Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
-
- Posty: 146
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: pt 09 sie 2013, 18:23
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
@mateo691
Jestem z łódzkiego, ale to:
http://ospsuleczyno.pl/wp-content/uploa ... wiatu1.pdf
jest uniwersalne dla całego kraju. Spójrz na tabelki na końcu. Prawie do każdego pożaru powinien być zadysponowany ciężki.
Co do hybrydy - chodzi właśnie o akumulatory, które musisz zalać ogromną ilością wody.
Zaś SIWZ niestety musisz napisać pod już istniejące produkty, bo do przetargu będziesz potrzebował szacunkowej wyceny. To się różni w zależności od rejonu - u nas z reguły wymagają 3, ale wiem, że niekiedy wystarczą 2. Więc jeżeli spełniał je będzie tylko Kamaz jednego producenta, to nie dostaniesz dotacji i tyle...
PS. Myśmy dali 10% za moc silnika i przeszło - mieliśmy podkładkę z opiniami iluś osób, że to ma sens oraz opinię prawnika, że konsultacje wykazały, że mocny silnik jest w samochodzie potrzebny i dało radę. Aczkolwiek fart, że najtańszy oferent dawał najmocniejszy silnik pewnie też nie zaszkodził.
Jestem z łódzkiego, ale to:
http://ospsuleczyno.pl/wp-content/uploa ... wiatu1.pdf
jest uniwersalne dla całego kraju. Spójrz na tabelki na końcu. Prawie do każdego pożaru powinien być zadysponowany ciężki.
Co do hybrydy - chodzi właśnie o akumulatory, które musisz zalać ogromną ilością wody.
Zaś SIWZ niestety musisz napisać pod już istniejące produkty, bo do przetargu będziesz potrzebował szacunkowej wyceny. To się różni w zależności od rejonu - u nas z reguły wymagają 3, ale wiem, że niekiedy wystarczą 2. Więc jeżeli spełniał je będzie tylko Kamaz jednego producenta, to nie dostaniesz dotacji i tyle...
PS. Myśmy dali 10% za moc silnika i przeszło - mieliśmy podkładkę z opiniami iluś osób, że to ma sens oraz opinię prawnika, że konsultacje wykazały, że mocny silnik jest w samochodzie potrzebny i dało radę. Aczkolwiek fart, że najtańszy oferent dawał najmocniejszy silnik pewnie też nie zaszkodził.
-
- Posty: 116
- Rejestracja: wt 17 lut 2015, 17:16
- OSP (gm., woj.): powiat:......, woj. Lubuskie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Tak, prawie do każdego pożaru GCBA jednak nie jako pierwszy przed GBAFeniks pisze:@mateo691
jest uniwersalne dla całego kraju. Spójrz na tabelki na końcu. Prawie do każdego pożaru powinien być zadysponowany ciężki.

I rzut realizowany w oparciu o przynajmniej jeden zastęp PSP, pozostałe zastępy dysponowane zgodnie z kryterium najkrótszego czasu dojazdu.

Poza tym jak wiemy w każdej JRG jest min. 1 GCBA więc już mamy spełnione wytyczne dysponowania

http://binp.info/kppsppoddebice/i/?i=10915 tutaj bardziej graficznie wszystko opisane

Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
U nas w rejonie nie do wszystkiego jeździ PSP - niejednokrotnie akcję prowadzą same OSP. PSP może na cały sporych rozmiarów powiat wystawić 3 wozy z obsadą, więc są zdarzenia do których jadą same OSP. I jak dyspozytor może zadysponować jednostkę OSP z ciężkim, to to robi. Teraz u nas w rejonie kolejne OSP doposażają się w ciężkie - ale jeszcze z półtora roku temu, gdy mało która miała GCBA, to nasz ciężki jeździł po całym powiecie...
-
Topic author - Posty: 22
- Rejestracja: pt 23 gru 2016, 07:40
- OSP (gm., woj.): województwo mazowieckie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Nadal nie rozumiem, dlaczego w niektórych przypadkach dysponowane są GCBA, a w innym przypadku tego samego rodzaju zdarzeń wyjeżdżają GBA. Przecież skoro jest przepis to powinien on chyba dotyczyć każdego miejsca w kraju, a nie tylko wybranych
Poza tym nurtuje mnie pytanie jaki jest koszt zdobycia certyfikatu CNBOP, że firmy produkujące zabudowy nie rozszerzają swoich ofert o zabudowy inne niż ma konkurencja 


Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Bo to są wytyczne z KG PSP, na podstawie których KW tworzą dla danego województwa, do tego przepis przepisem, a jak go ktoś zinterpretuje to już osobna kwestia
Wystarczy spojrzećna nasze kochane urzędy, gdzie nawet w jednym urzędzie dwie różne panie w okienku ten sam przepis potrafią inaczej zinterpretować... Ponadto jak pisał mateo691 - PSP może wysłać ciężki od siebie, żeby dopełnić wymogu, jeżeli nie mająOSP z ciężkim pod ręką. My z racji posiadania dwóch GCBA w 2016r około 1/3 interwencji prowadziliśmy sami. Kolejna 1/3 to sytuacje gdy prócz nas były tylko inne OSP - PSP ewentualnie dojeżdżała na koniec żeby mieć wyjazd w statystykach, ale de facto nim przyjechali to było już "pozamiatane"
Także tylko 1/3 - najpoważniejsze i największe zdarzenia - były z ich udziałem. Aczkolwiek z reguły podział sił i środków w takich zdarzeniach wyglądał tak, że z PSP był 1-2 zastępy, a reszta to OSP.
Koszty certyfikacji to jakieś 70-80tys dla średniego i około 90-100tys dla ciężkiego o ile się orientuję. Ale jak pisałem wyżej - nie opłaca się robić unikatowej zabudowy, bo żaden urzędnik nie pozwoli na napisanie SIWZu który spełniać będzie tylko oferta jednego producenta - nawet gdyby to była najlepsza zabudowa na świecie. Taki samochód mógłbyś nabyć tylko tak jak piszesz - że ktoś go dla OSP kupi i podaruje lub da gotówkę na jego zakup. Przy przetargu publicznym jest to niewykonalne. Więc po co inwestować pieniądze w cośczego się nie da sprzedać... Ewentualnie sprzeda kilka sztuk.
PS. My jesteśmy akurat zadowoleni z zabudowy naszej Scani - oczywiście zawsze można by to czy tamto zrobić inaczej, ale na tle innych oglądanych przez nas w jednostkach pojazdów uważam, że wybraliśmy najlepszy możliwy wariant. A Kamaza tak jak pisałem po prostu nie widziałem, więc ciężko porównywać...


Koszty certyfikacji to jakieś 70-80tys dla średniego i około 90-100tys dla ciężkiego o ile się orientuję. Ale jak pisałem wyżej - nie opłaca się robić unikatowej zabudowy, bo żaden urzędnik nie pozwoli na napisanie SIWZu który spełniać będzie tylko oferta jednego producenta - nawet gdyby to była najlepsza zabudowa na świecie. Taki samochód mógłbyś nabyć tylko tak jak piszesz - że ktoś go dla OSP kupi i podaruje lub da gotówkę na jego zakup. Przy przetargu publicznym jest to niewykonalne. Więc po co inwestować pieniądze w cośczego się nie da sprzedać... Ewentualnie sprzeda kilka sztuk.
PS. My jesteśmy akurat zadowoleni z zabudowy naszej Scani - oczywiście zawsze można by to czy tamto zrobić inaczej, ale na tle innych oglądanych przez nas w jednostkach pojazdów uważam, że wybraliśmy najlepszy możliwy wariant. A Kamaza tak jak pisałem po prostu nie widziałem, więc ciężko porównywać...
-
- Posty: 116
- Rejestracja: wt 17 lut 2015, 17:16
- OSP (gm., woj.): powiat:......, woj. Lubuskie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Cóż dalej mnie dziwi, że ganiali wasze GCBA po całym powiecie- skoro mogli zadysponować kolejne GBA, które ma bliżej.... ale cóż powoli zaczynamy odbiegać od tematu wątku- który dotyczy wymarzonych wozówFeniks pisze:Teraz u nas w rejonie kolejne OSP doposażają się w ciężkie - ale jeszcze z półtora roku temu, gdy mało która miała GCBA, to nasz ciężki jeździł po całym powiecie...

