Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
- 
				Feniks
 
- Posty: 146
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: pt 09 sie 2013, 18:23
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
@mateo691
Jestem z łódzkiego, ale to:
http://ospsuleczyno.pl/wp-content/uploa ... wiatu1.pdf
jest uniwersalne dla całego kraju. Spójrz na tabelki na końcu. Prawie do każdego pożaru powinien być zadysponowany ciężki.
Co do hybrydy - chodzi właśnie o akumulatory, które musisz zalać ogromną ilością wody.
Zaś SIWZ niestety musisz napisać pod już istniejące produkty, bo do przetargu będziesz potrzebował szacunkowej wyceny. To się różni w zależności od rejonu - u nas z reguły wymagają 3, ale wiem, że niekiedy wystarczą 2. Więc jeżeli spełniał je będzie tylko Kamaz jednego producenta, to nie dostaniesz dotacji i tyle...
PS. Myśmy dali 10% za moc silnika i przeszło - mieliśmy podkładkę z opiniami iluś osób, że to ma sens oraz opinię prawnika, że konsultacje wykazały, że mocny silnik jest w samochodzie potrzebny i dało radę. Aczkolwiek fart, że najtańszy oferent dawał najmocniejszy silnik pewnie też nie zaszkodził.
			
			
									
									
						Jestem z łódzkiego, ale to:
http://ospsuleczyno.pl/wp-content/uploa ... wiatu1.pdf
jest uniwersalne dla całego kraju. Spójrz na tabelki na końcu. Prawie do każdego pożaru powinien być zadysponowany ciężki.
Co do hybrydy - chodzi właśnie o akumulatory, które musisz zalać ogromną ilością wody.
Zaś SIWZ niestety musisz napisać pod już istniejące produkty, bo do przetargu będziesz potrzebował szacunkowej wyceny. To się różni w zależności od rejonu - u nas z reguły wymagają 3, ale wiem, że niekiedy wystarczą 2. Więc jeżeli spełniał je będzie tylko Kamaz jednego producenta, to nie dostaniesz dotacji i tyle...
PS. Myśmy dali 10% za moc silnika i przeszło - mieliśmy podkładkę z opiniami iluś osób, że to ma sens oraz opinię prawnika, że konsultacje wykazały, że mocny silnik jest w samochodzie potrzebny i dało radę. Aczkolwiek fart, że najtańszy oferent dawał najmocniejszy silnik pewnie też nie zaszkodził.
- 
				mateo691
 
- Posty: 116
- Rejestracja: wt 17 lut 2015, 17:16
- OSP (gm., woj.): powiat:......, woj. Lubuskie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Tak, prawie do każdego pożaru GCBA jednak nie jako pierwszy przed GBAFeniks pisze:@mateo691
jest uniwersalne dla całego kraju. Spójrz na tabelki na końcu. Prawie do każdego pożaru powinien być zadysponowany ciężki.
 
 I rzut realizowany w oparciu o przynajmniej jeden zastęp PSP, pozostałe zastępy dysponowane zgodnie z kryterium najkrótszego czasu dojazdu.
 
 Poza tym jak wiemy w każdej JRG jest min. 1 GCBA więc już mamy spełnione wytyczne dysponowania
 
 http://binp.info/kppsppoddebice/i/?i=10915 tutaj bardziej graficznie wszystko opisane

Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
U nas w rejonie nie do wszystkiego jeździ PSP - niejednokrotnie akcję prowadzą same OSP. PSP może na cały sporych rozmiarów powiat wystawić 3 wozy z obsadą, więc są zdarzenia do których jadą same OSP. I jak dyspozytor może zadysponować jednostkę OSP z ciężkim, to to robi. Teraz u nas w rejonie kolejne OSP doposażają się w ciężkie - ale jeszcze z półtora roku temu, gdy mało która miała GCBA, to nasz ciężki jeździł po całym powiecie...
			
