacyjnego i też ci dużo powiedzą odnośnie papierów jakie wymagają. Popytaj może ktoś w okolicy sprowadzał takie auto z zagranicy, może komenda już wprowadzała do podziału takie auto i mają namiary na inne OSP. Trochę chęci i ruszenie tyłka na dobre Ci wyjdzie.
			
			
									
									
						Re: Auto pożarnicze sprowadzone z zagranicy.
Fajerman ma rację. Auto możesz sprowadzić , zarejestrować ale nie wprowadzisz go na podział bojowy bez świadectwa dopuszczenia. Podobno wprowadzono ten przepis ze względu na niebezpieczne samochody z zagranicy. HAHAHAHA
			
			
									
									
						Re: Auto pożarnicze sprowadzone z zagranicy.
Świadectwo dopuszczenia dla pojazdu z zagranicy jest wydawane dla konkretnego pojazdu,czyli trzeba zostawić auto na "testy" w CNBOP i koszt podobno waha się od 30-50 tyś zł   ,więc warto pomyśleć czy gra jest warta świeczki
 ,więc warto pomyśleć czy gra jest warta świeczki  
			
			
									
									
						 ,więc warto pomyśleć czy gra jest warta świeczki
 ,więc warto pomyśleć czy gra jest warta świeczki  
- 
				slawek.998
 
- Posty: 516
- Rejestracja: ndz 31 gru 2006, 11:16
- Status: Offline
- 
				
seligow
 
- Posty: 679
- Rejestracja: pn 15 mar 2010, 13:31
- OSP (gm., woj.): Seligów woj.Łódzkie
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Auto pożarnicze sprowadzone z zagranicy.
Józefów... hehe
O tych całych dopuszczeniach to słyszałem tylko z tego forum. Prawo prawem, a życie życiem. Jakiś małopolski komendancina z bożej łaski nie chciał wpisać auta na podział - jego sprawa, ale jak zapytałem u siebie w PSP o ten temat to tylko uśmiechy zobaczyłem. Po drugie, to auto dostaje certyfikat na 5 lat. Czyli po 5 latach teoretycznie powinno znowu przejść badania...
A tak w ogóle, to nie można odrzucać certyfikatów z innych państw UE. Jak znajdę podstawę p. to napiszę.
			
			
									
									O tych całych dopuszczeniach to słyszałem tylko z tego forum. Prawo prawem, a życie życiem. Jakiś małopolski komendancina z bożej łaski nie chciał wpisać auta na podział - jego sprawa, ale jak zapytałem u siebie w PSP o ten temat to tylko uśmiechy zobaczyłem. Po drugie, to auto dostaje certyfikat na 5 lat. Czyli po 5 latach teoretycznie powinno znowu przejść badania...
A tak w ogóle, to nie można odrzucać certyfikatów z innych państw UE. Jak znajdę podstawę p. to napiszę.
Starszy sikawkowy
						- 
				Fistach
 
- Posty: 919
- Rejestracja: pn 06 cze 2011, 17:21
- OSP (gm., woj.): Kraków, Małopolska
- Status: Offline
Re: Auto pożarnicze sprowadzone z zagranicy.
Nie tylko to - ale każde auto w PSP/OSP/ZSP itd..seligow pisze:Józefów... hehe
Czyli po 5 latach teoretycznie powinno znowu przejść badania...
Oczywiście, że nie można. W Unii Europejskiej obowiązują Dyrektywy Unijne i z nimi związane normy zharmonizowane, które są obowiązkowe do stosowania. Skutkuje to uzyskaniem świadectwa CE pozwalającego na sprzedaż produktu na terenie UE. Poprzez wykonanie produktu zgodnie z normami zharmonizowanymi domniemuje się, że został on wykonany w zgodzie z obowiązującymi standardami i jest bezpieczny w używaniu (chociaż wszyscy producenci (porządni) ubrań specjalnych, samochodów itd. mają swoje stanowiska testowe.seligow pisze: A tak w ogóle, to nie można odrzucać certyfikatów z innych państw UE. Jak znajdę podstawę p. to napiszę.
Wprowadzanie wymogów typu certyfikat z Józefowskiego CNBOP (jako obowiązkowy) jest nielegalne - co stwierdził Europejski Trybunał Sprawiedliwości.:
http://www.kommunen-in-nrw.de/mitgliede ... 1e8fadcfcd
W szczególności chciałbym zwrócić uwagę na ten fragment:
Tłumaczenie moje (dość luźne ale sens jest ten sam oczywiście):in Nordrhein-Westfalen müssen die Helme von einer dort niedergelassenen Stelle zertifiziert werden.
czemu sprzeciwił się Europejski Trybunał Sprawiedliwości.w Nordrhein-Westfalen hełmy muszą być certyfikowane na miejscu przez specjalną instytucję tam się znajdującą.
- 
				jarek.boss@o2.pl
 
- Posty: 3
- Rejestracja: pn 04 lis 2013, 16:13
- Status: Offline
Re: Auto pożarnicze sprowadzone z zagranicy.
Bardzo dziękuję za wszystkie cenne wskazówki. Mam nadzieję że będę mógł się kiedyś odwdzięczyć.
			
			
									
									
						 
				