Problem co do polskich rozwiązań w zabudowach tkwi nie tylko u producentów, ale też w mentalności strażaków, podobny problem jest w ubraniach specjalnych chodzi o to, że ma być JEDNAKOWY WZÓR(w PSP, bo OSP może sobie wybrać jakie chce jest tyko jeden warunek ma mieć CNBOP).
-
Topic author - Posty: 22
- Rejestracja: pt 23 gru 2016, 07:40
- OSP (gm., woj.): województwo mazowieckie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
No właśnie
Wróćmy zatem do tematu
Zostało już napisane jaki zainstalować zbiornik wodny oraz pompę do niego, więc proponuję skupić się teraz na wyposażeniu typowo ratunkowo - drogowym takiego wozu. W co go wyposażyć
Wiadomo, że miejsca nie zostanie zbyt wiele, ale coś w rodzaju " must have " i o jakiej wydajności aby poradziło sobie nawet w najtrudniejszych sytuacjach
Może jeszcze tylko dopytam - jakiej długości węże najlepoej zainstalować w takim wozie
Następnie prosiłbym się skupić na wozie typowo ratownictwa drogowego oraz jego jak najlepszym wyposażeniu - tam miejsca na to będzie zdecydowanie więcej





Następnie prosiłbym się skupić na wozie typowo ratownictwa drogowego oraz jego jak najlepszym wyposażeniu - tam miejsca na to będzie zdecydowanie więcej

-
- Posty: 116
- Rejestracja: wt 17 lut 2015, 17:16
- OSP (gm., woj.): powiat:......, woj. Lubuskie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Typowo drogowy:
- 2x ciężki zestaw hydrauliczny
- 4x komplet podnośników(poduszek) pneumatycznych
- 8x podpory stabilizacyjne
- 2x podest ratowniczy
- kilka zestawów osłon na airbag
- kilka zestawów osłona na ostre krawędzie
- 2x zestaw do cięcia szyb
- zestawy do tamowania wycieków
- "wanienki" na wyciekające płyny
- dużo sorbentu
- 2x zestawy do stabilizacji(tu chodzi mi o "klocki")
- na pewno jakieś narzędzia, klucze itp.
-łańcuchy, pasy itp.
Nie wiem co może się jeszcze znajdować
- 2x ciężki zestaw hydrauliczny
- 4x komplet podnośników(poduszek) pneumatycznych
- 8x podpory stabilizacyjne
- 2x podest ratowniczy
- kilka zestawów osłon na airbag
- kilka zestawów osłona na ostre krawędzie
- 2x zestaw do cięcia szyb
- zestawy do tamowania wycieków
- "wanienki" na wyciekające płyny
- dużo sorbentu
- 2x zestawy do stabilizacji(tu chodzi mi o "klocki")
- na pewno jakieś narzędzia, klucze itp.
-łańcuchy, pasy itp.
Nie wiem co może się jeszcze znajdować
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Co do wyposażenia pierwszowyjazdowego to między innymi włożyłbym:
- deska plus torba do ratownictwa medycznego
- piła do stali i betonu oraz piła ratownicza
- zwykła piła łańcuchowa
- ciężki zestaw ratownictwa technicznego - pompa z dwoma zwijadłami, rozpieracz, nożyce, podnośnik kolumnowy
- zestaw do stabilizacji
- obowiązkowo drabina
- chociaż ze 2 tłumice
- linka ratownicza z szelkami i trójnóg
- przenośny maszt oświetleniowy, najlepiej na LEDach
- agregat prądotwórczy
do tego oczywiście węże i prądownice.
@mateo691
Postaw sobie GBA jako główne zasilanie linii gaśniczych, a postaw GCBA - i zobacz co się stanie, gdy kolejna porcja wody z hydrantu spóźni się 2-3min... Każdy nasz GCBA ma większą beczkę niż ten z PSP - a przy większych akcjach, gdy na podwórko może wjechać tylko jeden samochód i musisz mu dowozić wodę, zbiornik 2,5tys litrów to naprawdę za mało. Niestety realia są jakie są - wszędzie poza centrami większych miejscowości wody zawsze brakuje...
- deska plus torba do ratownictwa medycznego
- piła do stali i betonu oraz piła ratownicza
- zwykła piła łańcuchowa
- ciężki zestaw ratownictwa technicznego - pompa z dwoma zwijadłami, rozpieracz, nożyce, podnośnik kolumnowy
- zestaw do stabilizacji
- obowiązkowo drabina
- chociaż ze 2 tłumice
- linka ratownicza z szelkami i trójnóg
- przenośny maszt oświetleniowy, najlepiej na LEDach
- agregat prądotwórczy
do tego oczywiście węże i prądownice.
@mateo691
Postaw sobie GBA jako główne zasilanie linii gaśniczych, a postaw GCBA - i zobacz co się stanie, gdy kolejna porcja wody z hydrantu spóźni się 2-3min... Każdy nasz GCBA ma większą beczkę niż ten z PSP - a przy większych akcjach, gdy na podwórko może wjechać tylko jeden samochód i musisz mu dowozić wodę, zbiornik 2,5tys litrów to naprawdę za mało. Niestety realia są jakie są - wszędzie poza centrami większych miejscowości wody zawsze brakuje...
-
Topic author - Posty: 22
- Rejestracja: pt 23 gru 2016, 07:40
- OSP (gm., woj.): województwo mazowieckie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
A czy lepiej zainstalować nożyce i rozpieracz, czy w nożyco - rozpieracz 
I pozwolę ponowić sobie pytanko odnośnie węży - ile najlepiej ich zamontować
I jakie prądownice są najlepsze 

