Moje pierwsze wrazenie to takie odczucie, ¿e ma³o tych zmian - brakuje mi np. jednoznacznego okre¶lenia co rozumie sie przez pojecie zapewnienia bezpieczenstwa ppo¿ - który to obowi±zek ci±zy na gminie - teraz gminy interpretuja to jak chca i stad niektore OSP maja pieniadze na dzialalnosc a inne nie.
Poni¿sza zmiana wydaje mi siê zupe³nie niepotrzebna:
6) w art. 32 ust. 3a otrzymuje brzmienie:
„3a. Gmina mo¿e zatrudniæ komendanta gminnego ochrony przeciwpo¿arowej lub komendanta gminnego Zwi±zku Ochotniczych Stra¿y Po¿arnych Rzeczypospolitej Polskiej.”;
Je¶li gmina chce zatrudnic druha X na stanowisku gminnego komendanta ochrony ppoz to fakt ¿e druh X jest rownoczesnie komendantem gminnycm ZOSP RP nie ma znaczenia - w niczym to nie przeszkadzalo - jesli gmina fruha X nie chce to bycie komendantem gminnym ZOSP RP mu nie pomoze. Wedlug mnie najdzrowsza sytuacja jest gdy obydwie te fukncje pelni ten sam czlowiek

Zaciekawil mnie tez ponizszy zapis:
4) w art. 31 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Pañstwowa Stra¿ Po¿arna jest obowi±zana do przekazywania nieodp³atnie technicznie sprawnego, zbêdnego sprzêtu i urz±dzeñ ochotniczym stra¿om po¿arnym, po zasiêgniêciu opinii w³a¶ciwego zarz±du oddzia³u powiatowego Zwi±zku Ochotniczych Stra¿y Po¿arnych Rzeczypospolitej Polskiej.”.
czy z tego punktu wynika ¿e jedynie OSP zrzeszone w Zwiazku bed± mogly otrzymac nieodplatnie samochody z PSP? moja jednostka jest w ZOSP RP i nie zamierzamy sie wypisywac


Ponizsza zmiana


„3. Ochotnicze stra¿e po¿arne nie maj± obowi±zku prowadzenia ksi±g rachunkowych i sporz±dzania sprawozdañ finansowych okre¶lonych przepisami ustawy z dnia 29 wrze¶nia 2002 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. Nr 76, poz.694 z pó¼. zm) w zakresie w jakim przychody te przeznaczone s± na cele dzia³alno¶ci statutowej.