			
									
									
						- 
				generał83
 Topic author
- Posty: 22
- Rejestracja: pt 23 gru 2016, 07:40
- OSP (gm., woj.): województwo mazowieckie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Nadal nie rozumiem, dlaczego w niektórych przypadkach dysponowane są GCBA, a w innym przypadku tego samego rodzaju zdarzeń wyjeżdżają GBA. Przecież skoro jest przepis to powinien on chyba dotyczyć każdego miejsca w kraju, a nie tylko wybranych   Poza tym nurtuje mnie pytanie jaki jest koszt zdobycia certyfikatu CNBOP, że firmy produkujące zabudowy nie rozszerzają swoich ofert o zabudowy inne niż ma konkurencja
 Poza tym nurtuje mnie pytanie jaki jest koszt zdobycia certyfikatu CNBOP, że firmy produkujące zabudowy nie rozszerzają swoich ofert o zabudowy inne niż ma konkurencja  
			
			
									
									
						 Poza tym nurtuje mnie pytanie jaki jest koszt zdobycia certyfikatu CNBOP, że firmy produkujące zabudowy nie rozszerzają swoich ofert o zabudowy inne niż ma konkurencja
 Poza tym nurtuje mnie pytanie jaki jest koszt zdobycia certyfikatu CNBOP, że firmy produkujące zabudowy nie rozszerzają swoich ofert o zabudowy inne niż ma konkurencja  
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Bo to są wytyczne z KG PSP, na podstawie których KW tworzą dla danego województwa, do tego przepis przepisem, a jak go ktoś zinterpretuje to już osobna kwestia  Wystarczy spojrzećna nasze kochane urzędy, gdzie nawet w jednym urzędzie dwie różne panie w okienku ten sam przepis potrafią inaczej zinterpretować... Ponadto jak pisał mateo691 - PSP może wysłać ciężki od siebie, żeby dopełnić wymogu, jeżeli nie mająOSP z ciężkim pod ręką. My z racji posiadania dwóch GCBA w 2016r około 1/3 interwencji prowadziliśmy sami. Kolejna 1/3 to sytuacje gdy prócz nas były tylko inne OSP - PSP ewentualnie dojeżdżała na koniec żeby mieć wyjazd w statystykach, ale de facto nim przyjechali to było już "pozamiatane"
 Wystarczy spojrzećna nasze kochane urzędy, gdzie nawet w jednym urzędzie dwie różne panie w okienku ten sam przepis potrafią inaczej zinterpretować... Ponadto jak pisał mateo691 - PSP może wysłać ciężki od siebie, żeby dopełnić wymogu, jeżeli nie mająOSP z ciężkim pod ręką. My z racji posiadania dwóch GCBA w 2016r około 1/3 interwencji prowadziliśmy sami. Kolejna 1/3 to sytuacje gdy prócz nas były tylko inne OSP - PSP ewentualnie dojeżdżała na koniec żeby mieć wyjazd w statystykach, ale de facto nim przyjechali to było już "pozamiatane"  Także tylko 1/3 - najpoważniejsze i największe zdarzenia - były z ich udziałem. Aczkolwiek z reguły podział sił i środków w takich zdarzeniach wyglądał tak, że z PSP był 1-2 zastępy, a reszta to OSP.
 Także tylko 1/3 - najpoważniejsze i największe zdarzenia - były z ich udziałem. Aczkolwiek z reguły podział sił i środków w takich zdarzeniach wyglądał tak, że z PSP był 1-2 zastępy, a reszta to OSP.
Koszty certyfikacji to jakieś 70-80tys dla średniego i około 90-100tys dla ciężkiego o ile się orientuję. Ale jak pisałem wyżej - nie opłaca się robić unikatowej zabudowy, bo żaden urzędnik nie pozwoli na napisanie SIWZu który spełniać będzie tylko oferta jednego producenta - nawet gdyby to była najlepsza zabudowa na świecie. Taki samochód mógłbyś nabyć tylko tak jak piszesz - że ktoś go dla OSP kupi i podaruje lub da gotówkę na jego zakup. Przy przetargu publicznym jest to niewykonalne. Więc po co inwestować pieniądze w cośczego się nie da sprzedać... Ewentualnie sprzeda kilka sztuk.
PS. My jesteśmy akurat zadowoleni z zabudowy naszej Scani - oczywiście zawsze można by to czy tamto zrobić inaczej, ale na tle innych oglądanych przez nas w jednostkach pojazdów uważam, że wybraliśmy najlepszy możliwy wariant. A Kamaza tak jak pisałem po prostu nie widziałem, więc ciężko porównywać...
			