I pozwolę ponowić sobie pytanko odnośnie węży - ile najlepiej ich zamontować


Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Nie da się odpowiedzieć ile węży
Na pierwszy wyjazd to min. 5-6 W-75 i tyle samo W-52 - zależy od szerokości skrytek, ile wejdzie obok siebie na szerokość skrytki. Powiedzmy niech to będzie 6 W-75 i 8 W-52. Co do prądownic to wg. mnie trzeba włożyć ze 4 - przy czy nie da się wskazać bezwzględnie najlepszej. Każdy woli co innego. Ja osobiście w większości sytuacji preferuje stare, proste, metalowe konstrukcje ze względu na absolutną niezawodność, aczkolwiek do mieszkania to raczej coś nowszego, żeby go bez potrzeby nie zalać.
I raczej osobno nożyce i rozpieracz - po to wpisałem wymóg dwóch zwijadeł w pompie, żeby dało się podłączyć i używać na raz obu narzędzi.

I raczej osobno nożyce i rozpieracz - po to wpisałem wymóg dwóch zwijadeł w pompie, żeby dało się podłączyć i używać na raz obu narzędzi.
-
- Posty: 116
- Rejestracja: wt 17 lut 2015, 17:16
- OSP (gm., woj.): powiat:......, woj. Lubuskie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Nożyco - rozpieracz to jedno wielkie gó##ogenerał83 pisze:A czy lepiej zainstalować nożyce i rozpieracz, czy w nożyco - rozpieracz
I pozwolę ponowić sobie pytanko odnośnie węży - ile najlepiej ich zamontowaćI jakie prądownice są najlepsze

Zależy do czego prądownice będą używane

Producenci naprawdę dobrych prądownic:
- Akronbrass (mój ulubiony i chyba najlepszy)
- G-Force
- Tipsa
- Rosenbauer
- AWG
-
Topic author - Posty: 22
- Rejestracja: pt 23 gru 2016, 07:40
- OSP (gm., woj.): województwo mazowieckie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Jeśli jeszcze mowa o narzędziach ratunkowych to montować tylko hydrauliczne, czy warto zaopatrzyć się też w akumulatorowe 