			
									
									
						 Wystarczy spojrzećna nasze kochane urzędy, gdzie nawet w jednym urzędzie dwie różne panie w okienku ten sam przepis potrafią inaczej zinterpretować... Ponadto jak pisał mateo691 - PSP może wysłać ciężki od siebie, żeby dopełnić wymogu, jeżeli nie mająOSP z ciężkim pod ręką. My z racji posiadania dwóch GCBA w 2016r około 1/3 interwencji prowadziliśmy sami. Kolejna 1/3 to sytuacje gdy prócz nas były tylko inne OSP - PSP ewentualnie dojeżdżała na koniec żeby mieć wyjazd w statystykach, ale de facto nim przyjechali to było już "pozamiatane"
 Wystarczy spojrzećna nasze kochane urzędy, gdzie nawet w jednym urzędzie dwie różne panie w okienku ten sam przepis potrafią inaczej zinterpretować... Ponadto jak pisał mateo691 - PSP może wysłać ciężki od siebie, żeby dopełnić wymogu, jeżeli nie mająOSP z ciężkim pod ręką. My z racji posiadania dwóch GCBA w 2016r około 1/3 interwencji prowadziliśmy sami. Kolejna 1/3 to sytuacje gdy prócz nas były tylko inne OSP - PSP ewentualnie dojeżdżała na koniec żeby mieć wyjazd w statystykach, ale de facto nim przyjechali to było już "pozamiatane"  Także tylko 1/3 - najpoważniejsze i największe zdarzenia - były z ich udziałem. Aczkolwiek z reguły podział sił i środków w takich zdarzeniach wyglądał tak, że z PSP był 1-2 zastępy, a reszta to OSP.
 Także tylko 1/3 - najpoważniejsze i największe zdarzenia - były z ich udziałem. Aczkolwiek z reguły podział sił i środków w takich zdarzeniach wyglądał tak, że z PSP był 1-2 zastępy, a reszta to OSP.Koszty certyfikacji to jakieś 70-80tys dla średniego i około 90-100tys dla ciężkiego o ile się orientuję. Ale jak pisałem wyżej - nie opłaca się robić unikatowej zabudowy, bo żaden urzędnik nie pozwoli na napisanie SIWZu który spełniać będzie tylko oferta jednego producenta - nawet gdyby to była najlepsza zabudowa na świecie. Taki samochód mógłbyś nabyć tylko tak jak piszesz - że ktoś go dla OSP kupi i podaruje lub da gotówkę na jego zakup. Przy przetargu publicznym jest to niewykonalne. Więc po co inwestować pieniądze w cośczego się nie da sprzedać... Ewentualnie sprzeda kilka sztuk.
PS. My jesteśmy akurat zadowoleni z zabudowy naszej Scani - oczywiście zawsze można by to czy tamto zrobić inaczej, ale na tle innych oglądanych przez nas w jednostkach pojazdów uważam, że wybraliśmy najlepszy możliwy wariant. A Kamaza tak jak pisałem po prostu nie widziałem, więc ciężko porównywać...
- 
				mateo691
 
- Posty: 116
- Rejestracja: wt 17 lut 2015, 17:16
- OSP (gm., woj.): powiat:......, woj. Lubuskie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Cóż dalej mnie dziwi, że ganiali wasze GCBA po całym powiecie- skoro mogli zadysponować kolejne GBA, które ma bliżej.... ale cóż powoli zaczynamy odbiegać od tematu wątku- który dotyczy wymarzonych wozówFeniks pisze:Teraz u nas w rejonie kolejne OSP doposażają się w ciężkie - ale jeszcze z półtora roku temu, gdy mało która miała GCBA, to nasz ciężki jeździł po całym powiecie...
 
 Problem co do polskich rozwiązań w zabudowach tkwi nie tylko u producentów, ale też w mentalności strażaków, podobny problem jest w ubraniach specjalnych chodzi o to, że ma być JEDNAKOWY WZÓR(w PSP, bo OSP może sobie wybrać jakie chce jest tyko jeden warunek ma mieć CNBOP).
- 
				generał83
 Topic author
- Posty: 22
- Rejestracja: pt 23 gru 2016, 07:40
- OSP (gm., woj.): województwo mazowieckie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
No właśnie  Wróćmy zatem do tematu
 Wróćmy zatem do tematu  Zostało już napisane jaki zainstalować zbiornik wodny oraz pompę do niego, więc proponuję skupić się teraz na wyposażeniu typowo ratunkowo - drogowym takiego wozu. W co go wyposażyć
 Zostało już napisane jaki zainstalować zbiornik wodny oraz pompę do niego, więc proponuję skupić się teraz na wyposażeniu typowo ratunkowo - drogowym takiego wozu. W co go wyposażyć   Wiadomo, że miejsca nie zostanie zbyt wiele, ale coś w rodzaju " must have " i o jakiej wydajności aby poradziło sobie nawet w najtrudniejszych sytuacjach
  Wiadomo, że miejsca nie zostanie zbyt wiele, ale coś w rodzaju " must have " i o jakiej wydajności aby poradziło sobie nawet w najtrudniejszych sytuacjach   Może jeszcze tylko dopytam - jakiej długości węże najlepoej zainstalować w takim wozie
 Może jeszcze tylko dopytam - jakiej długości węże najlepoej zainstalować w takim wozie  
 
Następnie prosiłbym się skupić na wozie typowo ratownictwa drogowego oraz jego jak najlepszym wyposażeniu - tam miejsca na to będzie zdecydowanie więcej
			
			
									
									
						 Wróćmy zatem do tematu
 Wróćmy zatem do tematu  Zostało już napisane jaki zainstalować zbiornik wodny oraz pompę do niego, więc proponuję skupić się teraz na wyposażeniu typowo ratunkowo - drogowym takiego wozu. W co go wyposażyć
 Zostało już napisane jaki zainstalować zbiornik wodny oraz pompę do niego, więc proponuję skupić się teraz na wyposażeniu typowo ratunkowo - drogowym takiego wozu. W co go wyposażyć   Wiadomo, że miejsca nie zostanie zbyt wiele, ale coś w rodzaju " must have " i o jakiej wydajności aby poradziło sobie nawet w najtrudniejszych sytuacjach
  Wiadomo, że miejsca nie zostanie zbyt wiele, ale coś w rodzaju " must have " i o jakiej wydajności aby poradziło sobie nawet w najtrudniejszych sytuacjach   Może jeszcze tylko dopytam - jakiej długości węże najlepoej zainstalować w takim wozie
 Może jeszcze tylko dopytam - jakiej długości węże najlepoej zainstalować w takim wozie  
 Następnie prosiłbym się skupić na wozie typowo ratownictwa drogowego oraz jego jak najlepszym wyposażeniu - tam miejsca na to będzie zdecydowanie więcej

- 
				mateo691
 
- Posty: 116
- Rejestracja: wt 17 lut 2015, 17:16
- OSP (gm., woj.): powiat:......, woj. Lubuskie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Typowo drogowy:
- 2x ciężki zestaw hydrauliczny
- 4x komplet podnośników(poduszek) pneumatycznych
- 8x podpory stabilizacyjne
- 2x podest ratowniczy
- kilka zestawów osłon na airbag
- kilka zestawów osłona na ostre krawędzie
- 2x zestaw do cięcia szyb
- zestawy do tamowania wycieków
- "wanienki" na wyciekające płyny
- dużo sorbentu
- 2x zestawy do stabilizacji(tu chodzi mi o "klocki")
- na pewno jakieś narzędzia, klucze itp.
-łańcuchy, pasy itp.
Nie wiem co może się jeszcze znajdować
			
			
									