-
- Posty: 146
- Rejestracja: pn 27 gru 2010, 12:04
- OSP (gm., woj.): węgorzyno zachodniopomorsie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
moim wymarzonym samochodem będzie taki który nie będzie nafaszerowany elektroniką i taki który będę mógł naprawić w każdych warunkach bez komputera.
a tak na poważnie
1) GBA 2,5/... (specjalnie nie podaję wydajności pompy bo są różne) 4x4, samochód do podstawowej obsługi zdarzeń, typu trawy, lasy, wiatrołomy itp. marki samochodu nie podaję bo takiej niema . najlepszy byłby taki który robiony byłby od podstaw w jednej fabryce tak jak to robią w ameryce.
2) GCBA zbiornik od 8tys litrów napęd 6x6 samochód oczywiście do zasilania do czasu przybycia kolejnych zastępów oraz do samodzielnego prowadzenia akcji. najlepszy była by ta TATRA http://www.tht.cz/en/water-tenders/cas30-s3r-t815-7 tu jest jeden minus. KABINA. jest czteroosobowa. jakby była sześcio to by było super.już wiele jednostek rozważa zakup tego auta. jeszcze wybrał bym tę TATRĘ http://www.tht.cz/en/water-tenders/cas- ... 15-2-6x6-2, i taką SCANIĘ http://www.wiss.com.pl/oferta/ciezkie-p ... 0-6x6.html
3) a ten samochód to nie wiem jak opisać. może tak: GBART+SH31 http://www.firemax.pl/multistar-2,p,347,11,1.11.,1.html. dla mnie jest to samochód wielozadaniowy który powinien być w PSP no i oczywiście w OSP
( niestety w polsce nie ma ani jednego egzemplarza, w europie zachodniej jest kupowany coraz częściej). auto posiada kabinę 9 osób (w opisie 6) zbiornik 1500 litrów, autopompa, miejsca na wożenie sporo sprzętu, podnośnik 31m i wiele innych. auto jest robione na różnych podwoziach. niestety, jego poważną wadą jest cena. koszt takiego auta to około 3 000 000 pln.
4) dodatkowo jakiś bus do wożenia ludzi lub sprzętu
5) no i jakieś autko przystosowane do specjalizacji która jest w danej jednostce, wodne, wysokościowe itd.
NO TO NA TYLE TYCH MARZEŃ
a tak na poważnie
1) GBA 2,5/... (specjalnie nie podaję wydajności pompy bo są różne) 4x4, samochód do podstawowej obsługi zdarzeń, typu trawy, lasy, wiatrołomy itp. marki samochodu nie podaję bo takiej niema . najlepszy byłby taki który robiony byłby od podstaw w jednej fabryce tak jak to robią w ameryce.
2) GCBA zbiornik od 8tys litrów napęd 6x6 samochód oczywiście do zasilania do czasu przybycia kolejnych zastępów oraz do samodzielnego prowadzenia akcji. najlepszy była by ta TATRA http://www.tht.cz/en/water-tenders/cas30-s3r-t815-7 tu jest jeden minus. KABINA. jest czteroosobowa. jakby była sześcio to by było super.już wiele jednostek rozważa zakup tego auta. jeszcze wybrał bym tę TATRĘ http://www.tht.cz/en/water-tenders/cas- ... 15-2-6x6-2, i taką SCANIĘ http://www.wiss.com.pl/oferta/ciezkie-p ... 0-6x6.html
3) a ten samochód to nie wiem jak opisać. może tak: GBART+SH31 http://www.firemax.pl/multistar-2,p,347,11,1.11.,1.html. dla mnie jest to samochód wielozadaniowy który powinien być w PSP no i oczywiście w OSP

4) dodatkowo jakiś bus do wożenia ludzi lub sprzętu
5) no i jakieś autko przystosowane do specjalizacji która jest w danej jednostce, wodne, wysokościowe itd.
NO TO NA TYLE TYCH MARZEŃ

-
Topic author - Posty: 22
- Rejestracja: pt 23 gru 2016, 07:40
- OSP (gm., woj.): województwo mazowieckie
- Status: Offline
Re: Strażackie wozy marzeń z podziałem na przeznaczenie
Zgodnie z tym co zostało już powiedziane w tym temacie, to zakup takiej Scanii nie jest zbyt dobrym pomysłem - wniosek z dyskusji był taki, że jedynym plusem takiego auta jest wyłącznie napęd bo ilość miejsca jest praktycznie niezmienna. Co do tych tatrto czy mają one CBNOP 