									
						- 2x ciężki zestaw hydrauliczny
- 4x komplet podnośników(poduszek) pneumatycznych
- 8x podpory stabilizacyjne
- 2x podest ratowniczy
- kilka zestawów osłon na airbag
- kilka zestawów osłona na ostre krawędzie
- 2x zestaw do cięcia szyb
- zestawy do tamowania wycieków
- "wanienki" na wyciekające płyny
- dużo sorbentu
- 2x zestawy do stabilizacji(tu chodzi mi o "klocki")
- na pewno jakieś narzędzia, klucze itp.
-łańcuchy, pasy itp.
Nie wiem co może się jeszcze znajdować
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Co do wyposażenia pierwszowyjazdowego to między innymi włożyłbym:
- deska plus torba do ratownictwa medycznego
- piła do stali i betonu oraz piła ratownicza
- zwykła piła łańcuchowa
- ciężki zestaw ratownictwa technicznego - pompa z dwoma zwijadłami, rozpieracz, nożyce, podnośnik kolumnowy
- zestaw do stabilizacji
- obowiązkowo drabina
- chociaż ze 2 tłumice
- linka ratownicza z szelkami i trójnóg
- przenośny maszt oświetleniowy, najlepiej na LEDach
- agregat prądotwórczy
do tego oczywiście węże i prądownice.
@mateo691
Postaw sobie GBA jako główne zasilanie linii gaśniczych, a postaw GCBA - i zobacz co się stanie, gdy kolejna porcja wody z hydrantu spóźni się 2-3min... Każdy nasz GCBA ma większą beczkę niż ten z PSP - a przy większych akcjach, gdy na podwórko może wjechać tylko jeden samochód i musisz mu dowozić wodę, zbiornik 2,5tys litrów to naprawdę za mało. Niestety realia są jakie są - wszędzie poza centrami większych miejscowości wody zawsze brakuje...
			
			
									
									
						- deska plus torba do ratownictwa medycznego
- piła do stali i betonu oraz piła ratownicza
- zwykła piła łańcuchowa
- ciężki zestaw ratownictwa technicznego - pompa z dwoma zwijadłami, rozpieracz, nożyce, podnośnik kolumnowy
- zestaw do stabilizacji
- obowiązkowo drabina
- chociaż ze 2 tłumice
- linka ratownicza z szelkami i trójnóg
- przenośny maszt oświetleniowy, najlepiej na LEDach
- agregat prądotwórczy
do tego oczywiście węże i prądownice.
@mateo691
Postaw sobie GBA jako główne zasilanie linii gaśniczych, a postaw GCBA - i zobacz co się stanie, gdy kolejna porcja wody z hydrantu spóźni się 2-3min... Każdy nasz GCBA ma większą beczkę niż ten z PSP - a przy większych akcjach, gdy na podwórko może wjechać tylko jeden samochód i musisz mu dowozić wodę, zbiornik 2,5tys litrów to naprawdę za mało. Niestety realia są jakie są - wszędzie poza centrami większych miejscowości wody zawsze brakuje...
- 
				generał83
 Topic author
- Posty: 22
- Rejestracja: pt 23 gru 2016, 07:40
- OSP (gm., woj.): województwo mazowieckie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
A czy lepiej zainstalować nożyce i rozpieracz, czy w nożyco - rozpieracz  
I pozwolę ponowić sobie pytanko odnośnie węży - ile najlepiej ich zamontować I jakie prądownice są najlepsze
 I jakie prądownice są najlepsze  
			
			
									
									
						
I pozwolę ponowić sobie pytanko odnośnie węży - ile najlepiej ich zamontować
 I jakie prądownice są najlepsze
 I jakie prądownice są najlepsze  
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Nie da się odpowiedzieć ile węży  Na pierwszy wyjazd to min. 5-6 W-75 i tyle samo W-52 - zależy od szerokości skrytek, ile wejdzie obok siebie na szerokość skrytki. Powiedzmy niech to będzie 6 W-75 i 8 W-52. Co do prądownic to wg. mnie trzeba włożyć ze 4 - przy czy nie da się wskazać bezwzględnie najlepszej. Każdy woli co innego. Ja osobiście w większości sytuacji preferuje stare, proste, metalowe konstrukcje ze względu na absolutną niezawodność, aczkolwiek do mieszkania to raczej coś nowszego, żeby go bez potrzeby nie zalać.
 Na pierwszy wyjazd to min. 5-6 W-75 i tyle samo W-52 - zależy od szerokości skrytek, ile wejdzie obok siebie na szerokość skrytki. Powiedzmy niech to będzie 6 W-75 i 8 W-52. Co do prądownic to wg. mnie trzeba włożyć ze 4 - przy czy nie da się wskazać bezwzględnie najlepszej. Każdy woli co innego. Ja osobiście w większości sytuacji preferuje stare, proste, metalowe konstrukcje ze względu na absolutną niezawodność, aczkolwiek do mieszkania to raczej coś nowszego, żeby go bez potrzeby nie zalać.
I raczej osobno nożyce i rozpieracz - po to wpisałem wymóg dwóch zwijadeł w pompie, żeby dało się podłączyć i używać na raz obu narzędzi.
			
			
									
									
						 Na pierwszy wyjazd to min. 5-6 W-75 i tyle samo W-52 - zależy od szerokości skrytek, ile wejdzie obok siebie na szerokość skrytki. Powiedzmy niech to będzie 6 W-75 i 8 W-52. Co do prądownic to wg. mnie trzeba włożyć ze 4 - przy czy nie da się wskazać bezwzględnie najlepszej. Każdy woli co innego. Ja osobiście w większości sytuacji preferuje stare, proste, metalowe konstrukcje ze względu na absolutną niezawodność, aczkolwiek do mieszkania to raczej coś nowszego, żeby go bez potrzeby nie zalać.
 Na pierwszy wyjazd to min. 5-6 W-75 i tyle samo W-52 - zależy od szerokości skrytek, ile wejdzie obok siebie na szerokość skrytki. Powiedzmy niech to będzie 6 W-75 i 8 W-52. Co do prądownic to wg. mnie trzeba włożyć ze 4 - przy czy nie da się wskazać bezwzględnie najlepszej. Każdy woli co innego. Ja osobiście w większości sytuacji preferuje stare, proste, metalowe konstrukcje ze względu na absolutną niezawodność, aczkolwiek do mieszkania to raczej coś nowszego, żeby go bez potrzeby nie zalać.I raczej osobno nożyce i rozpieracz - po to wpisałem wymóg dwóch zwijadeł w pompie, żeby dało się podłączyć i używać na raz obu narzędzi.
- 
				mateo691
 
- Posty: 116
- Rejestracja: wt 17 lut 2015, 17:16
- OSP (gm., woj.): powiat:......, woj. Lubuskie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Nożyco - rozpieracz to jedno wielkie gó##ogenerał83 pisze:A czy lepiej zainstalować nożyce i rozpieracz, czy w nożyco - rozpieracz
I pozwolę ponowić sobie pytanko odnośnie węży - ile najlepiej ich zamontowaćI jakie prądownice są najlepsze
 
 Zależy do czego prądownice będą używane
 
 Producenci naprawdę dobrych prądownic:
- Akronbrass (mój ulubiony i chyba najlepszy)
- G-Force
- Tipsa
- Rosenbauer
- AWG
- 
				generał83
 Topic author
- Posty: 22
- Rejestracja: pt 23 gru 2016, 07:40
- OSP (gm., woj.): województwo mazowieckie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Jeśli jeszcze mowa o narzędziach ratunkowych to montować tylko hydrauliczne, czy warto zaopatrzyć się też w akumulatorowe  
			
			
									
									
						
- 
				banan998
 
- Posty: 146
- Rejestracja: pn 27 gru 2010, 12:04
- OSP (gm., woj.): węgorzyno zachodniopomorsie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
moim wymarzonym samochodem będzie taki który nie będzie nafaszerowany elektroniką i taki który będę mógł naprawić w każdych warunkach bez komputera.
a tak na poważnie
1) GBA 2,5/... (specjalnie nie podaję wydajności pompy bo są różne) 4x4, samochód do podstawowej obsługi zdarzeń, typu trawy, lasy, wiatrołomy itp. marki samochodu nie podaję bo takiej niema . najlepszy byłby taki który robiony byłby od podstaw w jednej fabryce tak jak to robią w ameryce.
2) GCBA zbiornik od 8tys litrów napęd 6x6 samochód oczywiście do zasilania do czasu przybycia kolejnych zastępów oraz do samodzielnego prowadzenia akcji. najlepszy była by ta TATRA http://www.tht.cz/en/water-tenders/cas30-s3r-t815-7 tu jest jeden minus. KABINA. jest czteroosobowa. jakby była sześcio to by było super.już wiele jednostek rozważa zakup tego auta. jeszcze wybrał bym tę TATRĘ http://www.tht.cz/en/water-tenders/cas- ... 15-2-6x6-2, i taką SCANIĘ http://www.wiss.com.pl/oferta/ciezkie-p ... 0-6x6.html
3) a ten samochód to nie wiem jak opisać. może tak: GBART+SH31 http://www.firemax.pl/multistar-2,p,347,11,1.11.,1.html. dla mnie jest to samochód wielozadaniowy który powinien być w PSP no i oczywiście w OSP ( niestety w polsce nie ma ani jednego egzemplarza, w europie zachodniej jest kupowany coraz częściej). auto posiada kabinę 9 osób (w opisie 6) zbiornik 1500 litrów, autopompa, miejsca na wożenie sporo sprzętu, podnośnik 31m i wiele innych. auto jest robione na różnych podwoziach. niestety, jego poważną wadą jest cena. koszt takiego auta to około 3 000 000 pln.
 ( niestety w polsce nie ma ani jednego egzemplarza, w europie zachodniej jest kupowany coraz częściej). auto posiada kabinę 9 osób (w opisie 6) zbiornik 1500 litrów, autopompa, miejsca na wożenie sporo sprzętu, podnośnik 31m i wiele innych. auto jest robione na różnych podwoziach. niestety, jego poważną wadą jest cena. koszt takiego auta to około 3 000 000 pln.
4) dodatkowo jakiś bus do wożenia ludzi lub sprzętu
5) no i jakieś autko przystosowane do specjalizacji która jest w danej jednostce, wodne, wysokościowe itd.
NO TO NA TYLE TYCH MARZEŃ
			
			
									
									
						a tak na poważnie
1) GBA 2,5/... (specjalnie nie podaję wydajności pompy bo są różne) 4x4, samochód do podstawowej obsługi zdarzeń, typu trawy, lasy, wiatrołomy itp. marki samochodu nie podaję bo takiej niema . najlepszy byłby taki który robiony byłby od podstaw w jednej fabryce tak jak to robią w ameryce.
2) GCBA zbiornik od 8tys litrów napęd 6x6 samochód oczywiście do zasilania do czasu przybycia kolejnych zastępów oraz do samodzielnego prowadzenia akcji. najlepszy była by ta TATRA http://www.tht.cz/en/water-tenders/cas30-s3r-t815-7 tu jest jeden minus. KABINA. jest czteroosobowa. jakby była sześcio to by było super.już wiele jednostek rozważa zakup tego auta. jeszcze wybrał bym tę TATRĘ http://www.tht.cz/en/water-tenders/cas- ... 15-2-6x6-2, i taką SCANIĘ http://www.wiss.com.pl/oferta/ciezkie-p ... 0-6x6.html
3) a ten samochód to nie wiem jak opisać. może tak: GBART+SH31 http://www.firemax.pl/multistar-2,p,347,11,1.11.,1.html. dla mnie jest to samochód wielozadaniowy który powinien być w PSP no i oczywiście w OSP
 ( niestety w polsce nie ma ani jednego egzemplarza, w europie zachodniej jest kupowany coraz częściej). auto posiada kabinę 9 osób (w opisie 6) zbiornik 1500 litrów, autopompa, miejsca na wożenie sporo sprzętu, podnośnik 31m i wiele innych. auto jest robione na różnych podwoziach. niestety, jego poważną wadą jest cena. koszt takiego auta to około 3 000 000 pln.
 ( niestety w polsce nie ma ani jednego egzemplarza, w europie zachodniej jest kupowany coraz częściej). auto posiada kabinę 9 osób (w opisie 6) zbiornik 1500 litrów, autopompa, miejsca na wożenie sporo sprzętu, podnośnik 31m i wiele innych. auto jest robione na różnych podwoziach. niestety, jego poważną wadą jest cena. koszt takiego auta to około 3 000 000 pln.4) dodatkowo jakiś bus do wożenia ludzi lub sprzętu
5) no i jakieś autko przystosowane do specjalizacji która jest w danej jednostce, wodne, wysokościowe itd.
NO TO NA TYLE TYCH MARZEŃ

- 
				generał83
 Topic author
- Posty: 22
- Rejestracja: pt 23 gru 2016, 07:40
- OSP (gm., woj.): województwo mazowieckie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Zgodnie z tym co zostało już powiedziane w tym temacie, to zakup takiej Scanii nie jest zbyt dobrym pomysłem - wniosek z dyskusji był taki, że jedynym plusem takiego auta jest wyłącznie napęd bo ilość miejsca jest praktycznie niezmienna. Co do tych tatrto czy mają one CBNOP  
			
			
									
									
						
